Polestar 2

Polestaril puudub ametlik müügiesindus Eestis.

Polestar 2 tutvustamine ilma selle suurima konkurendita viitamata on peaaegu võimatu. Nimelt oli Tesla Model 3 aastaid iga täissuuruses sedaani ostva inimese jaoks vaikimisi valik, kui ta soovis elektrilisele autole üle minna. Nüüd on aga saadaval mitu usaldusväärset konkurenti, keda tasub kindlasti kaaluda.

Polestar 2 on kahtlemata üks neist ja jätab juba alguses suurepärase mulje läbisõiduga, mida ta ühe laadimisega suudab sõita. Tegelikult on see üks väheseid elektriautosid, mis ühe laadimisega üle 640 km sõita suudab.

Võibolla ei pea te enne tankimist nii kaugele sõitma? Sel juhul saate vahetada sõiduulatust lisavõimsuse vastu (Dual Motor Performance Pack suudab kiirendada 0-100 km/h 4,0 sekundiga) või lihtsalt säästa raha ja valida algtaseme Standard Range mudel. See suudab ametlikult läbida peaaegu 550 kilomeetrit.

See pole aga ainus Teslaga võrreldav valik; BMW i4 ja Hyundai Ioniq 6 maksavad sarnaselt ning neil on sarnane sedaani kuju (kuigi Polestar 2 on tegelikult luukpära). Kia EV6 pakub samu eeliseid aga linnamaasturi kerega.

Jätkake lugemist, et teada saada, kuidas Polestar 2 võistleb oma peamiste konkurentidega kõigis olulistes valdkondades, sealhulgas hind, laadimine, sõiduomadused ja mugavus.

Võimekus

Pole vahet, millise Polestar 2 versiooni valite, ei pea te muretsema uimase kiirenduse pärast. Isegi kõige soodsamate tagaveoliste (ühemootoriliste) mudelite kiirendus 0-100 km/h on umbes kuus sekundit. See ei ole küll nii kiire kui ükski Model 3, kuid Polestar 2 suudab kiirust tõsta kiiremini kui algtaseme Ioniq 6 või enamik bensiini- ja diislikütusega alternatiive.

Kui soovite sportautoga võrdväärset jõudlust, peate valima Polestar 2 Dual Motor versiooni. See suudab kiirendada 0-100 km/h 4,3 sekundiga või lisavarustusega Performance Packiga 4,0 sekundiga. Siiski, Model 3 Performance võib paigalt kiiruseni 100 km/h jõuda vaid 3,3 sekundiga.

Mõistetav on, et paljusid ostjaid huvitab rohkem sõiduulatus ja selles osas on Polestar 2 veelgi muljetavaldavam. Isegi kõige soodsam Standard Range Single Motor suudab ühe laadimisega ametlikult läbida kuni 550 kilomeetrit, Long Range Single Motor aga lausa 657 kilomeetrit. See on võimalik tänu selle suurele 79 kWh akule.

Võrdluseks on Model 3 ametlik läbisõit 440-490 km, samas kui Ioniq 6 suudab läbida 518-544 km. Muidugi, kõik need ametlikud näitajad jäävad reaalses sõidutsüklis saavutamatuks. Me pole veel Polestar 2 läbi oma reaalse läbisõidu testide saatnud, kuid soojemal ajal võite Long Range mudelist julgelt oodata rohkem kui 500 kilomeetrit.

Sõiduomadused ja müra

Kurvidesse sissepööramisel reageerib Polestar 2 küllaltki teravalt, kuigi kere kipub rohkem kalduma kui kergematel mudelitel nagu Ioniq 6 ja Model 3-l. Sõidurežiimist olenemata on roolitunnetus Polestar 2-l pigem aeglane ja vaevlev ning piduripedaal ei reageeri alati survele järjekindlalt, muutes sujuva peatumise keeruliseks.

Samuti ei ole sõiduki mugavus just parim. Isegi väikesed tee-ebatasused põrgatavad teid liigselt, eriti linnasõidul. Ioniq 6 ja Model 3 on mugavamad valikud..

Peale lisavõimsuse pakub Performance Pack ka reguleeritavat Öhlins vedrustust, et Polestar 2 suurt kaalu kurvides paremini kontrolli all hoida. Selle reguleerimiseks peate auto alla ronima ja iga amordi juures asuvat reguleerimisnuppu keerama. Kui te aga täpselt ei tea, mida teete, soovitame selle töö jätta oma kohalikule Polestar edasimüüjale.

Öhlins vedrustus parandab küll veidi juhitavust, kuid Polestar 2 tundub endiselt suhteliselt raske – ja seega muutub sõiduki sõidumugavus isegi kehvemaks kui standardmudelil. Samuti on müra siseruumis suurem kui otsestel konkurentidel, eriti maanteel kiirendades mil kostub tee müra rohkem.

Sõiduomaduste ülevaade

  • Eelised: Muljetavaldav läbisõit laadimise vahel; kõik versioonid on piisavalt kiired
  • Puudused: Kange ja ebamugav sõidukogemus; tundub raske; mürarikkam kui konkurendid

Sisekujundus (materjalid, mugavus, tehnoloogia

Polestar 2 juhiistme asend on päris hea. Pedaalid joonduvad rooli ja istmega ning istme jaoks on lai valik elektrilisi reguleerimisvõimalusi, sealhulgas seljatugede jaoks (mälufunktsioon on saadaval Plus Packi osana). Siiski võiks olla natuke rohkem külgtuge teravamate kurvide jaoks.

Erinevalt konkurendist Model 3, saate Polestaril uksepeeglite nurka hõlpsasti nuppude abil muuta. Ja samas kui Model 3 kuvab olulist teavet, näiteks teie kiirust, oma keskse puuteekraanil, on Polestar paigutanud teie ette rooli taha 12,3-tollise digitaalse juhiekraani.

Eesmine nähtavus on hea, seega ristmikel pole nägemisprobleeme, lisaks öösel aitavad teed valgustada eredad LED-esituled (automaatse kaugtulede funktsiooniga). Lisavarustusega Pilot Packi valimisel saate uuendada Pixel LED-esitulede peale, mis suudavad oma valgusviisku automaatselt reguleerida, et vältida teiste juhtide pimestamist.

Samuti on Pilot Packi osana saadaval 360-kraadise kuvaga kaamera, mis näitab keskse puuteekraani peal auto linnuvaadet. Standardvarustuses on aga tavaline tagurduskaamera koos eesmiste ja tagumiste parkimisanduritega. Ja kuna suured tagumised küljeaknad aitavad kompenseerida Polestar 2 väikest tagumist klaasi, siis parkimiskohast välja sõitmine ei muutu kunagi liiga keeruliseks.

Pehmete armatuurlauamaterjalide ja kvaliteedi kombinatsioon annab sisemusele kõrgetasemelise ja stiilse olemuse; see on märgatavalt esmaklassilisem mulje kui Model 3 siseviimistus. Rool ja nupud võivad teile mõnest Volvost tuttavad tunduda, kuid disain ja paigutus on erinev.

Juhi ja kõrvalistuja vaheline tõusev keskkonsool viib kuni 11,0-tolliseni puuteekraaniga multimeediasüsteemini, mis on ühisarenduses Androidiga ja toimib põhimõtteliselt nagu Android Auto. Standardvarustusse kuuluvad funktsioonid nagu Google Maps ja Google Assistant (kõnetuvastuse jaoks). Lisatud on ka Apple CarPlay.

Avalehel olevad ikoonid on suured ja neid on lihtne vajutada, kuid üksikute rakenduste ikoonid on veidi väikesed. Nagu kõigi puuteekraanide puhul, eelistaksid paljud mõnda füüsilist nuppu, et muuta süsteem sõidu ajal kasutades vähem häirivaks. See on valdkond, kus BMW i4 on Polestar 2 ees selges paremuses.

Standardset kaheksat kõlarit saab uuendada 13-kõlarilise Harman Kardoni helisüsteemiks (osa Plus Packist). See on kindlasti võimas, kuigi võib mõnikord olla veidi bassiliigne.

Sisekujunduse ülevaade

  • Eelised: Stiilne, kõrgetasemeline sisustus; hea juhiistme asend; palju vaatevälja abistajaid
  • Puudused: Puuduvad füüsilised nupud meediasüsteemi jaoks; kohati ebastabiilne häälkäitusüsteem

Reisijate- ja pagasiruum ( mahutavus ja mugavus)

Polestar 2 esiistmel istudes ei tunne te tõenäoliselt kunagi, et oleks kitsas – ja seal on ka korralikud hoiuruumid, sealhulgas paar topsihoidjat, käetoe all olev sahtel ja (küllaltki õhukesed) uksesahtlid.

Tagaosa on aga pigem vähem muljetavaldav. Enamik inimesi, kelle pikkus on ligi 1,8 meetrit, ei saa seljatugedele toetudes pead toetada, sest peapõrub pigem vastu lage. Samuti on jalaruumi veidi vähem kui Model 3 tagaosas.

Lisaks muudab suur küngas Polestar 2 põrandal keskmise tagumise reisija elu ebamugavaks. Kui soovite oma elektriautos rohkem tagumist jalaruumi, heidake pilk Ioniq 6-le (või EV6-le, kui olete rahul, et istute teest veidi kaugemal).

Polestar 2-l on BMW i4-ga sarnane luukpära tagaluuk ning pagasiruumis on ka sama palju ruumi. Meie suutsime katte alla mahutada seitse käsipagasit. Model 3 pagasiruumi mahtub märksa rohkem, kuid peate leppima väiksema avaga.

Peamise pagasiruumi põranda all on piisavalt lisaruumi laadimiskaablite jaoks, pluss veel üks hoiuruum kapoti all. Ütleme “väike”, sest see ei mahuta standardset käsipagasit, samas kui Model 3 esipagas mahutab. Tagaistmed volditakse kokku tavalises 60/40 vahekorras.

Praktilisuse ülevaade

  • Eelised: Ees ruumikas; pagasiruumil praktiline luukpära ava
  • Puudused: Tagaistmel piiratud pea ruum; põrandal olev küngas muudab elu keskmisele reisijale ebamugavaks; konkurentidel on suuremad pagasiruumid

Ostmine ja omamine (kulud, usaldusväärsus, ohutus)

Polestar 2 hind on umbes samas hinnaklassis mis Ioniq 6 ja Model 3, seega on see natuke odavam kui i4. Kõikides versioonides on palju luksusfunktsioone, sealhulgas kahetsooniline kliimaseade, niiskustundlikud kojamehed, soojendusega esiistmed, elektriline tagaluuk, eluaegsed juhtmevabad värskendused ja võtmevaba sisenemine. Individuaalsed valikud piirduvad metalse värviga, 20 tollise veljega ja poolelektrilise volditava järelhaagise konksuga.

Kõik muu on komplekteeritud pakettidesse. Pluss Pack lisab panoraamklaasist katuse, 13-kõlarilise Harman Kardoni stereo, soojendusega tagaistmed, WeaveTech vegannahast istmed, Black Ash Deco paneele ja soojuspumpa (mis võimaldab salongi tõhusamat kütmist jahedamal ajal).

Nagu varem mainisime, lisab Pilot Pack peenemad LED-esituled, aga ka LED-udutuled ja adaptiivse püsikiirusehoidja.

Performance Pack (saadaval ainult Dual Motor variandil) sisaldab reguleeritavat Öhlins vedrustust, võimsamaid Brembo pidureid, sepistatud 20-tolliseid velgi ja erilisi “Rootsi kulla” detaile nii seest kui väljast.

Standard Range auto laadimiskiirus on konkurentidega võrreldes veidi pettumus: see võib CCS-laadijast vastu võtta kuni 135 kW, 10–80% täiendamiseks kulub umbes 35 minutit. Ioniq 6 saab laadida 220 kW ja i4 200 kW võimsusel, samas kui algtaseme Model 3 RWD võib vastu võtta umbes 170 kW.

Long Range versioonidel on juba palju parem 205 kW laadimiskiirus, mis võimaldab 10–80% täiendamise piisavalt kiire laadijaga umbes 28 minutiga. Täis 0–100% laadimine 7 kW koduse seinakattega võtab Standard Range puhul umbes seitse tundi või Long Range puhul umbes kaheksa tundi.

Enamik Polestari osi on kaetud kolmeaastase / 60 000 miili garantiiga, samas kui Model 3 saab nelja aasta / 50 000 miili garantii. Ioniq 6 saab garantii enamiku komponentide jaoks viieks aastaks, kuigi kõigi kolme auto puhul on standardvarustuses kaheksa-aastane aku garantii.

Polestar 2 pälvis Euro NCAP ohutuskontrollil täismärgid viis tärni ja tegi laste kaitsmise osas väga hea tulemuse. Standardvarustuses on teil palju aktiivseid ohutusabinõusid, sealhulgas pimeda vaate jälgimine ja tagumine ristliikluse hoiatus.

Ostmise ja omamise ülevaade

  • Eelised: Palju standardseid mugavusfunktsioone; muljetavaldav ohutusnäitaja
  • Puudused: Konkurendid saavad kiiremini laadida; keskmine garantiikaitse; tõenäoliselt amortiseerub konkurentidest kiiremini

Polestar 2 tehnilised andmed

Võimsus300 kW
Pöördemoment660 Nm
Kiirendus (0-100 km/h)4.7 sek
Tippkiirus205 km/h
Sõiduulatus380 km
Aku mahutavus75.0 kWh
Pikkus4607 mm
Laius1800 mm
Kõrgus1479 mm
Teljevahe2735 mm
Tühimass2198 kg
Pakiruumi maht2600 kg
Pöörderaadius11.5 m
Istekohtade arv5