Dacia Spring

Hind u. 20,000 €.

Kontoris töötades või kodust eemal olles on üks päeva olulisemaid küsimusi “Mida lõunaks?”. Muidugi võiksite endale einevõtu tellida, kuid supermarketi lõunapakkumine sisaldab kõiki peamisi komponente palju vähema raha eest. Dacia Springi elektriauto ongi sisuliselt lõunapakkumine – see pakub teile kõike olulist hinnaga umbes 21,000 eurot.

Tehnilised andmed

Vaatamata muudatustele nii seest kui väljast, on uus Spring mehaaniliselt peaaegu identne väljuva autoga. See tähendab, et seda pakutakse kahe võimsusega: 44 hj või 64 hj, mõlema tippkiirus on 125 km/h. Jõudlus on autol pehmelt öeldes keskpärane; 0-100 km/h saavutamine võtab 44 hj mudeliga 19.1 sekundit ja teisega 14,0 sekundit.

Positiivne on see, et Spring kaalub 984 kg, mis tähendab, et see on elektrimootorratta kohta väga kerge. See aitab kaasa tema energiatõhususele, ehkki väike 26,8 kWh aku (millest kasutatav 25 kWh) tähendab, et ametlikult saab ta ühe laadimisega läbida vaid 220 km. See on rohkem kui sissejuhatase taseme Fiat 500 Electric (190 miili).

Tegelikkuses läbisõidu maksimeerimiseks saate käigukangil valida “B” sõidurežiimi. See suurendab regenereeruva pidurdusenergia kasutamise efekti, et aeglustamisel rohkem energiat tagasi saada. Eesmise embleemi taha peidetud laadimispistik võimaldab Springil kasutada 7kW ühefaasilist kodulaadijat, mis tähendab, et 20-80% täislaadimiseks peaks kuluma umbes 4 tundi.

Kõrgemate varustustasemete mudelid saavad standardvarustuses 30 kW laadimisvõimaluse, mis vähendab 20-80% laadimisaega kiirlaadijate kasutamisel 45 minutile.

Uuenduse osana pakutakse Springi koos vehicle-to-load (V2L) laadimisega. See tähendab, et saate auto akut kasutada peaaegu iga pistikuga seadme, sealhulgas veekeedukannu, kohvimasina või isegi jalgrattapumba toiteks.

Uue Springi disain on möödunust märgatavalt laiem. Disain on inspireeritud uuelt Dacia Dusterilt. Sarnane lugu on külgede ja tagaosaga, kuigi eelmisel mudelil olnud katuseraamid on aerodünaamika ja sõiduulatuse parandamiseks eemaldatud.

Seespool on uuemal Springil ergonoomilisem armatuur koos uue 7-tollise digitaalse juhiekraaniga, Y-kujuliste õhuavadega ja uute kliimaseadejuhtimise nuppudega. Algtaseme autodel on standardvarustuses armatuuri peal nutitelefoni hoidja, kõrgematel varustusastmetel on aga terav uus 10-tolline multimeediasüsteemi ekraan. Peaaegu kõik siseviimistluse osad on plastikust, kõvad ja karedad.

Sellest hoolimata on sõiduasend selle suurusega auto kohta parem, kui võiks arvata, ja suhteliselt suured aknad tagavad hea väljavaate. Roolil aga reguleeritakse ainult kõrgust ja istme kõrguse reguleerimise puudumine võib mõnedel juhtidel mugava asendi leidmise keeruliseks teha.

Tagaistmetel on ruumi üsna vähe, kuigi pikkadel reisijatel ei lähe ka nii kitsas kui Fiat 500-s või Mini Electricus. Samuti võimaldavad Springi tagauksed tagaistmetele juurdepääsu lihtsaks (vaatamata suhteliselt kitsale avanemisele), samas kui 308-liitrise pagasiuruumist peaks piisama suureks nädalaseks toidupoeskäiguks. Lisana on võimalus võtta ka 35-liitrine kapotialune pagasiruum näiteks laadimiskaablite hoidmiseks.

Kui vajate rohkem ruumi, saate tagaistmed ühe tervikuna kokku panna. See on vähem mitmekülgne kui 500-s ja Minis saadavalolev 50/50 jagu.

Üldiselt pakutakse kolme varustusastet. Algtaseme Essential varustus pakub teile standardvarustuses 14-tolliseid velgi, 7-tollist digitaalset juhiekraani, nutitelefoni hoidjat armatuuril, kaugkesklukku, elektrilisi esiaknaid ja tagumisi parkimisandureid. Järgmine tase on Expression, mis lisab manuaalse kliimaseadme ja 15-tollised veljed.

Tipptasemel on Extreme varustus, mis sisaldab vasest viimistlusega interjööri ja välimisi detaile, elektriliselt reguleeritavaid peegleid, elektrilisi tagaaknaid, 10-tollist meelelahutussüsteemi ekraani (traadita Android Auto ja Apple CarPlayga), kahte USB-pesa ja V2L-laadimist.

Euro NCAP crash-testides sai eelmine Spring 2021. aastal vaid ühe tähe viie seast, esinedes kehvalt kõigil aladel ja puududes tal uusimate turvavarustuse elementidest. Kuid vastavalt tulevastele Euroopa turvanõuetele saab uus Spring standardvarustuses automaatse hädapidurdussüsteemi (AEB), liiklusmärkide tuvastamise, tagumisi parkimisandureid, sõiduraja hoidmise abisüsteemi, juhi tähelepanu hoiatust ja häirekõne süsteemi. Dacia on lisanud ka uue “My Safety” nupu, mis võimaldab juhil turvasüsteemide jaoks eelistatud seadistust kiiresti valida.

Nii et oleme uut Dacia Springi tehniliselt natuke uurinud. Aga kuidas sellega sõita on?

Millise sõiduelamuse pakub Dacia Spring?

Vaatamata tõstetud vedrustusele ja kergelt robustsele kerele on Springil ainult esivedu. Tõenäoliselt on 44 hj versioon, millel on 0-100 km/h kiirendusaeg 19,1 linna peal sõitmiseks kõige sobivam.

64 hj versioon on üldiselt palju parem valik, olles väikestel kiirustel elav ja suudab maanteeliiklusega sammu pidada. Sellegipoolest on kõik Springi konkurendid (välja arvatud Citroën Ami, mis on põhimõtteliselt neljarattaline mootorratas) mis tahes kiirusel paremate sõiduomadustega ja palju vähema tee-, tuule- ja elektrimootori müraga.

Auto pehme vedrustus, mis on häälestatud Euroopa teedele, neelab küll ära suurimaid auke, kuid hakkab kiiresti hüppama ning vaevleb tasaseisu leidmisega. Tõstetud kõrgus tähendab kurvide võtmisel tohutut kere kallet ja künklikel teedel palju vertikaalset liikumist, muutes pikemad sõidud reisijatele väsitavaks.

Roolil on alguses küll terav reageering, kuid ei anna pea mingit haardumistunnet, mis ei sisenda just kõige rohkem kindlust linnast väljaspool ja ringteedel. Lühidalt öeldes, Fiat 500 Electric on sõidu ja juhitavuse poolest arenenuma häälestusega, olles linnast välja sõites vähem kohmakad.

Seega on selge, et Springiga kaasnevad kompromissid. Siiski, kui olete nõus mõnest neist teguritest mööda vaatama, võib see osutuda hea täienduseks pere autoparki, kui otsite odavat elektriautot, millega toimetada lähiümbruskonna sõite.

Vaata ka: Proovisõit – Dacia Spring

Dacia Spring tehnilised andmed

Kiirendus19.1 sek
Maksimaalne kiirus125 km/h
Võimsus33 kW (45 PS)
Pöördemoment125 Nm
Aku mahutavus26.8 kWh
Pikkus3734 mm
Laius1622 mm
Kõrgus1516 mm
Teljevahe2423 mm
Tühimass1012 kg
Pakiruumi maht620 L
Istmete arv4