Kia EV9

Hind alates 85,000 €.

Võiks väita, et Kia EV9 on omaette klassis, sest selle praktilisust ei suuda sarnase hinnaga elektriautode linnamaasturte seas ükski teine mudel ületada. Seda sellepärast, et kui soovite täiselektrilisele autole üle minna ja mugavalt seitse inimest kaasa võtta, on teie valikud piiratud.

Mercedes EQB-l on sama palju istekohti kui EV9-l, kuid täiskasvanutele ei paku kolmas istmerida just erilist naudingut. Märksa suurem Mercedes EQS maastur lahendab ruumiprobleemi ja lisab luksusliku salongi, kuid on tõsiselt kallis. Kuigi mõned elektrilised kaubikutele põhinevad MPVd (Multi-Purpose Vehicle) – näiteks Vauxhall Vivaro Life Electric – suudavad EV9-ga ruumikuse osas konkureerida, on nende sõiduulatus piiratud, sisustus on lihtne ja sõiduomadused elementaarsed.

Veidi üle viie meetri pikkune EV9 on umbes sama suur kui Audi Q7 ja umbes 20 cm pikem ning 8 cm kõrgem kui Kia suurepärasest seitsmekohalisest hübriidmaasturist Kia Sorentost.

Kia EV9 silmapaistvust rõhutav disain (“Robocopi perekonna veomasin”) eristub tavalisest maasturist oluliselt, kuid kas see hiiglane on piisavalt hea, et konkureerida parimate elektriliste maasturitega?

Teisisõnu, kas EV9 võrdlustub teiste mainitud konkurentidega, pakkudes sama luksuslikku salongi kui Audi Q8 e-tron ja sõiduomadustega, mis on sarnased BMW iX-le? Ja muidugi, kui palju see maksab ja kui kulukas on selle ülalpidamine? Loe edasi, et teada saada…

Jõudlus ja sõiduomadused

Kõigil Kia EV9 versioonidel on 95 kWh (kasutatav maht) aku, kuid sõiduulatus sõltub sellest, kas soovite taga- või nelikvedu (RWD või AWD).

Algne RWD versioon on tagaveoline ja suudab ametlikult läbida 566 km, samas kui raskem AWD mudel sõidab kuni 500 km. Neid ametlikke sõiduulatusi on reaalses sõidutingimustes peaaegu võimatu saavutada, kuid EV9 sõidab täis akuga siiski kaugemale kui samas hinnaklassis Audi Q8 e-tron või BMW iX. See on ka rohkem kui Mercedes EQB maksimaalne 516 km sõiduulatus.

200 hj tagaveoline versioon ja selle 0-100 km/h kiirendusaeg 9,4 sekundit on auväärsed. Igapäevaseks sõitmiseks on piisavalt jõudu ja see kogub hoogu sujuvalt ja lineaarselt.

AWD-versioon lisab esimesele teljele teise elektrimootori, mis annab märkimisväärselt rohkem võimsust ja vähendab kiirendust 0–100 km/h kõigest 5,3 sekundini. See on kiire igas mõttes ja seda on ka tunda – auto kiirendab koheselt ja surub sõitad istmetesse.

Hiiglaslik maastur suhteliselt pehme vedrustuse ja AWD võimsusega tähendab aga seda, et kurvides on autol küllaltki palju liikumist. Auto esiosa tõuseb järsul kiirendusel üles ja langeb pidurdamisel jälle alla.

Kurvides on ka küllaltki palju kere kallet, kuid vähemalt ei kõigu EV9 suunda muutes jõudsalt. Lõppude lõpuks on see praktiline peremaastur, seega tundub sõit EV9-ga mõõdukal kiirusel kõige sobivam. Kerge rool on kasulik linnakeskkonnas manööverdamisel, sport-režiimile lülitumine lisab aga veidi jäikust, et see täpsemana tunduks.

Pehme vedrustuse eeliseks on mugav sõit. Tagaveoline EV9 liigub mugavalt mööda maanteed ja pehmendab edukalt augud ja konarused. Raskemal AWD versioonil on veidi kindlam vedrustus, mis tasandab tee ebatasasusi natuke paremini. Kuigi see tagab veidi rahulikuma sõidu, on erinevus marginaalne.

Erinevalt paljudest selle hinnaklassi alternatiividest ei ole EV9 saadaval õhkvedrustusega, mis aitaks selle rasket kaalu hallata. Seetõttu jääb EV9 ilma sellest lisateravusest ebatasasuste korral, mida pakuvad Land Rover Defender 110 või BMW iX. See tähendab ka seda, et te ei saa reguleerida EV9 sõidu kõrgust.

Lisaks mõningale tuulemürale – mida kahtlemata tekitab selle kastikujuline siluett – on EV9 maanteedel vaikne, teemüra ei sega teid ega teie kaasreisijaid. Tõsi, see ei eralda teid välismaailmast nii hästi kui Q8 e-tron või iX, kuid vähesed autod üheski klassis seda teevad.

Sõiduomaduste ülevaade

  • Tugevused: Hea sõiduulatus; AWD versioon on väga kiire
  • Nõrkused: Konkurentidel teravam juhitavus; sõidumugavus ei ole konkurentidega võrreldes nii hea; mitte nii vaikne kui premium-klassi alternatiivid

Sisu

Kia sisustused on aastate jooksul järjest paremaks läinud ja julgeme öelda, et EV9 on brändi seni parim sooritus.

Mitte aga tipp-klassis, sest kasutatud materjalid ei avalda muljet, kui neid võrrelda esmaklassiliste viieistmeliste elektriliste maasturikatega – sealhulgas Audi Q8 e-troni ja BMW iX-ga – või seitsmekohaliste bensiinimootoriga alternatiividega, nagu Audi Q7 ja Land Rover Defender.

Näiteks rooli kattematerjal ei tundu nii preemium ja armatuurlaua pehme puutega materjal pole eriti soliidne ega mõnus, arvestades hinnaklassi, milles EV9 konkureerib. Erinevate värvikoodidega sisemust isikupärastada ei saa, seega on palju näha halle toone.

Sõiduasend on kõrge, mida maasturite ostjad hindavad ja esiistmed on mugavad, hea küljetoega. Siiski on mõned häirivad ergonoomilised tegurid, näiteks rooli taha peidetud start-nupp ja see, et rool blokeerib vaate 5,3-tollisele kliimaseadme puuteekraanile.

Õnneks on kõige sagedamini kasutatavate kliimaseadiste jaoks mõned füüsilised nupud (temperatuur ja puhuri kiirus) ning need on armatuurlaua keskel hõlpsasti nähtavad.

Nende kohal näete teksti, mis tähistab multimeedia-süsteemi puutetundlikke otseteede nuppe. Kui neid piisavalt kõvasti vajutate, vibreerivad nad, et te teaksite, et teie taotlus on registreeritud.

Multimeedia-süsteemi juhitakse 12,3-tollise puuteekraani abil, mis on sarnane Kia EV6 omaga, kuid veidi erineva paigutusega. Ekraanil pole selles hinnaklassis Audide ja BMWdega konkureerimiseks piisavalt selgust ega reageerimisaega, kuid seda on siiski lihtne kasutada ning see on varustatud Android Auto ja Apple CarPlay nutitelefonide ühilduvusega.

Tippklassi GT-Line S varustusse uuendamine vahetab tavapärase kaheksakõlarilise helisüsteemi 14-kõlarilise Meridiani süsteemi vastu, mis on tõesti löömav ja suurepärane autokaraoke jaoks.

Juht saab 12,3-tollise digitaalse näidikuekraani, mis on selge ja piisavalt kõrgel, et heads-up displei ei oleks vajalik. Ainus väike probleem mõnedel juhtidel on see, et rooli ülemine osa takistab madalaimal asendile sätituna ekraani ülemist osa.

Nähtavus on enamasti hea olenemata sellest, kus istmel te autos viibite – isegi kolmandas reas tänu EV9 suurtele tagumistele kolmnurksetele küljeklaasidele. Ainus kriitika on see, et juhiistmelt võib olla raske hinnata kapoti ulatust, kuid see pole eriline probleem, kuna autol on eesmised ja tagumised parkimisandurid ning 360-kraadine ülevaatekaamera.

Sisemuse ülevaade

  • Tugevused: mugav juhiiste; üldiselt hea nähtavus; löömav Meridiani helisüsteem tippvarustusel
  • Nõrkused: mõned ergonoomilised probleemid; sisemuse kvaliteet on hinna kohta kesine; puuteekraan võib aeglaselt reageerida

Reisijate- ja pagasiriruum

Peale silmapaistva välimuse on Kia EV9 suurim eelis selle suurus ja praktilisus. Tegelikult ei jõua ükski teine täiselektriline maastur sellele lähedalegi.

Kolmanda istmerea reisijad saavad EV9 suurtest mõõtmetest kõige rohkem kasu, sest erinevalt mõnest seitsmekohalisest autost on ka 1,8 meetri pikkustel inimestel piisavalt pea ruumi. Jalgade ruumi on ka rohkem kui küll – seni, kuni ees istuvad inimesed oma istmeid lõpuni tagasi ei lükka.

Ja seda nad tegelikult tegema ei peakski: põlveruumi on teisel real ausalt öeldes naeruväärselt palju. See on nii standardse seitsmekohalise istmepaigutusega 2-3-2 auto puhul kui ka kuue istmega konfiguratsiooni puhul, kus on kolm paari istekohti. Kuueistmelises versioonis on teil teisel real kaks eraldi istet, mis pöörlevad 180 kraadi, et reisijad saaksid seljaga sõidusuunda istuda.

