Tesla Model Y
Hind Tesla lehel 36,000 € (lisandub käibemaks).
Tesla Model Y on nagu Model 3, millele on kasvuhormoone sisse pumbatud, andes talle kõrgem sõiduasend ja rohkem ruumi salongis.
Kuigi Model 3 on fantastiline elektriauto, on Tesla vägagi kursis, et tema algtaseme sedaan ei sobi kõigile. Selle väike pakiruum ei ole peredele just parim ja see on üsna madal ning pigem väike, mis on paljude ostjate jaoks põhjus mujale vaatamiseks.
Mängu tulebki Model Y. See on Tesla elektriautode maasturite valikus samm alla Model X-st. Olles üksteisega üsna sarnased pole Model Y-l “kullitiibade” uksi. Enamasti on Model Y-tel viis istekohta, kuigi seitsmekohaline versioon peaks ka saadaval olema.
Tema peamised konkurendid on Audi Q4 e-tron, BMW iX1, ja Kia EV6, kuigi tipptasemel Model Y hind läheb juba VW ID Buzzi territooriumile.
Jõudlus
Model Y ei ole päris nii kiire kui Model 3 (peamiselt auto suurusest tingitult). Long Range versiooni kiirendus on 0-100 km/h-ni 4,8 sekundiga, samas kui Performance tippmudelil on superautodega konkureeriv 0-100 km/h ametlik kiirendusaeg 3,5 sekundit. See on märkimistväärselt kiirem kui ükski Audi Q4 e-tron ja peaaegu võrdne Kia EV6 GT versiooniga.
Algtaseme tagaveolise (RWD) Model Y kiirenduseks on saadud 0-100 km/h-ni 6,9 sekundiga, mis on enamiku ostjate jaoks piisavalt kiire. RWD-l on aga lühem ametlik sõiduulatus kui Long Range’il (459 km versus 532 km). Performance versioon suudab ametlikult sõita 515 km.
Long Range suutis talvel läbida 438 km ja soojal juulikuu päeval muljetavaldavad 489 km.
Sõidumugavus
Sõidumugavus pole just Model Y tugevus. Sellel on standardvarustuses suuremad veljed kui Model 3-l. RWD ja Long Range versioonidel on 19-tollised veljed ning lisavarustuseks on saadaval 20-tollised veljed.
Kummagi velje suurus ei ole eriti andestav künklikel teedel ja aukude suhtes. Isegi teedel, mis silmale üsna siledad tunduvad, põrgatatakse teid istmel ringi. Üllatuslikult pole aga Performance versioon oma 21-tolliste velgede ja sportvedrustusega palju hullem.
Kuigi Model Y on mugavam kui Ford Mustang Mach-E, pakuvad paljud teised maasturite tootjad – sealhulgas Q4 e-tron ja EV6 – sujuvamat ja rahulikumat sõitu.
Juhitavus
Ei ole üllatus, et kõrgem ja raskem Model Y ei ole juhitavuse poolest nii hea kui Model 3. Kahjuks ei ole Tesla just palju aega ja energiat kulutanud ka sellele, et autot vastavalt häälestada, eriti arvestades selle kiirust.
Model 3 puhul hästi toimiv uskumatult kiire rool on üle kandunud ka Model Y-le, kuid koos maasturi natuke aeglasemate reaktsioonidega tekitab see Model Y-l veidi äkilisema tunde.
Kurvi jõudes leiate küllaltki palju haaret ja auto ei kaldu liigselt, kuid EV6 ja isegi Skoda Enyaq tunduvad olevat paremini tasakaalustatud, sisendavad rohkem enesekindlust ning on kurvilistel teedel nauditavamad.
Müra
Elektriautodest maasturite seas ei ole Model Y just eriti vaikne. Salong on tegelikult veidi nagu kajakamber, sest kogu katus on klaasist, mis ei neela hääli eriti hästi.
Sõites kuulete üsna palju tee müra ja vedrustuse mürtsumist. Kui otsite vaikset sõidukit, eriti maanteesõiduks, on Q4 e-tron ja Enyaq paremad valikud.
Model Y pidurid on aga tõesti head. Need on enamiku elektriliste autode piduritega võrreldes palju sujuvamad ja järkjärgulisemad, seega on lihtne hinnata, kui palju jõudu peate jalaga rakendama.
Sisekujundus
Juhiistmelt on kõik Tesla Model Y-s peaaegu identne sellele, kuidas see on Model 3-s – välja arvatud üks asi. Nimelt on istmed jalgadele tõstetud, nii et istute märgatavalt kõrgemal, vaadates peaaegu armatuurlauale ülalt alla. Teistes samas hinnaklassis elektriautode maasturites – sealhulgas Audi Q4 e-tronis ja Kia EV6-s – tunnete end kõrgema armatuurlaua ja kõrgema aknapiiri tõttu rohkem ümbritsetuna.
Ideaalis oleks Model Y esiistmetel keha toestamiseks külgedel ja õlgadel veidi rohkem tuge, kuid sirgjooneliselt sõites on need piisavalt mugavad.
Juhiiste on pedaalide ja rooliga hästi joondatud, kuigi rooli enda reguleerimine nii ulatuse kui kõrguse jaoks on tüütu. Peate kasutama konsooli puuteekraani, et teatud menüüsse jõuda ja seejärel mängida roolil olevate väikeste juhtnuppudega.
Vaade ja nähtavus
Model Y tuuleklaasi piirded on üsna laiad ja sellise nurga all, et võivad teie väljavaadet ristmikel ja ringteedel piirata. Kui häiriv see on, sõltub sellest, kui pikk te olete ja milline on teie eelistatud sõiduasend.
Sama kehtib ka tahavaatepeegli kohta – see on esiklaasile pigem madalale kinnitatud, seega võib see paremale pöörates teie vaadet osaliselt blokeerida.
Kõikidel versioonidel on eesmised ja tagumised parkimisandurid ning manööverdamise hõlbustamiseks on auto ümber mitu kaamerat. LED-esilaternad on standardvarustuses ja valgustavad öösel teed päris hästi.
Konsool ja navigatsioonissüsteem
Model Y on varustatud 15-tollise puutetundliku ekraaniga. Operatsioonisüsteem on üsna intuitiivne ja kuigi mõnda väiksemat ikooni võib olla sõidu ajal keeruline vajutada, on süsteem reageeriv, kui olete oma valiku teinud.
Süsteemis on palju kasulikke funktsioone (näiteks navigeerimine ja veebibrauser), teretulnud lisad (näiteks Netflix ja Spotify) ning mõned puhtalt lõbusad rakendused (rooli abil juhitavad sõidumängud ja võimalus teha peeruhääli).
Samuti on ekraani all kaks hõlpsasti ligipääsetavat telefoni laadimismatti ja USB-C pordid keskkonsooli hoiuruumis seadmete kiirlaadimiseks.
Üldiselt on infoteenindussüsteem parem kui EV6 ja Skoda Enyaqi süsteemid. Üks tähelepanuväärne puudus on aga see, et Tesla ei sisalda Android Autot ega Apple CarPlayd. Saate siiski telefoni Bluetoothi abiga sünkroniseerida, et telefonikõnesid teha või muusikat võimsa helisüsteemi kaudu mängida.
Materjalide kvaliteet
Tesla autode kvaliteet minevikus veidi kriitikat leidnud, kuid asjad näivad olevat paranenud. Uuemad Model Yd tunduvad olevat seestpoolt hästi kokku pandud ja välispaneelide vahed on suhteliselt ühtlasek saadud.
Salongimaterjalid on natuke silmatorkavamad kui Enyaqil ja Mustang Mach-E-l. Ärge siiski oodake, et teid jalust rabatakse – istmete ja rooli võltsnahk on pehme, kuid arusaadavalt ilmselgelge plastmass.
Sisekujunduse kokkuvõte
- Tugevused: Minimalistlik interjöör tundub üsna luksuslik; infoteeninduse süsteem on kiire ja funktsioonidega varustatud; palju parkimisabistajaid.
- Nõrkused: Esipanekraanid piirab nähtavust ristmikel; istmetel võiks olla rohkem küljetuge.
Esiistmed
Tesla Model Y esiistmel ruumi puudust keegi tunda ei tohiks – isegi kõige pikematel reisijatel on piisavalt ruumi. Samuti on palju ruumi igasugu väiksemate esemete jaoks – esiistmete vahel on kaanega sahtel ja keskse alustoe all on hea suurusega hoiuruum.
Kõrgete külgaklaaside ja standardse panoraamkatuse kombinatsiooni tõttu on esiistmete ala märkimisväärselt valgusrohke ja õhuline.
Tagaistmed
Model Y-l on tagaistmel loomulikult rohkem jala- ja pearuumi kui Model 3-l, kuigi mitte dramaatiliselt. Suurim erinevus seisneb selles, et kuna istmed on autos kõrgemal, on istumisasend mugavam ega tunne, et põlvi surutakse vastu lõuga.
Paar 180 cm pikka inimest tunnevad end pikal reisil enam kui mugavalt ning tänu tasasele põrandale ei tohiks ka keskel istuval kolmandal reisijal liiga hull olla.
Kui vajate tõesti limusiini tasemel jalaruumi, soovitame teil tutvuda Kia EV6 või isegi VW ID Buzziga. Nendel autodel on ka pikemad istmealusused parema reietoe jaoks.
Istmete kokkupakkimine ja mitmekülgsus
Model Y on standardvarustuses varustatud 40/20/40 jagatud kokkupandavate tagaistmetega, samamoodi nagu ka BMW iX1 (EV6-l ja Model 3-l on vähem paindlik 60/40 jaotus). See annab teile võimaluse mahutada kahe tagumise reisija vahele midagi pikka ja peenikest, nagu näiteks suuski või golfikeppe.
Istmeid on lihtne kokku pakkida – peate lihtsalt seina lüliteid klõpsatama ja need langevad ise alla. Ja kui pagasiruum ei ole ääreni täis, saate tagaistmeid ka veidi tagasi kallutada.
Pagasiruum
Model Y-l on tohutu pagasiruum, eriti kui arvestada suurt põranda alla peidetud süvendit. Tagaistmete taga on ka väiksem põranda all olev hoiuruum, mis on suurepärane laadimiskaablite hoiustamiseks.
Kasutades täiendavat esimist pagasiruumi kapoti all, suutsime Model Y pagasirommi mahutada muljetavaldavad 10 käsipagasi suurusega kohvrit – rohkem kui Audi Q4 e-tronis ja EV6-s (7). Immense praktilisusega ID Buzz neelas aga alla 16 kohvrit.
Tagaluuk teeb Model Y-st palju praktilisema valiku kui Model 3. Suure lapsevankri sisse panemine pole üldse probleem ja kõigil versioonidel on elektriline tagaluuk, mida saab avada ja sulgeda puuteekraani, Tesla telefoni rakenduse või pagasiruumi kaanel oleva nupu abil.
Praktilisuse kokkuvõte
- Tugevused: tohutu pagasiruum koos suure põranda all oleva hoiuruumiga; avarad tagaistmed; lisaruum kapoti all.
- Nõrkused: tagaistmed ei liigu edasi-tagasi.
Ostuhind
Tesla Model Y on soodsam osta kui paljud maasturitest premium elektriautod, sealhulgas BMW iX1 ja Jaguar I-Pace. Tegelikult on see isegi odavam kui sarnane Kia EV6. Jääväärtused prognoositakse olevat suurepärased ning enamasti on see pigem soodne kasutada.
Varustus ja lisad
Kõik Model Y versioonid on varustatud arvukate luksuslike mugavustega, sealhulgas kliimaseade, adaptiivne püsikiirusehoid, kunstnahast istmed (soojendusega esi- ja tagaosas), elektriline tagaluuk ja võtmetu sisenemine nutitelefonirakenduse kaudu.
Hea on see, et see on standardvarustuses hästi varustatud, lisavarustuse nimekirjas pole palju rohkemat. Lisaks metallilisele värvile, erinevatele velgede disainidele ja pukseerimisvardapaketile on ainsateks valikuteks täiendavad juhiabisüsteemid.
Garantii
Tesla annab teile nelja aasta/80 000 km garantii, aku ja veoaretus on aga kaetud eraldi kaheksaks aastaks või 190 000 kilomeetriks (160 000 km tagaveolisel versioonil). Garantii katab elektririkked ja tagab aku mahu vähenemise korral minimaalse 70% säilimise.
Ohutus ja turvalisus
Model Y on Euro NCAP crash-testidest saanud suurepärase viie tähega ohutushinnangu. Lähemal vaatlusel selgub, et täiskasvanud reisijate kokkupõrkekaitse on parem kui EV6 ja umbes samal tasemel kui Q4 e-tron. Leiti ka, et lastekaitse on erakordselt hea.
On ka palju aktiivset ohutusvarustust, mis aitavab teil üldse õnnetusse sattumast hoiduda, sealhulgas automaatne erakorralise pidurdussüsteem (AEB) ja hoiatussüsteem sõidurajalt lahkumise kohta.
Mis puutub turvalisusse, siis lisaks tavapärasele varustusele on olemas ka nn Valve režiim. Kui see on lubatud, hakkab see kasutama auto väliskameraid salvestamise alustamiseks, kui autole pärast lukustamist lähenetakse, salvestades materjali USB-draivile. Kui keegi üritab sisse murda või kui keegi sõidab otsa teie Model Y-le, peaksid kaamerad intsidendi salvestama.
Kulude ülevaade
- Tugevused: hea hinnaga; kõik versioonid on hästi varustatud; suurepärane Euro NCAP ohutushinnang
- Nõrkusi: pole palju.
Tesla Model Y tehnilised andmed
Long Range Dual Motor | Performance | |
Võimsus | 324 kW | 413 kW |
Aku mahtuvus, kWh | 82.0 | 82.0 |
Pöördemoment | 493 Nm | 660 Nm |
Kiirendus 0-100 km/h | 5.0 sek | 3.7 sek |
Tippkiirus | 217 km/h | 250 km/h |
Sõiduulatus | 435 km | 415 km |
Istekohti | 5 | 5 |
Pikkus | 4751 | 4751 |
Laius | 1921 | 1921 |
Kõrgus | 1624 | 1624 |
Teljevahe | 2890 | 2890 |
Tühimass | 2054 | 2072 |
Pakiruumi suurus | 2158 L | 2158 L |
Vaata ka: Tesla elektriautod