Tuhandete elektriliste sõidukite andmed näitavad, et keskmine päevane sõidukaugus on vaid väike protsent enamiku elektriautode hinnangulisest sõiduulatusest.

Aastate jooksul on akuärevus olnud elektriautode laialdasema kasutuselevõtu suureks takistuseks. See on levinud hirm: kujutage ette olukorda, kus olete keset tühermaad, aku tasemel on jäänud 5% ja lähimasse laadimisjaama on kilomeetreid. See on õudusunenägu, mida keegi ei taha kogeda, eks? Kuid uus uuring tõendab, et reaalses maailmas on see väga ebatõenäoline stsenaarium.

Analüüsinud teavet 18 000 elektriauto kohta igas USA osariigis, avastas aku tervise ja andmetega tegelev start-up Recurrent midagi, mida me juba teadsime, aga ignoreerisime. Keskmine vahemaa mida ameeriklased igapäevaselt läbivad, on vaid väike protsent sellest, mida tänapäeva akud võimaldavad.

Uuring näitas, et olenevalt osariigist oli elektriautode keskmine päevane sõidukaugus 32–72 kilomeetrit, mis kasutas ära ainult 8–16% aku hinnangulisest sõiduulatusest. Enamik praegu USA-s müügil olevatest elektriautodest pakuvad sõiduulatust umbes 402 kilomeetrit ja paljud mudelid suudavad läbida üle 483 kilomeetri.

USA 10-st praegu soodsamast elektriautost enamik suudab ühe laadimistsükli järgi läbida üle 322 kilomeetri. 2023. aasta Chevrolet Bolt EV, mis on üks USA soodsamaid elektriautosid, omab EPA hinnangul sõiduulatust 417 kilomeetrit. Vaatamata tootmise lõppemisele on palju neid mudeleid Chevrolet’ salongides veel saadaval.

USA kolmel geograafiliselt suurimal osariigil – Alaskal, Texasel ja Californias – on kõik alla keskmise päevase sõidukauguse (vt ülaltoodud pilti). Kuigi on üks nüanss: nendes osariikides võivad elektriautode omanikud tõenäolisemalt elada linnapiirkondades ja neil võivad pikeemate sõitude jaoks olla olemas ka bensiini- või hübriidautod.

Ka kohtades nagu Puerto Rico, Hawaii ja Washington D.C. on keskmine päevane sõidukaugus väiksem, mis tähendab, et juhid kasutavad oma elektriauto aku võimsust vähem. Isegi pärast elektriautode laialdasema kasutuselevõtu kasvu ja kui tulevased juhid ostavad elektriautosid oma põhisõidukiteks, ei pruugi keskmine päevane sõidukaugus oluliselt suureneda.

Isegi kütusutodega läbib keskmine USA juht ainult 60 kilomeetrit päevas, näitas USA transpordiministeeriumi teave. Pange tähele, et andmed varieeruvad märkimisväärselt piirkondade ja stsenaariumide lõikes. Wyomingi ja Dakota elanikud võivad vajada palju pikemat sõitu kui New Yorgi või Columbia ringkonna elanikud.

Muidugi kõik see ei tähenda, et me ei vaja pikemat sõiduulatust elektriautosid. Ja inimeste veenmine, et neil ei ole vaja nii palju sõiduulatust, kui nad arvavad, võib olla ebaõnnestunud strateegia. Seetõttu töötavad autotootjad välja elektriautosid, millel on 966 kilomeetrised akud, mis jõuavad turule lähiaastatel, kuid ostjad peaksid hoolikalt läbi mõtlema, mida nad tegelikult kavatsevad kasutada ja kui palju sõiduulatust reaalselt vajatakse.

Rubriigist:

Tagged in: