Tesla lubab uusi sõidukeid, sealhulgas “taskukohaseid” mudeleid, kuid Muskil on vähe detaile

Tesla investorid, omanikud ja fännid on viimasel ajal olnud rahutud, kuna jutud räägivad, et Tesla peamine fookus 25,000 dollariliste elektriliste sõidukite tootmise asemel on robotid, tehisintellekt ja isesõitvad robotaksod. Kõik see toimub ajal, mil Tesla autovalik on vananenud rohkem kui kunagi varem ning kaotab turgu uutele elektrilistele konkurentidele.

Ometi kinnitab täna avaldatud Tesla 2024. aasta 1. kvartali finantsaruanne, mis ilmus enne kvartalitaseme teenimiskõnet, et mõned uued sõidukid on tõepoolest peagi tulemas, sealhulgas “taskukohasemad” mudelid.

Tegevjuhil oli aga nendest mudelitest vähe rääkida, eelistades selle asemel arutleda tehisintellektist, robotakso teenusest, Optimus robotist ja autonoomsest sõidust.

Oleme värskendanud tulevast sõidukite tooteliini, et kiirendada uute mudelite turuletoomist varem teatatud tootmise algusest 2025. aasta teises pooles,” ütles raport. Need uued sõidukid, sealhulgas taskukohasemad mudelid, kasutavad nii järgmise põlvkonna platvormi kui ka meie praeguste platvormide aspekte ning neid saab toota samadel tootmisliinidel, mis meie praegune sõidukite valik.”

“Loodetavasti jõuame pigem 2025. aasta alguse poole, kui mitte juba selle aasta lõpuks,” ütles Musk teenimiskõnel. “See ei sõltu ühestki uuest tehases ega massiivsest uuest tootmisliinist. Seda toodetakse meie praegusetes tootmisliinidel palju tõhusamalt. Ja me usume, et see peaks meile võimaldama saavutada üle 3 miljoni sõiduki tootmisvõimsuse.” 2023. aastal tootis Tesla umbes 1,8 miljonit sõidukit.

Peale selle ei tundunud Musk olevat üldse huvitatud tootmise tegeliku plaani üksikasjadest rääkimisest. Teisipäeva õhtuse kõne jooksul mitmel korral ta kas kõhkles või lükkas kõrvale küsimused selle kohta, mis järgmiseks tuleb – sealhulgas siis, kui üks analüütik küsis, kas “uued tooted” tähendavad uuendusi nagu Highland Model 3 või täiesti uusi autosid.

Selle asemel tahtis Musk rääkida mitte sellest, kuidas Tesla kavatseb konkureerida Hyundai või Nissaniga, vaid pigem sellest, kuidas ta kavatseb kasutusele võtta autonoomsete taksode võrgustiku teenuse all, mida ta võrdles Airbnb või Uberiga.

“Meid tuleks pigem käsitleda tehisintellekti ja robootikaettevõttena,” ütles Musk analüütikule. “Kui te hindate Teslat lihtsalt autofirmana… on see lihtsalt vale raamistik. Ja kui te küsite vale küsimuse, on õige vastus võimatu.”

Nii Musk kui ka tänane raport jäävad kaugele sellest, mida paljud investorid ja Tesla jälgijad ilmselt soovisid: kinnitust selle 25,000 dollarilise elektriauto kohta ning võib-olla teadaandeid uute crossoverite ja sedaanide kohta, mis asendaksid vananevaid mudeleid S, 3, X ja Y. (Öeldakse, et ka Roadster on plaanis, kuid sarnaselt eelnevale Cybertruckile on see pikalt viibinud ja tõenäoliselt kallis nišitoode.)

Varem öeldi, et robotaxi – mis olevat mingisugune täisautomaatne sõiduk, mille Tesla kasutusele võtab täpsustamata uues teenuses – sõidab samal järgmise põlvkonna platvormil nagu taskukohane kompaktne auto. Kuid sel kuul teatas Reuters, et see programm oli tühistatud, mille Musk hiljem eitas. Selle praegune staatus on ebaselge, kuid tööstushinnastajad usuvad, et laiema kasutusele võtmise jaoks on üliolulised taskukohasemad elektromobiilid ning et Teslal on võimalus need esimesena turule tuua – see tähendab, kui konkurendid Hiinast ja isegi mängijad nagu Kia ja Ford ei tee seda Teslast varem.

Lisaks Cybertruckile, mis jõudis turule kallima hinnaga ja vähema tootegevooga kui oodatud, on enamik Tesla uuematest mudelitest viimasel ajal olnud olemasolevate mudelite uuendused, näiteks täiustatud Model 3. Varem täna esitles Tesla ametlikult selle sedaani Performance varianti. Kuid täiesti uued mudelid nullist on otsitavad ja see tekitab investoritele ja fännidele muret ettevõtte võimest konkurentsiga võidelda.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox