Kogu teadaolev info 2025 Tesla Roadsteri kohta

Oleme 2025 Roadsteri kohta igasugu jutte ja kõmu kuulnud mille kohaselt peaks see täielik imemasin olema, aga kas see kunagi ka tootmisesse jõuab?

Tesla Semi 2017. aasta novembris tutvustamisel oli Elon Muskil ka üllatus: uhiuus Roadster. Tesla esimesena toodetud auto (2008 Roadster) uuendusena näeb uus Roadster välja väga erinev ja peaks tõstma elektriautode võimsuse uuele tasemele.

Vähemalt praegu on see aga suur küsimärk. Sellest auto debüüdist on möödunud juba seitse aastat ja kuna Tesla keskendub nüüd robotaksodele ja autonoomsele sõidule, siis pole mõtet hinge kinni pidades ka uut Roadsteri oodata.

Unistada võib aga alati. Ja vähemalt paberil paneb uue Roadsteri võimsus meelt heitma, mis on ka loogiline, arvestades, et see on põhimõtteliselt elektriline hüperauto. Vaatame siis numbreid lähemalt…

Algselt 2017. aastal välja öeldud spetsifikatsioonid

  • 10 200 Nm pöördemoment (väidetav)
  • 0–100 km/h 1,9 sekundiga (valikuliste SpaceX rakettboosteritega)
  • 0–160 km/h 4,2 sekundiga
  • Veerand miili (400m) 8,8 sekundiga, mis on kiirem kui ühelgi teisel tootmisautol.
  • Tippkiirus üle 400 km/h

Selgelt on nende väidete kohta palju küsimusi, sh millised rehvid suudavad üldse kiirusi üle 320 km/h taluda.

Eloni Muski Tweetid ja kommentaarid uute spetsifikatsioonide kohta

  • Aastal 2019 ütles Musk, et sportauto on saadaval 10 rakettboosteriga, mis “parandavad dramaatiliselt kiirendust, tippkiirust, pidurdamist ja kurvide võtmist. Võib-olla lubavad need isegi Teslal lennata,” väitis firma juht.
  • Aastal 2021 ütles Musk, et auto saavutab valikuliste rakettidega 0-100 km/h kiiruse 1,1 sekundiga.
  • Joe Rogan Experience’i podcasti 2021. aasta episoodis ütles Musk: “Mõtlesin, et ehk saaksime selle hõljuma, aga mitte liiga kõrgele. Nii et võib-olla see hõljub maast umbes meetri kõrgusel või midagi sellist. Seega, kui sa alla kukud, siis lõhud vedrustuse ära, aga sa ei sure.”
  • Hiljutiselt lubas Musk kiirendust 0-100 km/h alla ühe sekundi:

Jõuülekanne, aku ja sisustus

Uuel Roadsteril peaks olema kolm elektrimootorit – üks ees ja kaks taga – mis annab sellele nelikveojõu võimekuse. Väidetavalt on tegemist 200 kilowatt-tunnise akuga ja samuti väidetava 1000 kilomeetrise sõiduulatusega, mis oleks maailmas parim ulatus, kui see tõsi on.

Nimele vastavalt (Roadster) saab katuse eemaldada. Praktilisuse huvides mahutab see nelja inimest, tingimusel, et tagaistmel istujad on pigem väiksema kasvuga. Sisustus on Teslale omaselt väga minimalistlik.

Sõiduulatus

Algselt lubas Tesla uue Roadstri jaoks uskumatut 1000-kilomeetrist sõiduulatust. See tundus peaaegu ulmeline. Hiljem aga kommenteeris Elon Musk, et Roadstri siht-sõiduulatus on üle 1000 kilomeetri, seega on 1000-kilomeetrine näitaja endiselt eesmärk.

Sellise sõiduulatusega oleks uue põlvkonna Roadster teistest elektriautodest hiiglasliku sammu võrra ees. Järgnev lähim konkurent on Lucid Air, mille üks versioon suudab ühe laadimisega sõita 800 kilomeetrit.

2025 Roadsteri eelduslikud spetsifikatsioonid

  • Aku: 200,0 kilowatt-tundi
  • Mootorid: Kolm
  • Võimsus: 1000 hobujõudu / 1020 Nm
  • Kiirendus 0-100 km/h: Alla 1,0 sekundi
  • Hind: 200 000 dollarit

Hind

Soovite osta? Reservatsiooni saanuks kinnitada 50 000 dollari eest kuni aastani 2021 (mil eemaldas Tesla Roadstri oma veebilehelt, seega reservatsioone enam vastu ei võeta) ja baashind oli 200 000 dollarit. Lisaks oli 1000 inimesel võimalus tellida kohe alguses Founders Seriesi auto, mis maksab 250 000 dollarit.

See ei ole odav, kuid arvestades võimsaid jõudlusnäitajaid, ei suuda ükski teine auto tõenäoliselt seda vähema raha eest ületada. Hind ei ole enam Tesla veebilehel loetletud ja reservatsioonid on suletud.

Tootmismaht

Teslal on tootmise osas numbrid väidetavalt tagasihoidlikud.

Ride The Lightning podcastis, kus avaldati Tesla pikaplaani hinnad, rääkis Elon Musk pikemalt tulevasest Tesla Roadsterist. Esiteks ütles Musk, et tootmine piirdub tõenäoliselt 10 000 autoga aastas.

Muski sõnul ei suuda ükski praegune auto Roadsteriga võistelda. Ta ütleb, et see kehtib kõigi jõudlusaspektide kohta, sealhulgas ringrajal sõitmise kohta.

Muski sõnul toimub Roadsteri arendamine saladuse hoidmiseks väljaspool kompleksi asuvas hoones. Tesla inseneridel on keldrikorrus täis erinevaid jõuülekandeid, mida Roadsteril proovida/testida.

Millal jõuab Roadster tootmisse?

Kahtluseta raputaks uus Roadster elektriautode maailma. Küsimus aga on, millal see maailma raputav elektriauto turule jõuab? Esimesena 2017. aastal välja kuulutatud ja algselt aasta või paari jooksul tootmisse minema pidanud Roadster on graafikust kõvasti maha jäänud.

Viimased sõnad Tesla ja Muski poolt on aga sellised, et Roadster läheb tõenäoliselt tootmisse millalgi aastal 2025. Siiski on selle uuendatud graafiku ümber endiselt palju kahtlusi.

Kas 2025 Roadster saab olema tõeline?

Seda on raske öelda. Disain on selgelt imetlusväärne, selles pole kahtlust. Ja maailmale oleks kindlasti kasu rohkematest elektrilistest sportautodest.

Aga arvestades seda, kui kaua on möödunud kontseptsiooni avalikustamisest; Tesla enda kalduvust toodete viivitamiseks; ettevõtte raskusi 2024. aastal üksnes; fakti, et Cybertruck tuli turule kallima ja vähem muljetavaldava tehniliste näitajatega võrreldes algse tutvustusega; ja täiesti uskumatuid väiteid, sealhulgas nii-öeldud SpaceX tõukejõude kohta; soovitame teil selle suhtes “oota ja vaata” lähenemist kasutada.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox