Kuidas elektriautot hooldada?

Elektriautode hooldamine on oluliselt lihtsam kui sisepõlemismootoriga autodel.

Kuigi elektrilisi sõidukeid võib endiselt olla kallim osta kui nende traditsiooniliste kütusega analooge, on neid tavaliselt koduse laadimise abil odavam kasutada. Samuti säästavad elektriautod omanikele raha ka tänu madalamatele pikaajalistele hoolduskuludele.

See on tingitud sellest, et elektriautodel jääb ära enam kui kakskümmend mehaanilist komponenti, mis tavaliselt nõuavad perioodilist hooldust. Elektriauto omanik ei pea maksma süütematiseeritud hoolduste, õlivahetuste, jahutussüsteemi puhastuste, käigukasti hoolduste ega õhufiltri, süüteküünlate ja rihmade vahetamise eest. Allikad viitavad sellele, et elektriautode omanikud kulutavad tavapäraste teenuste peale umbes poole sellest, mida kulutavad tavaliste autode omanikud.

Siiski ei ole elektriauto hooldusvaba. Kõik autotootjad nõuavad, et omanikud järgiks teatud perioodiliste kontrollide ja hoolduste seeriat, et sõiduki garantii kehtima jääks. Kui te ei järgi soovitatud ajakava, ei pruugi teie autot parandustööde korral garantii katta.

Lisaks rehvide roteerimisele, salongi õhufiltri ja klaasipuhastaja harjade vahetamisele ning pesuvedeliku lisamisele taandub suurem osa sellest erinevatele mehaanilistele kontrollidele. Autotootjad soovitavad põhjusega, et välja arvatud lihtsad ülesanded nagu rehvide õhurõhu kontrollimine, klaasipuhastusvedeliku lisamine ja võib-olla klaasipuhastaja harjade vahetamine, peaksid neid protseduure läbi viima edasimüüja teenindusosas koolitatud tehnik.

Kolm erinevat elektriautot ja kolm erinevat hooldusgraafikut

Chevrolet Bolt

Näitena sellest, mida tavaliselt nõutakse, vaatame 2019. aasta Chevrolet Bolt EV hooldusgraafikut:

  • Iga kuu (teostab omanik):
    • Kontrollige rehviõhku ja vajadusel korrigeerige.
    • Uurige rehve liigse kulumise suhtes.
    • Kontrollige klaasipuhastusvedelikku ja täitke vajadusel.
  • Iga 10,000 km tagant:
    • Laske rehve roteerida.
    • Kontrollige aku, salongi küttesüsteemi, võimsusmuunduri, lisatoite ja laadimismoodulite jahutusvedeliku taset.
    • Kontrollige visuaalselt vedelikulekkete esinemist.
    • Kontrollige pidureid.
    • Kontrollige visuaalselt rooli-, vedrustus- ja kerekomponente kahjustuste suhtes.
    • Kontrollige roolivõimu, pooltelgi ja veovõllide liigset kulumist, lekkimist või kahjustusi.
    • Kontrollige turvapadjapasüsteemi (õhkõrvad).
    • Määrige kerekomponente (ukselukud).
    • Kontrollige gaasipedaali kahjustuste, suurema jõukulu või kinnijäämise suhtes ning vajadusel vahetage see välja.
    • Kontrollige visuaalselt gaasipu amortiguatoreid (vedrustus) kulumis-, pragunemis- või muude kahjustuste märkide suhtes.
    • Kontrollige rehvitihendi aegumiskuupäeva, kui see on olemas (kasutatakse kahjustatud rehvi ajutiseks tihendamiseks ja täispuhumiseks).
  • Kaks korda aastas:
    • Puhastake aluskehast tavalise veega söövitavad materjalid (nt teeosool).
  • Iga 25,000 km tagant:
    • Vahetage klaasipuhastaja harjad.
  • Iga 35,000 km tagant:
    • Vahetage salongi õhufilter (vajadusel sagedamini).
  • Iga 120,000 km tagant:
    • Vahetage kapoti ja/või kere tõstesilindrite gaasipu amortiguatorid.
  • Iga viie aasta tagant:
    • Tühjendage ja täitke sõiduki jahutusvedeliku ringlused.
    • Vahetage pidurivedelik.
  • Iga seitsme aasta tagant:
    • Laske vahetada auto konditsioneerimise kuivatusainet (see imab ja hoiab mobiilses konditsioneerimissüsteemis niiskust, et aidata ära hoida korrosiooni).

Nissan Leaf

Nissan pakub Leafi jaoks omalt poolt kahte eraldi hooldusgraafikut. Esimene graafik (Schedule 1) on mõeldud karmimateks kasutustingimusteks, mis hõlmavad:

  • sagedasi lühikesi sõite alla 8 kilomeetri normaalsetes temperatuurides või alla 16 kilomeetri pakaselise ilmaga
  • sõiduk peatub ja sõidab edasi kuumal ilmal
  • pikamaa aeglast sõitmist
  • sõitmist tolmuses keskkonnas või konarlisel, porisel või soolaga rajatud teedel
  • katusepagasi kasutamist

Teine graafik (Schedule 2) nõuab vähem hooldust, kuid see kehtib ainult maanteesõidu kohta mõõdukates tingimustes. Olulisem on see, et enamik Leaf omanikud vajavad esimese graafiku hooldust.

Sarnaselt Bolti hooldusgraafikuga sisaldab ka see mitmeid perioodilisi mehaanilisi kontrolle. Nissan loetleb nendena rehvide roteerimist iga kuue kuu või 12,000 kilomeetri järel ning salongi õhufiltri vahetamist iga 12 kuu või 24,000 kilomeetri järel. Lisaks tuleks pidurivedelik välja vahetada iga 24 kuu või 48,000 kilomeetri järel ning jahutusvedelik 15 aasta või 193,000 kilomeetri järel.

Tesla hooldusgraafik

Tesla soovitab järgmisi hooldustöid ja intervalle:

  • Pidurivedeliku tervisekontroll iga 4 aasta tagant (vajadusel vahetada).
  • Konditsioneeri kuivatuskoti vahetamine iga 4 aasta tagant.
  • Salongi õhufiltri vahetamine iga 2 aasta tagant.
  • HEPA filtri vahetamine iga 3 aasta tagant.
  • Puhastada ja määrata pidurisadulad iga aasta või 20 000 kilomeetri järel, kui viibite piirkonnas, kus talvel teid soolastatakse.
  • Rehve roteerimine iga 10 000 kilomeetri järel või kui mustri sügavuse erinevus on 1,5 mm või suurem, olenevalt sellest, kumb esimesena saabub.
  • Sagedane pidurite kasutamine haagise vedamise, mäest alla sõitmise või sportliku sõitmise tõttu – eriti kuumades ja niisketes keskkondades olevatel sõidukitel – võib nõuda sagedasemaid pidurivedeliku kontrolle ja vahetusi.

Lisaks lisab Tesla need kaks märkust:

  • Aku jahutusvedelik: Teie aku jahutusvedelikku ei ole enamasti vaja kogu sõiduki kasutusea jooksul vahetada.
  • Pidurivedelik: Ärge lisage pidurivedelikku.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox