Hyundai IONIQ 6

Hinnad alates 47,000 €.

Oled sa ehk kuulnud inimesi ütlemas, et autodisain on surnud, kuna üha rohkem mudeleid näevad tüütult sarnased välja? Me ei ole selles nii kindlad. Võtame näiteks Hyundai Ioniq 6.

See põhineb samadel tehnilistel lahendustel kui kõrgem Hyundai Ioniq 5 ja jagab mõnda selle mudeli stiilielementi, sealhulgas eripäraseid pikslitega esilaternid. Siiski on Ioniq 6 neljaukseline kupee palju voolujoonelisema siluetiga.

Voolav vorm tähendab, et kuigi on tegemist suure autoga (peaaegu 4,9 meetrit pikk), on Ioniq 6 puhul praktilisuse asemel välimuse ja efektiivsuse peale rohkem rõhku pandud. Teisisõnu, see on mõeldud neile, kes ei pea liigselt muretsema inimeste ja pagasi ruumi pärast.

Tema lähim konkurent on populaarne Tesla Model 3, kuid sarnased elektrilised äriseedani alternatiivid on ka BMW i4, BYD Seal ja Polestar 2.

Kas Hyundai Ioniq 6 on siis sama hea kui need konkurendid või isegi veel parem ost? Loe edasi ja me räägime sulle kõik, mida sa pead teadma.

Jõudlus ja sõiduomadused

Algne tagaveoline (RWD) versioon on varustatud ühe 225 hj elektrimootoriga, mis veab tagarattaid. Sõiduomadused on täiesti vastuvõetavad (0-100 km/h kiirendus võtab 7,4 sekundit), kuid ei suuda konkureerida Tesla Model 3-ga.

Konkureerimiseks on vaja valida võimsamat 321 hj kahemootorilist varianti. Sellel on esimesi rattaid vedav teine elektrimootor, mis annab Ioniq 6-le nelikveojõu (AWD). 321 hj variant toodab kiirenduse 0–100 km/h kõigest 5,1 sekundiga – kiirem kui Model 3 tagaveoline versioon, kuigi mitte nii kiire kui selle auto Long Range ja Performance versioonid.

Eelistame siiski tagaveolist versiooni. Osalt seetõttu, et see on märkimisväärselt soodsam osta (sellest lähemalt hiljem), aga ka seetõttu, et see suudab ühe laadimisega pikemalt sõita. Nimelt on kõigil Ioniq 6 versioonidel sama 74kWh (kasutatav maht) aku, kuid kuna AWD mudel on raskem, kasutab see energiat vähem tõhusalt.

Ametlikult saab AWD versioon täis laadimisel sõita 518 km, võrreldes tagaveolise mudeli 544 km-ga. Siiski näitasid testid (pigem külma ilmaga) tagaveolise versiooni efektiivsuseks umbes 354 km sõiduulatust. Talvistel reaalse sõiduulatuse testidel suutis Model 3 Long Range sõita 452 km.

Ioniq 6 teeb aga muudes aspektides väga veenva esituse. Kurvide võtmisel on kere kalle hästi kontrollitud, piisav haardumine tagatud. Kuigi rool on üsna kerge, on Ioniq 6-te lihtne juhtida ja see voolab mööda looklevalt maanteed tõesti mõnusalt. Olgu, see pole nii manööverdusvõimeline kui Model 3 ega nii lõbus kui BYD Seal, kuid erinevused pole tohutud.

Ioniq 6 on ka maanteel väga vaikne. Tuulemüra esineb vaid kergelt esiklaasi postide ja tahavaatepeeglite ümber, tee müra segab rahu palju vähem kui Model 3-s või Sealis.

Sõiduki mugavus avaldab muljet maanteekiirustel, kuid suhteliselt jäiga vedrustuse ja suurte 20-tolliste velgedega on Ioniq 6 linnas vähem meeldiv kui Model 3 või BMW i4. Olukord ei muutu ülemäära ebamugavaks, lihtsalt tee auke ja äärekivide ületamisel on rohkem loksumist.

Sõiduomaduste ülevaade

  • Tugevused: vaikne maanteel; terav juhitavus; mugav sõit suurematel kiirustel
  • Nõrgad küljed: sõit väikestel kiirustel on veidi hüplev; konkurendid on kiiremad; reaalset efektiivsust võiks parandada

Sisu

Ioniq 6 sisu paigutus on tuttav kõigile, kes on veetnud aega Ioniq 5-s. See tähendab, et saate sama 12,3-tollise digitaalse ekraani (rooli taga) ja 12,3-tollise multimeediasüsteemi puuteekraani.

Kliimaseadme väikesed puutetundlikud nupud võivad sõidu ajal sihtmärgi tabamise veidi keeruliseks teha, kuid vähemalt ei pea te temperatuuri reguleerimiseks kasutama puuteekraani, nagu Model 3-s, Sealis või Polestar 2-s.

Mugava sõiduasendi leidmine on lihtne tänu istme elektrilisele reguleerimisele (sealhulgas seljatoe jaoks), kuigi võite avastada, et rool blokeerib digitaalse armatuurlaeva ülanurgad. See sõltub sellest, kui pikk te olete ja kui kõrgele või madalale teile istuda meeldib.

Eesmist nähtavust piiravad veidi laiad esiklaasipostid ja tagumine vaade on Ioniq 6 ebatavalise stiili tõttu oluliselt piiratud. Kõigil varustustel on aga standardvarustuses eesmised ja tagumised parkimisandurid ning tahavaatekaamera, mis aitavad kitsastel manöövritel.

Samuti saate valida digitaalsed uksepeeglid, mis asendavad traditsioonilised uksepeeglid kaamerate ja tagavaadet näitavate kahe väikese ekraaniga. Meie aga seda ei soovitaks – need on kallid ja vahemaade hindamine on traditsioonilise peegli asemel raskem.

12,3-tolline multimeedia süsteemi puuteekraan reageerib kiirelt ja graafika on üsna terav. Mõned ikoonid on sõidu ajal kasutamiseks veidi väikesed ja ebamugavad, kuid saate siiski mõned kasulikud füüsilised otsevalikunupud. Üldiselt on see süsteem parem kui Polestar 2-s olev, kuid vähem muljetavaldav kui Model 3 ja BMW i4 omad.

Ioniq 6 ei paista silma siseviimistluse kvaliteedi poolest. Uksepaneelid on valmistatud kõvast plastist, nii et kuigi neil on laineline efekt, et need ei tunduks liiga odavad, on i4, Polestar 2 ja isegi Model 3 salongis esmaklassilisemad ning nende sisustuses on rohkem pehmeid plastikmaterjale.

Sisemuse ülevaade

  • Tugevused: mugavad istmed; hea infoteenimise süsteem
  • Nõrgad küljed: siseviimistluse kvaliteet ei avalda hinnale vastavat muljet; mõned nähtavusprobleemid; gimmicky digitaalsed uksepeeglid

Reisijate- ja pagasiriruum

Nii esi- kui ka tagaistmetel leiate Hyundai Ioniq 6-st palju ruumi jalgadele. Pea ruumi on aga pigem vähe ja selles on suuresti süüdi langev katus.

Pea ruumi on eriti vähe, kui valite tippvarustusega Ultimate paketi. See lisab panoraamkatuse, mis alandab lage veelgi rohkem. Ära saa valesti aru – 1,8 meetrised inimesed mahuvad küll taha istuma, kuid nad peavad siiski kummarduma, et pead vastu lage mitte lüüa. Jalgadele pole ka esiistete all eriti palju ruumi.

Positiivsem on see, et salongis on palju erinevaid hoiuruume ja suured tagauksed muudavad sisse ja välja liikumise üllatavalt lihtsaks.

Kõrgema varustustasemega Ultimate pakett lisab ka Relaxation  esiistmed, mille täielikult tagasi kallutamisel saate mugavalt pikutada. Igal juhul jaguneb tagaistme seljatugi 60/40 vahekorras, erinevalt praktilisemast 40/20/40 jaotusest, mida on saada mõnedes teistes autodes, sealhulgas BMW i4-s.

Muidugi on sedaanil on suhteliselt kitsas pagasi ava, kuid sisemus mahutab seitse käsipagasi suurust kohvrit. See jääb maha Model 3 kahte pagasiruumi mahutavast 10 kohvrist, kuid vastab Ioniq 5, Kia EV6 ja Polestar 2 pakiruumile.

Kapoti all on veel natuke hoiuruumi laadimiskaabli jaoks, kuid see ongi peaaegu kõik, mis sinna ära mahub – eriti AWD versioonis. RWD-l on veidi suurem esikamber.

Praktilisuse ülevaade

  • Tugevused: palju jalgade ruumi; veidi hoiuruumi kapoti all
  • Nõrgad küljed: piiratud pea ruum taga; väike pagasi ava

Ostmine ja omamine

Ioniq 6 on hinnalt kallim kui BYD Seal ja Tesla Model 3, kuid jääb odavamaks kui BMW i4 ja VW ID.7.

Hinnataseme mõistlikuna hoidmiseks soovitame valida tagaveolise (RWD) elektrimootoriga ja algtasemega Premium varustuse. See tagab teile kõige pikema sõiduulatuse võrreldes ühegi teise Ioniq 6 mudeliga, lisaks on olemas palju standardvarustust, sealhulgas soojendusega esi- ja tagaistmed, kahetsooniline kliimaseade ja traadita telefonilaadimine. Saate isegi soojuspumba salongi tõhusamaks soojendamiseks jahedamal ajal.

Ultimate varustus lisab heads-up-ekraani, panoraamkatuse, Bose helisüsteemi uuenduse ja ventileeritavaid esiistmeid, kuid tõstab ka hindu tuhandete eurode võrra. AWD mudelile uuendamine lisab märkimisväärselt hinda ja vähendab sõiduulatust.

Ükskõik, millise versiooni te valite, on maksimaalne laadimiskiirus muljetavaldav 233 kW, mis on rohkem kui BYD Seal või Polestar 2 suudavad vastu võtta ja peaaegu sama palju kui Model 3. See tähendab, et ideaalsetes tingimustes (ja eeldades, et leiate piisavalt võimsa laadija) võib 10-80% laadimine võtta vähem kui 20 minutit.

Veelgi suurema meelerahu tagamiseks on Ioniq 6 garantii enamiku komponentide puhul viie aasta pikkune ja läbisõidupiiranguta, ületades Model 3 nelja-aastast 80,000 km garantii ja Polestar 2 kolme-aastast 100,000 km garantiid. Kõigil kolmel autol on siiski eraldi kaheksa-aastane garantii peamiste veomootorite akude katmiseks.

Ostmise ja omamise ülevaade

  • Tugevused: pikk garantii; palju standardvarustust; kiire laadimisvõimalus
  • Nõrgad küljed: BYD Seal ja Tesla Model 3 on soodamad; tippvarustusega Ultimate trim tõstab hinna liiga kõrgele

Vaata ka: Proovisõit – Hyundai Ioniq 6

Hyundai IONIQ 6 tehnilised andmed

Hyundai IONIQ 6
Kiirendus
Sõiduulatus
Maksimaalne kiirus
Võimsus
Pöördemoment
Aku mahutavus
Pikkus
Laius
Kõrgus
Teljevahe
Tühimass
Pakiruumi maht
Istmete arv

Rohkem infot: Hyundai