Pööratavad istmed muudavad ka laste turvaistmele lapse laadimised ja väljamineku lihtsaks. EV9-l on neli Isofixi kinnitust – kaks teisel ja kaks kolmandal istmereal. Kuid kuueistmelise versiooni saamiseks peate valima tippvarustusega GT-Line S paketi ja maksma lisaks veel 1000 eurot.

Kui kõik istmed on kasutuses, on EV9 pagasiiruum veidi suurem kui Toyota Yarisel, kuid kolmanda ja teise rea istme seljatuge saab nuppe vajutades elektriliselt alla lasta, et saada oluliselt rohkem pagasiiruumi. Kahe istmega režiimis muutub EV9 sisuliselt funktsionaalse välimusega kaubikuks.

Kapoti all on ka natuke hoiuruumi, kuigi nelikveolistel versioonidel mahutab see ainult laadimiskaabli, palju muud sinna ei mahu. Tagaveolistel EV9del on kapoti all veidi rohkem hoiuruumi, kuid siiski mitte piisavalt käsipagasi jaoks.

Salongisisustus on muljetavaldav, ees on ujuva keskkonsooli all tohutu sahtel ja käetoe all on ka väike hoiustamisruum. Teisel real on keskmise istme ees põrandatasemel välja tõmmatav sahtel ning veidi kõrgemal kaks topsihoidjat. Kolmanda rea reisijatel on ka oma topsihoidjad.

Praktilisuse ülevaade

  • Tugevused: Ruumi on tõesti seitsmele pikale inimesele; suur pagasiiruum; kuueistmeline valik
  • Nõrkused: Väga ei olegi

Ostmine ja omamine

Esmapilgul tundub Kia EV9 väga kallis. Stardihinnaga, mis on sarnane Audi Q7 ja Land Rover Defender 110 omadele ning vaid veidi madalam kui Audi Q8 e-tron ja BMW iX.

Siiski, Q7 ja Defender ei ole elektriautod ning kuigi Q8 e-tron ja iX on, ei saa neid kumbagi seitsme istmega. Mercedes EQB ja Mercedes EQS maastur on ainsad teised täiselektrilised seitsmekohalised maasturid. EQB on palju vähem praktiline ja EQS maastur on umbes kaks korda kallim kui EV9.

Nii et jah, EV9 on kallis, kuid sellel on praegu ainulaadne müügiargument ja hinna tasakaalustamiseks on see väga hästi varustatud.

Meie eelistatud algtasemega Air varustus – mis on saadaval ainult tagaveolise EV9 puhul – on varustatud kolme piirkonna kliimaseadmega, elektriistetega (soojenduse ja ventilatsiooniga esimeses ja teises reas), roolisoendusega, elektrilise tagaluugiga ja soojuspumbaga salongi tõhusamaks soojendamiseks jahedamal ajal. Standardsed 19-tollised veljed näevad nii suure auto küljes üsna väikesed välja.

Nelikveo valimisel on teil võimalus GT-Line või GT-Line S varustuse vahel.

GT-Line on varustatud 21-tolliste velgede, sportlikuma stiili, mugavamate esiistmete ja adaptiivsete esilaternatega. Tippvarustusel GT-Line S on lisaks panoraamkatus, heads-up-ekraan ja 14-kõlariline Meridiani helisüsteem.

EV9 avaldab muljet laadimisvõimalustega, kuna selle maksimaalne laadimiskiirus on 210 kW. Ideaalsetes tingimustes ja piisavalt võimsa avaliku laadimispunkti leidmisel saab 10–80% laadimise tehtud kõigest 24 minutiga. See on kiirem kui Q8 e-tron, iX või EQB.

EV9 sai Euro NCAPi ohutusekspertide hinnangul viis tärni. Kõik mudelid on aga varustatud ka paljude standardsete ohutusfunktsioonidega, sealhulgas pimeda vaate jälgimise, sõiduraja hoidmise abisüsteemi, tagumise liikluse hoiatussüsteemi ja automaatse hädapidurdussüsteemiga (AEB).

Kulude ülevaade

  • Tugevused: Kiire laadimine; palju standardvarustust; pikk garantii
  • Nõrkused: Kallis hind; madalam prognoositud hinnasäilivus kui mõnel konkurendil

 

Kia EV9 tehnilised andmed

Kia EV9 RWD
Võimsus150 kW
Pöördemoment350 Nm
Kiirendus (0-100 km/h)9.4 sek
Tippkiirus180 km/h
Sõiduulatus460 km
Aku mahutavus105.0 kWh
Pikkus5010 mm
Laius1980 mm
Kõrgus1755 mm
Teljevahe3100 mm
Tühimass2500 kg
Pakiruumi maht-
Istekohtade arv7

Rohkem infot: KIA