Tesla Model 3

Hind alates 36,490 € (lisandub käibemaks).

Model 3 on täiselektriline auto ning ühtlasi USA kaubamärgi Tesla väikseim ja odavaim mudel. See asub Tesla Model S luksusliku sedaani ning Tesla Model X ja Model Y linnamaasturite kõrval autotootja mudelivalikus. Auto on ligikaudu sama suur kui BMW 3. seeria ja valida on kahe versiooni vahel: algtaseme tagaveoline (RWD) ja pika sõiduulatusega (Long Range) versioon, mis on loodud sõiduulatuse maksimeerimiseks.

Pidevalt laienevas elektriautode maailmas on Model 3 lähimad konkurendid BMW i4, BYD Seal ja Polestar 2. Samuti võite kaaluda Hyundai Ioniq 6 ja VW ID 7 või paremaid sõiduvõimalusi, nagu näiteks Kia EV6.

Niisiis, kas Tesla Model 3 on parem kui tema konkurendid? Loe lähemalt, et teada saada…

Jõudlus ja sõiduomadused

Isegi algtaseme tagaveoline Model 3 (RWD) suudab ametlikult spurtida 0–100 km tunnis märkimisväärse 6,1 sekundiga. See on palju kiirem kui samaväärne Hyundai Ioniq 6 ja samaväärne algtaseme BMW i4 või BYD Sealiga.

Nelikveolise Long Range versiooni eeliseks on pigem kaks elektrimootorit kui üks, seega on see veelgi kiirem. See kiirendab ametlikult 0–100 km tunnis vaid 4,4 sekundiga, muutes selle sama kiireks kui Porsche 911 Carrera 4 ja pisut kiiremaks kui Polestar 2 pikamaa topeltmootor. VW ID 7 jääks maha.

Standardsete 18-tolliste rataste puhul on RWD ametlik sõiduulatus 510 km, mis tõuseb pika sõiduulatuse puhul 630 km. Siiski ei tasu neid numbreid kohe tõepähe võtta – 2024. aasta talvel tehtud reaalsõidukatsel läbis tavaliste 18-tolliste aero velgedega pikamaasõiduk 470 km, enne kui aku tühjaks sai. Suvekuudel on oodata umbes 550 km reaalset sõiduulatust.

Vedrustus ja sõidumugavus

Sõit on kindlam kui adaptiivse vedrustusega VW ID 7 puhul, kuid pluss on see, et Model 3-l on muljetavaldav kontroll lainelistel teedel ning see ei põruta ega kolise kunagi auklikel teedel.

Kui soovite parimat võimalikku sõitu, soovitame jätta ära uuenduse 19-tollistele velgedele jätta 18-tollised, sest 18-tollise paksem ja pehmem rehvi külgsein teeb sõidu meeldivamaks.

Juhitavus

Võrreldes konkurentidega on Model 3 suhteliselt kerge ja see võimaldab tal püsida märkimisväärselt püsti ka pööretel, tagades ka suure haarduvuse.

Ta on palju tundlikuma juhitavusega kui ID 7 ja Seal, lisaks on selle juhtimine ülitäpne – kuigi mõned juhid võivad kurvis sisse keerates eelistada, et see oleks veidi suurem ja raskem.

Model 3 ei ole kurvides just kõige väljendusrikkam auto. Ta on küll neutraalse juhitavuse ja hea tasakaaluga, mis sisendab enesekindlust, kuid ei tekita põnevust. Kui soovite midagi mängulisemat, võiksite eelistada Seali.

Müra ja vibratsioon

Model 3 on, nagu paljud elektriautod, linnakiirusel vaikne, kuid kiiruse kasvades hakkab kahekordselt tihendatud, kuid raamita küljeakende vahelt tuult kostma.

Sisse ei kosta aga palju tee- või vedrustusmüra, mis muudab Model 3 lõõgastavaks pikamaa kaaslaseks. Detsibellimõõtjaga mõõtes näitas see, et kiirteekiirusel pole i4, Seali ja Model 3 vahel suurt erinevust. Ainult kallim ID 7 on märgatavalt vaiksem.

Eraldi äramärkimist väärivad pidurid, kuna need on palju väiksemad kui paljudel elektriautodel. Nende abil on lihtne kiirust sujuvalt aeglustada, ilma et reisijad arvaksid, et olete just sõidueksami sooritanud.

Sõidukogemuse ülevaade

  • Tugevused: Kiire kiirendus; vilgas käsitsemine; pikk sõiduulatus; tõeline ühe pedaaliga sõitmine
  • Nõrkused: BYD Seal on kurvides lõbusam

Interjöör

Et Tesla Model 3 armatuurlaud näeks välja sama minimalistlik kui Skandinaavia stuudiokorteris, tuleb kõike alates küljepeeglitest kuni rooli kõrguse ja ulatuseni reguleerida suure keskse puuteekraani ja roolil asuvate kerimisnuppude kombinatsiooni abil. See on masendav protsess ja ei ole sõidu ajal soovitatav.

Meile ei meeldi ka see, et Model 3 roolisambal pole kange. Selle asemel on roolil puutetundlikud nupud näidikute, klaasipuhastite ja püsikiiruse regulaatori juhtimiseks. Lõpuks harjute sellega ära, kuid see näib olevat lahendus probleemile, mida ei eksisteerinud.

Kui jätta kõrvale küsitletav ergonoomika, on Model 3 sõiduasend hea. Istud salongistandardite järgi suhteliselt kõrgel (ehkki siiski madalamal kui Polestar 2-s) ning iste, rool ja pedaalid asetsevad korralikult mugavates kohtades.

Nähtavus, parkimisandurid ja kaamerad

Esiklaasi tugisambad on äärmiselt paksud ja sellise nurga all, et need võivad ristmikel halvasti väljavaadet takistada. Kui palju, see sõltub teie pikkusest ja üldisest sõiduasendist, kuid võib öelda, et BYD Seal ja Polestar 2 pole selles osas paremad.

Veelgi positiivsem on see, et vaade taha on päris hea ja kõigil versioonidel on eesmised ja tagumised parkimisandurid koos ruumilise vaatekaameraga.

LED-esituled on standardvarustuses ja valgustavad väga hästi, kuigi mõnel juhtival autol, sealhulgas BMW i4 ja VW ID 7, on ka maatriksesituled, mis kujundavad oma valgusvihku nii, et need ei pimestaks teisi juhte.

Satelliitnavigaator ja meediakonsool

Mudel 3-l on suur ja ere 15,4-tolline keskne puuteekraaniga info- ja meediajaam, mida on üsna intuitiivne kasutada ja mis reageerib kiiresti.

Seal on palju kasulikke funktsioone (navigeerimine, veebisirvimine jne), rakendusi (nt Netflix ja Spotify) ja mõningaid puhtlõbusaid rakendusi (rooli abil juhitavad sõidumängud ja võimalus teha kaasreisijate lõbustamiseks peeruhäält).

Samuti on ekraani all kaks hõlpsasti ligipääsetavat juhtmevaba telefoni laadimismatti ja paar suure võimsusega USB-C-porti seadmete kiireks laadimiseks. Üldiselt on see parem süsteem kui Seal ja Polestar 2 puhul, kui mitte päris nii lihtne kasutada kui i4 süsteemi iDrive.

Pisut pettumust valmistab, et ühelgi Model 3-l pole Android Autot või Apple CarPlayd. Saate tasuta andmesideühenduse (filmide vaatamiseks, interneti sirvimiseks jne) 30 päevaks, kuid pärast seda tuleb registreeruda või kasutada telefoni andmemahtu.

Kvaliteet

Model 3 on kindlasti parima ehituskvaliteediga, mida Teslalt näinud oleme, ja see on enam kui vaste Sealile ning ligikaudu samaväärne kallima ID 7-ga.

Igal pool leiate pehme puudutusega materjale ja kuigi istmete ja rooli kunstnahk ei tundu nii esmaklassiline kui i4-s olev nahk, tundub kõik muu kvaliteetne ja meeldiv.

Interjööri ülevaade

  • Tugevused: Minimalistlik interjöör tundub peen; teabe- ja meelelahutussüsteem on kiire ja täis funktsioone; standardvarustuses on palju parkimisabi
  • Nõrkused: Esiklaasi tugipostid takistavad nähtavust ristmikel; kangide puudumine võib olla tülikas; spidomeeter on kesksel puuteekraanil

Ruumikus

Ükski Tesla Model 3 eesistmel istuja ei hakka ruumi üle kurtma – olenemata sellest, kui pikk ta on. Seal on ka palju ruumi igasuguse muu kola jaoks, esiistmete vahel on paar kaanega panipaika ja esiuste süvendid, kuhu igasse mahub suur pudel vett.

Eesistmete ala tundub märkimisväärselt mahukas ja õhuline, kombineerituna kõrgetest küljeakendest ja standardsest panoraamklaasist katusest.

Tagaistmed

Model 3-l pole mitte ainult palju tagumist pea- ja jalaruumi, vaid tänu kõrgetele küljeakendele ja laiale klaaskatusele tundub see ka meeldivalt õhuline – midagi, mida ei saa i4 kohta öelda. Keskmisel tagumistel kaassõitjatel on ka palju ruumi põlvedele ja jalgadele, põrandas ei ole keskmist küüru, mis ette jääks.

Kui aga tahate autot, mille taga on limusiinilaadne ruumi, siis suunaksime teid VW ID 7 suunas. Selles autos saavad kuus jalga end juhi selja taha sirutada, see on midagi, mis pole Model 3 puhul võimalik. ID 7 tagumisel pingil on selle klassi autodest parim reiealune tugi, mis teeb selle pikkadel sõitudel mugavamaks.

Istmete kokkupakitavus

Model 3 tagumise istme seljatugi jaotub nagu 60/40 ja selle saab pika koorma vedamisel alla voltida.

Mõnedel elektrilistel rivaalidel, sealhulgas Hyundai Ioniq 6 ja Polestar 2, on ka 60/40 poolitatud tagaistmed, kuid BMW i4 ja iD 7 pakuvad standardvarustuses paindlikumat 40/20/40 jaotust.

Mudel 3-l puuduvad nutikad funktsioonid, nagu liikuvad või kallutatavad tagaistmed, kuid tegelikult pole neid ka üheski traditsioonilises sedaanis.

Pagasiruum

Mudel 3 on sedaan, nii et selle pakiruumi ava pole tohutu. Siiski on pagasi jaoks ruumi rohkem kui tavalistes juhtivatel rivaalidel (näiteks Audi A4 ja BMW 3. seeria) ning paljudes elektrilistes alternatiivides, sealhulgas i4, BYD Seal, Ioniq 6, Polestar 2 ja VW ID 7.

Seda osaliselt tänu tohutule süvendile põhipagasiruumi põranda all, aga ka kapoti all asuvale lisapanipaigale. Kokku õnnestus meil Model 3 kahe pagasiruumi sisse suruda muljetavaldavalt üheksa käsipagasikohvrit. Lapsevanker või paar golfikeppide komplekti ei tohiks probleemiks osutuda.

Kõikidel versioonidel on elektriline tagaluuk, mida saab avada ja sulgeda puutetundliku ekraani abil, telefoni Tesla rakendusest või vajutades pakiruumi kaanel olevat nuppu.

Praktilisuse ülevaade

  • Tugevused: Suur pakiruum, kus on palju põrandaaluseid panipaiku; hea lugemise pea- ja jalaruum; ees palju panipaika
  • Nõrkused: Sedaansaabas takistab praktilisust; ja ID 7 on taga veelgi avaram

Ostmine ja omamine

Model 3 on Tesla kõige soodsam auto ja selle algtaseme RWD-versioon teeb ära peaaegu igale konkurendile, sealhulgas BMW i4, BYD Seal, Hyundai Ioniq 6, Polestar 2 ja VW ID 7.

Model 3 ostmine annab teile juurdepääsu Tesla Superchargeri võrgule (mida kahjuks Eestis veel pol) ja muljetavaldavale maksimaalsele laadimiskiirusele (kuni 170 kW RWD ja 250 kW pika vahemaa jaoks), võimaldades teil laadida akut (10–80%) vähem kui 30 minutiga.

Muidugi saate vajadusel laadida igas CCS-i avalikus laadimispunktis, kuid see võtab kauem aega. Täielik 0–100% laadimine kodus, kasutades 11 kW laadijat, võtab Model 3 Long Range’i puhul umbes 8 tundi ja algtaseme RWD mudeli puhul umbes kuus tundi.

Varustus, valikud ja lisad

Kõik Model 3 versioonid sisaldavad palju luksust, sealhulgas kliimaseade, adaptiivne püsikiiruse hoidja, kunstnahast istmed (soojendusega ja ventileeritavad ees ning soojendusega taga), soojendusega rool ja võtmeta sisenemine, kasutades teie seadmel olevat nutitelefoni rakendust.

Peale täiustatud stereosüsteemi, millel on standardse 14 kõlari asemel 17 kõlarit, pole pika ulatuse ja algtaseme RWD vahel varustuse erinevust. See on üks põhjusi, miks RWD on meie soovitatav versioon.

On hea, et Model 3 on standardvarustuses nii hästi varustatud, sest valikute loendis pole palju. Tõepoolest, peale metallvärvi, erinevate valuvelgede kujunduste ja valgete (mustade asemel) istmete on ainsad valikud täiustatud automaatpiloot ja täielik isejuhtimisvõime.

Need kaks viimast funktsiooni võimaldavad Model 3-l iseseisvalt sõidurada vahetada (lihtsalt näidikule vajutada), end parkimiskohale juhtida ja väga väikesel kiirusel isegi nutitelefoni rakendusega autot kohale kutsuda. Seega, kui keegi pargib parklasse liiga lähedale, et saaksite uksi avada, saate selle telefoni abil parkimiskohast välja ajada.

Töökindlus

Model 3-l on nelja-aastane / 80,000 km garantii. Aku ja mootor on eraldi kaetud 160,000 km kaheksaaastase garantiiga algtaseme (RWD) mudeli puhul või kaheksa aasta ja 190,000 km pikkuse vahemaa Long Range versiooni puhul. See kaitseb elektrilisi bitte rikete eest ja tagab aku mahutavuse säilimise vähemalt 70%.

Ohutus ja turvalisus

Model 3 on üks ohutumaid autosid, mida Euro NCAP eales testinud – see saavutas erakordselt head hinded selle eest, et suudab õnnetuses sõitjaid kaitsta ja ennekõike kokkupõrget vältida. Standardsete turvaabivahendite komplekt sisaldab pimeala jälgimist ja automaatset hädapidurdust (AEB).

Mis puudutab , on lisaks tavalfunktsioonidele ka midagi, mida nimetatakse Sentry režiimiks. Kui see on sisse lülitatud, kasutab see auto väliseid kaameraid, et alustada salvestamist, kui autole lähenetakse pärast selle lukustamist, salvestades materjal USB-draivi. Kui keegi üritab sisse murda või kui keegi sõidab teie pargitud Model 3-sse sisse, salvestavad kaamerad selle.

Ostu ja omamise ülevaade

  • Tugevused: Ahvatleva hinnaga; juurdepääs Tesla Superchargeri võrgule; kõik versioonid on hästi varustatud; suurepärane Euro NCAP ohutusskoor
  • Nõrkused: Tohutu hinnahüpe RWD-lt Long Range mudelile

Auto saad endale tellida Tesla Motors kodulehelt.

Proovisõit – Tesla Model 3

Tesla Model 3 Standard Range Plus tehnilised andmed

Võimsus 260 kW
Pöördemoment 500 Nm
Kiirendus 0-100km/h 5,6 sekundit
Tippkiirus 225 km/h
Vedavad rattad tagarattavedu
Sõiduulatus 315 km
Kogupikkus 4694 mm
Laius 1850 mm
Kõrgus 1443 mm
Teljevahe 2875 mm
Tühimass 1611 kg
Pakiruumi maht 542 liitrit
Istekohti 5
Pöörderaadius 11,8 m

Tesla Model 3 video

Tesla Fänniklubi Eestis

Facebookis on Tesla Motors autode omanikele, fännidele ja huvilistele oma grupp loodud, kus saab kursis hoida ennast Tesla autode ja arengutega just Eesti seisukohalt. Vaata lähemalt Tesla Fänniklubi Eestis.

Vaata ka: Tesla elektriautod