Hyundai IONIQ 5

Hind Eestis alates 55,000 €.

Kui olete Hyundai Ioniq 5-st näinud vaid pilte, võiksite arvata, et tegemist on peredele sobiva luukpäraga, kuid see on koht, kus välimus võib petta – tegelikult on see päris suur elektriautost linnamaastur.

Tõepoolest, 4,6 meetri pikkune ja 1,6 meetri kõrgune Ioniq 5 on peaaegu sama suur kui Audi Q5. Tegelikult on kolmemeetrine vahemaa esimese ja tagumise telje vahel sama pikk kui A8-l ning pakub reisijatele ohtralt ruumi.

Hyundai pakub Ioniq 5 mudelitele laia valikut ning valida saab kahe aku suuruse ja tagaveo või nelikveo vahel. Samuti on olemas kolm varustustaset koos mitmete lisavarustustega, mis on mõeldud elektriautode omamisest (ja üldisest elust) tuleneva stressi leevendamiseks.

Ioniq 5-l pole just suurim aku (77 kWh), aga siiski lubab see auväärset sõiduulatust. Samuti saab seda väga kiiresti täis laadida.

Paljud arvavad, et Hyundai Ioniq 5 ei näe välja just kõige parem, aga kas see on objektiivses mõistes hea elektriauto? Millised on selle sõiduomadused? Kas see on taskukohane valik? Seame selle ka võrdlusesse põhiliste konkurentidega, mille hulka kuuluvad Kia EV6, Skoda Enyaq iV, Tesla Model Y ja VW ID.4. Loe edasi ja me räägime teile kõik, mida peate teadma.

Toimivus ja juhitavus

Mootor, kiirendus ja käigukast

Hyundai Ioniq 5 baasmudelit nimetatakse RWD 170. See on varustatud 54 kWh aku ja 168 hj mootoriga, mis veab tagarattaid ja annab 0-100 km/h kiirendamisel ajaks 8,5 sekundit. Järgmiseks astmeks on veel üks tagaveoline mudel (RWD 228), millel on suurem 77 kWh aku ja 225 hj mootor. Võimsam mootor tagab palju parema kiirenduse kui algtaseme auto: 0-100 km/h võtab 7,3 sekundit ja see on meie soovitus mudelivalikust.

Tipptasemel on AWD 325. Sellel on sama 77 kWh aku, kuid esimesele teljele on lisatud teine elektrimootor, muutes auto nelikveoliseks ja andes kokku 321 hj. 0-100 km/h läbimine ametlikult vaid 5,2 sekundiga on veidi kiirem kui Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD ja palju kiirem kui ükski VW ID.4. Tegelikult on jõudlus umbes samal tasemel kahe mootoriga Kia EV6-ga. Muidugi maksate selle lisajõudluse eest veidi lühema sõiduulatusega, kuid ainult umbes 25 km võrra.

Ioniq 5 sõiduulatus sõltub sellest, millise versiooni te valite. Ametlikud näitajad viitavad kuni 380 km RWD 170 jaoks, kuni 480 km RWD 217 jaoks ja 460 km AWD 305 jaoks, kuid reaalses sõidutingimustes te nii kaugele ei sõida. Testides saadi RWD 217 maksimaalne sõiduulatus umbes 400 km. Tesla Model Y Long Range’ist või Mustang Mach-E Extended Range RWD-st saate mõne lisa kilomeetri.

Vedrustus ja sõidumugavus

Pehme vedrustus tagab suhteliselt mugava sõidu. 19-tolliste velgedega liugleb Ioniq 5 teel ilusti, summutades enamikke konarusi väga hästi – eriti elektriautode standardite järgi. Ainult kiirematel lainelistel teedel võib asi hüppeliseks minna.

Ultimate- ja Namsan Editioni mudelitele paigaldatud 20-tollised veljed ei tee mugavusele head, põhjustades autol auke ületades märgatavat ebaühtlust.

Genesis GV60 on selles suhtes parem – veidi tihkema kerejuhtimisega on see suurematel kiirusel veidi stabiilsem ega kipu aukude ületamisel komistama. Siiski on Ioniq 5 tunduvalt mugavam kui äkiline Model Y ja stabiilsem kui Nissan Ariya.

Juhitavus

Ioniq 5 juhitavus ei ole küll päris nii hea kui GV60 või EV6. Hyundai on valinud suhteliselt pehme vedrustuse, mis muudab auto linnast välja sõites veidi “ujuvaks”. Lisaks kaldub see ka kurvide kiirel läbimisel üsna märgatavalt ja võib tunduda veidi vastumeelsena suuna muutusi tehes.

Eelolev kõrvale jättes on pidamist alati piisavalt ja rool on piisavalt täpne, et võimaldada autot kõigil kiirustel kindlalt positsioneerida. AWD-versioonidel on rohkem veojõudu, seega tunnevad nad kurvidest jõuliselt kiirendades stabiilsemad ja kindlamana, eriti märjal teel.

Seega ei ole Ioniq 5 selline auto, mis oma peene juhitavusega teid naeratama paneks. Kuid on oluline meeles pidada, et sama kehtib peaaegu iga teise turul oleva elektriauto kohta (välja arvatud Porsche Taycan).

Müra ja vibratsioon

Elektriautona on Ioniq 5-l selge eelis bensiini- ja diislikütuse alternatiivide ees, sest kapoti all ei tööta ühtegi mootorit.

Siiski peaksime vältima 20-tolliste velgede valimist, sest need tekitavad üsna palju teemüra. 19-tolliste velgedega (standardvarustusena Premium-paketiga autodel) on teemüra tunduvalt vähem ja tuulemüra peaaegu puudb. Vaikust häirib ainult vedrustuse mõni müksatus.

Sisemus

Sõiduasend ja armatuurlaud

Hyundai Ioniq 5 ei ole loodud traditsiooniliseks linnamaasturiks, kuid sõiduasend on pigem kõrge kui madal ja sportlik. Juhiistmel on standardvarustuses elektriline reguleerimine, sealhulgas seljatoe jaoks, ja roolil on hea liikumisulatus.

Ainus tõeline puudus puudutab rooli taha paigutatud digitaalset armatuuri. See näeb küll piisavalt šikk välja, kuid sõltuvalt sõiduasendist võib rooli ülaosa mõnda osa displeist blokeerida.

Ka kliimaseade on puutetundlik ja nõuab sõidu ajal rohkem tähelepanu kui füüsilised juhtnupud. Kõik pole aga halb: vähemalt asuvad need puutetundlikud juhtnupud eraldi paneelil puuteekraani all, seega on need alati nähtaval, mitte peidetud alammenüüdes (Tesla…).

Nähtavus, parkimisandurid ja kaamerad

Ioniq 5 suhteliselt püstine sõiduasend aitab kaasa suurepärasele nähtavusele läbi tuuleklaasi, samas aitavad nähtavust parandada ka suured aknad ja uksepeeglid. Lisaks on Ultimate-versioonidel paigaldatud nutikas jälgimissüsteem, mis kuvab pimealas oleva vaate armatuurlaua ekraanil.

Siiski on tobe, et tagaklaasipuhastajat pole. Auto on väidetavalt konstrueeritud nii, et õhuvool lükkab suurematel kiirustel vett selle tagaosast eemale, kuid talvel oleme leidnud, et klaas on ikka läbinähtamatu. Parkimise osas on õnneks kõigil versioonidel probleemi leevendamiseks tagavaatekaamera.

Satelliitnavigatsioon ja infomeedia

Ioniq 5-e 12,3-tolline puuteekraan reageerib kiirelt ja graafika on terav. Kuigi mõned ikoonid on sõidu ajal kasutamiseks veidi väikesed ja ebamugavad, on teil ekraani allservas vähemalt mõned kasulikud füüsilised otsetee klahvid, samuti hääljuhtimine ja lihtsad nupud roolil.

See on palju parem infomeediumisüsteem kui VW ID.4-s ning graafika on silmapaistvam kui Nissan Ariya ekraanil.

Ioniq 5 saab standardvarustuses ka Android Auto ja Apple CarPlay nutitelefonide ühilduvus ja traadita telefonilaadimise. Tipptasemel Ultimate-paketil on lisatud esmaklassiline Bose helisüsteem ja tuuleklaasile projitseeritav display.

Kvaliteet

Salong näeb kahtlemata modernne välja ja on enamasti hea paigutusega, kuid materjalide kvaliteeti nii väga kiita ei saa. Mõned plastikud pole puutel just kvaliteetseimad – sealhulgas armatuurlaua kaassõitja poolel ja uste alaosas kasutatud materjalid – ja mõned osad isegi loperdavad, kui neid näppida.

Kia EV6-l ja Tesla Model Y-l on kvaliteetsemad salongid. Viimastest autodest on raske leida kõvasid või ebameeldivaid plastikmaterjale; enamik pindu on kaetud pehme puutega materjalide, sünteetiliste nahkade ja atraktiivsete metallidega. Lisatasu eest saate isegi nahksisu ja erinevaid värvilahendusi.

Ruum salongis ja pagasis

Esirea istmed

Hyundai Ioniq 5 esireas on palju ruumi. Jalaruumiga ei tohiks teil olla probleeme isegi kui olete uskumatult pikk, ja lai salong lisab avarustunde. Peakõrgusest piisab ka üle 180 cm pikkustele inimestele.

Salongis on palju erinevaid hoiuruume ja käetugede asendit saab muuta, libistades käetuge edasi-tagasi.

Tagarea istmed

Tagaistme jalaruum on naeruväärselt helde – seda on sama palju kui limusiinis. Isegi kui autot juhib 1,8 m pikkune inimene, saab sama pikkune sõitja taha istuda ja end välja sirutada, aga sama võib öelda ka Kia EV6 kohta. EV6 istmed asetavad teid veidi loomulikumasse, madalamasse asendisse ja pakuvad veidi rohkem küljetuge.

Pea ruum pole nii muljetavaldav kui Tesla Model Y-l või VW ID.4-l, kuid enamiku täiskasvanute jaoks on seda siiski piisavalt, et mugavalt istuda ilma, et peaks lage lähedalt tundma õppima.

Iste kokkuklapitamine ja mitmekülgsus

Ioniq 5 paistab silma istmete mitmekülgsuse poolest, kuid mitte päris nii, nagu võiksite arvata. Tagaistmed jagunevad 60/40 vahekorras, mitte praktilisema 40/20/40 vahekorras, mis võimaldab teil iga seljatoe eraldi alla klapitada. Samuti libisevad need edasi-tagasi ja neid saab kallutada.

Kui valite Ultimate-paketi, saate lisada Premium Relaxation Seats valiku (standardvarustuses Namsan Edition autodel). See võimaldab teil esiistmed peaaegu täiesti pikali asendisse kalutada, koos jalatoega, mis teie kaldudes välja tuleb, et pakkuda teile täisväärtuslikku esimese klassi elamust, kui auto laeb. Sama funktsioon on standardvarustuses enamiku EV6 versioonide puhul.

Pagasiiruum

Helde ruumijaotus reisijatele ei tule praktilise pagasiiruumi arvelt ning Ioniq 5 on pagasiruumi mahutavuse poolest umbes samal tasemel kui EV6. Meile õnnestus koormakatte alla mahutada seitse käsipagasi suurust kohvrit, võrreldes üheksaga ID.4-s ja kümnega Model Y esi- ja tagapagasis kokku.

Ioniq 5-l on kapoti all ainult väike hoiuruum, neljarattaveolistel versioonidel veelgi vähem. Pagasiruumis on põranda all piisavalt ruumi ainult laadimiskaabli hoiustamiseks.

Ostmine ja kasutamine

Aku ja laadimine

Hyundai Ioniq 5 alghind on märkimäärselt madalam (u 5000€) kui lähedaselt seotud Kia EV6-l, kuid peamiselt seetõttu, et see on saadaval väiksema (54 kWh) akuga. Kui valite suurema (kasutatava 77 kWh) aku, on hinnavahe väiksem.

77 kWh autodel on maksimaalne laadimisvõimsus 238 kW, nii et teoreetiliselt saate 10-80% laengu 17 minutiga. Sama 10-80% laeng võtab väiksema (54 kWh) aku mudelil sarnase aja, kiirusega kuni 175 kW.

Varustus, lisavõimalused ja lisad

Meie soovituslik valik on tagaveoline Ioniq 5 suurema akuga (RWD 228PS) Premium-pakett. See hoiab hinna mõistlikuna ja pakub endiselt korralikul hulga standardvarustust, sealhulgas kahetsoonilist kliimaseadet, soojendusega rooli ja soojendusega esiistmeid, automaatselt hämardavat tahavaatepeeglit ja elektrilist tagaluuki.

Tipptasemel Ultimate– ja Namsan Editioni versioonid on varustusega pungil, kuid tõstavad hinna päris kõrgele. Pettumuseks on see, et Premium- ja Ultimate-pakettidel ei kuulu standardvarustusse soojuspump salongi tõhusamaks soojendamiseks jahedamal ajal. Pumba lisamiseks peate maksma lisatasu või valima tipptasemel Namsan Editioni.

Ioniq 5 üks kasulikumaid funktsioone on nutikas V2L (vehicle to load). See on väike seade, mis ühendatakse auto laadimispesasse ja muudab Ioniq 5 laadimispesa mobiilseks 3,5 kW võimsusega ühefaasiliseks pistikupesaks. Võite seda kasutada veekeetja jaoks, muruniidukiga töötamiseks või isegi (väga aeglaselt) teise elektriauto laadimiseks

Usaldusväärsus

Hyundai’l on suurepärane usaldusväärsuse maine, seega peaks Ioniq 5 olema usaldusväärne auto. Enamikele osadele on teil viieaastane garantii piiramatu läbisõiduga ja aku garantii on kaheksaks aastaks / 160,000 kilomeetriks.

Ohutus ja turvalisus

Euro NCAPi hinnangul saavutas Ioniq 5 ohutuse eest täieliku viie tähega hinnangu – muuhulgas seetõttu, et sellel on palju aktiivseid ohutusabinõusid, mis aitavad teil üldse õnnetustest hoiduda.

Kõigil mudelitel on automaatne erakorraline pidurdussüsteem (AEB), mis suudab ära tunda jalakäijaid ja jalgrattureid lisaks autodele, samuti sõiduraja hoidmise abisüsteem, intelligentne kiirusepiirangu abisüsteem, pimeala abisüsteem, tagumine ristliikluse hoiatus ja süsteem, mis jälgib juhi tähelepanu.

 

Hyundai IONIQ 5 tehnilised andmed

Ühe mootoriga – tagaveduKahe mootoriga – nelikvedu
Kiirendus7.4 sek5.2 sek
Maksimaalne kiirus185 km/h185 km/h
Võimsus160 kW225 kW
Pöördemoment350 Nm605 Nm
Aku mahutavus72,6 kWh72,6 kWh
Pikkus4635 mm4635 mm
Laius1890 mm1890 mm
Kõrgus1605 mm1605 mm
Teljevahe3000 mm3000 mm
Tühimass1990 kg2100 kg
Pakiruumi mahtkuni 1587 Lkuni 1587 L
Istmete arv55