Škoda Enyaq iV

Hinnad algavad u. 45,000 – 55,000 €.

Elektriauto ostmine nõudis varem kas sügavaid taskuid või leppimist keskpärasusega, kuid enam see nii ei ole – ja Škoda Enyaq on selle särav näide.

Enyaq on üsna suur pere-linnamaastur (umbes sama suur kui Audi Q5), mis pakub palju ruumi reisijatele ja head sõiduulatust. Ja selle soetamiseks ei pea te olema lotopileti võitja.

Muidugi pole Enyaq ainus elektriauto sellises kategoorias. Samuti tuleks kaaluda sarnaseid valikuid nagu VW ID.4, Kia EV6, Ford Mustang Mach-E ja uskumatult populaarset Tesla Model Y. Tegelikult on sarnaseid masinaid veelgi.

Lugege edasi, et teada saada, kuidas suhtub Škoda Enyaq nende ja teiste konkurentidega lähtuvalt jõudlusest, sõiduulatusest, praktilisusest ja muust…

Sõiduomadused ja juhitavus

Enyaqi jaoks on saadaval kolm võimsustaset – selles ülevaates käsitleme 60 ja 85 versiooni, millel on vastavalt 177 hj ja 281 hj. (Kiireima mudeli kohta lugemiseks vaadake meie Škoda Enyaq vRS ülevaadet.)

Mudel 60 on tagaveoline, mudel 85 aga saadaval taga- või nelikveolisena. Nelikveoline versioon kannab nime 85X ja sellel on võimsuse rakendamiseks parem veojõud.

Mõlemad tagaveolised versioonid tunduvad piisavalt kiired, mudel 60 kiirendab 0-100 km/h-ni 8,7 sekundiga, mis on veidi kiirem kui VW ID.4.

Mudel 85 kiirendab 0-100 km/h 6,7 sekundiga ja see on kiirem kui Hyundai Ioniq 5 ja Kia EV6 põhiversioonid, kuigi enamik Ford Mustang Mach-E ja Tesla Model Y versioone on palju kiiremad.

85 versioonil on sõiduulatuse osas selge eelis ja see võib täislaadimisel läbida ametlikult kuni 560 kilomeetrit (see sõltub veidi varustusest). Pea meeles, et isegi mudelil 60 on auväärne ametlik sõiduulatus 400 kilomeetrit. On sooritatud ka reaalne sõiduulatustest ja sooja suveilmaga läbis mudel 60 sel ajal 335 kilomeetrit. Talvel oleks see jällegi madalam.

Vedrustus ja sõidumugavus

Elektriautodel tuleb kaasas vedada rasket akut, seega ei suuda nad tavaliselt künkaid ja konarusi nii suurepäraselt summutada kui parimad (ja kergemad) bensiini- ja diiselmootoriga autod. Sama kehtib ka Enyaqi kohta ning linnas sõites võib kerge rappumine esineda küll.

Tuletame meelde, et see on endiselt üks parima hinna-kvaliteedi suhtega ja mugavaimatest elektriautodest ja sõit muutub veelgi sujuvamaks kiirematel teedel, kus Enyaq ületab Model Y.

Adaptiivne vedrustus on lisavarustuses (Maxx paketi osana), kuid standardvarustus on piisavalt hea, et lisakulu pole mõtet teha.

Juhitavus

Enyaq ei ole just ülisõbralik auto mida juhtida, seega ei teki teil pühapäeva hommikul varakult ärkamise soovi, et lihtsalt lõbu pärast sõitma minna. See on küll kerge juhitavusega, kuid ei tekita teab mis kaasahaaravust. Siiski on see mugav ja lõõgastav juhtida, mis on sellise auto puhul prioriteet.

Kui te ei ole liiga agar, püsib auto kurvides ilusti püsti ja kerge, kuid täpne rool võimaldab teil autot kindlustundega juhtida. Tagaveolistel mudelitel on suhteliselt väike pöörderaadius, mis on parkimisel ja manööverdamisel kasulik.

Kui teile meeldib sportlikum juhtimisstiil, proovige madalamat ja kompaktsemat Cupra Borni või Kia EV6-d (mõlemal on teravam juhitavus).

Samuti pidage meeles, et nelikveoline Enyaq (85X) ei ole nii hästi manööverdatav kui 60 ja 85. Kolme punkti pööre nõuab natuke rohkem ruumi, sest neliveo mehhanismi tõttu ei saa esirattad nii järsult pöörata kui teistel versioonidel. Sama leiate ka Audi Q4 e-tronist.

Müra ja vibratsioon

Elektriautodel on siin suur eelis bensiini- ja diiselautode ees, sest mootor ei tööta, kuid Enyaq on vaikne isegi elektriliste maasturite standardite järgi. Lühidalt öeldes, tegemist on rahuliku kaaslasega.

Tee müra pole suur, välja arvatud väga karedatel teedel, ja püsikiirusel 110 km/h on kuulda ainult kerge tuulevihin mis tekib küljepeeglitest. Tegelikult on ainus väike kriitika see, et vedrustus põrkub aeg-ajalt taustal, mida kuulete, kui sõidate konarlikul teelõigul. See on siiski vaiksem kui Model Y.

Sõitmise ülevaade

  • Tugevused: Lõõgastav juhtida; mugav sõit; pikk sõiduulatus; jõuline jõudlus
  • Nõrkused: Konkurendid on teravama juhitavusega

Sisekujundus

Sisu paigutus, viimistlus ja materjalid

Škoda Enyaqi juhiistme asend meeldib teile kindlasti, kui valite auto just kõrgema istumispositsiooni pärast, sest see paigutab teid tee suhtes kõrgemale kui Hyundai Ioniq 5 või Kia EV6.

Standardsed istmed on pikkadel sõitudel enamasti mugavad ja standardvarustusse kuulub ka reguleeritav seljatugi. Kõrgemate toetustega istmed hoiavad teid kurvides kindlalt paigal, kuid mõned testijad leidsid, et alaselja tugi on natuke puudulik.

Kõigil versioonidel peale põhiversiooni 60 on elektriliselt reguleeritav juhiiste, samas kui valikuline (ja üsna kallis) Maxx-pakett lisab massaažifunktsiooni ja elektrilist reguleerimist kaassõitja istmele.

Kliimaseadet juhite armatuurlaua keskel asuva puuteekraani abil. Muidugi eelistaksime mõnda füüsilist nuppu kuid vähemalt on kliima ikoonid suured ja pidevalt ekraanil. See ei ole kaugeltki nii keeruline kasutada kui VW ID.4-s saadaolevad puutetundlikud liugurid.

Üks väike kaebus on see, et Enyaqi aku näidik on üsna väike ja süvistatud digitaalne armatuurlaua ekraan on vähem selgelt nähtav kui konkurentide mudelite suuremad ekraanid.

Vaateväli, parkimisandurid ja kaamerad

Enyaqi pikad ja terava nurgaga aknaliistud on väike ebameeldivus, varjates osa teie diagonaalvaatest ja peites ääred (ID.4-l on sama probleem).

Tagumised liistud on samuti üsna massiivsed, kuigi te näete ikka rohkem kui Ford Mustang Mach-E-s, millel on taga veel laiemad sambad.

Eesmised ja tagumised parkimisandurid ning tahavaatekaamera on standardvarustuses kõigil versioonidel. Valikuline Maxx-pakett on varustatud 360-kraadise ruumilise vaatega ja süsteemiga, mis suudab autot parkida teie eest, kui olete manöövrid konkreetse koha jaoks salvestanud.

LED-esituled on paigaldatud standardvarustuses. Editioni viimistlus uuendab need maatriks-LED-ideks, mis võimaldavad teil kasutada kaugtulesid, pimestamata teisi liiklejaid. Saate tellida “Crystal Face” lisandi, mis katab iluvõre 170 LED-iga, et auto näeks välja, nagu näitaks ta hambaid.

Satelliitnavigatsioon ja infomeedia

Kõigil varustusastmetel on armatuurlaua ülaosas kõrgel ja veidi juhi poole kaldega paigutatud 13-tolline puuteekraan. Seda on lihtne näha ja kasutada ning tarkvara reageerib sisenditele piisavalt kiiresti. See on kasutajasõbralikum kui varasemate Enyaq mudelite süsteem ja palju parem kui ID.4 süsteem.

Paljud ei ole puutetundlike infomeediasüsteemide suured fännid, kuna need võivad sõidu ajal häirida, kuid vähemalt siin on ikoonid suured ja selged. Ikoonid on loogiliselt rühmitatud ekraani allservas (mitte ühe kohta koondatud) ja viis kohandatavat ikooni ülaosas viivad teid otse teie lemmikfunktsioonide juurde.

Enyaq on varustatud DAB-raadioga, Android Auto ja Apple CarPlay nutitelefonide peegeldamisega ning kahe USB-C pesaga ees. Editioni viimistlus annab lisana veel kaks USB-C pesa tagumistele reisijatele.

Heli ja infotainment

Standardne kaheksakõlariline helisüsteem kõlab väga hästi (lõppude lõpuks pole eriti palju taustamüra, millega võidelda). Parema valikuna on Advanced paketi osana saadaval 12-kõlariline Cantoni helisüsteem.

Škoda pakub telefoniäppi, mille abil saate jälgida aku laetustaset, programmeerida laadimist ja eelsoojendada auto salongi. Kaablita telefonilaadimine on saadaval Editioni viimistlusel ja kõrgematel versioonidel.

Materjalid

Siseviimistluse kvaliteet on raha eest väga hea. See on seestpoolt veidi muljetavaldavam kui näiteks Mustang Mach-E ja ID.4 ning umbes samal tasemel Tesla Model Y-ga.

Tundub, et kõik on kokku pandud hoolikalt ja armatuurlauale ning ustele on palju pehmet plastikut. Klaverivärvilised ja metallist detailid lisavad salongile stiili. Loft viimistluse puhul on armatuurlaua suured osad kangaga kaetud, Suite ja Ecosuite versioonides on see asendatud kunstnahaga.

Suite ja Sportline viimistluse istmed on kaetud ehtsa nahaga, samas kui Ecosuite nahk on säästvalt toodetud ja töödeldud oliiviõli ekstraktiga, mitte kemikaalidega. Lounge viimistluse puhul saate osalise nahkkattega istmed, millel on lisaks natuke karedam seemiselaadne materjal.

Sisekujunduse ülevaade

  • Tugevused: Hea siseviimistluse kvaliteet; palju parkimisabi; mugav juhiistme asend
  • Nõrkused: Kliimaseadet on ebamugav reguleerida

Reisija- ja pagasi mahutavus

Esiistmed

Škoda Enyaqi esiistmetel ruumi puudust ei tule, isegi kui olete üle meeter kaheksakümne pikk. Pearuumi on palju ja istmed libisevad oma siinidel ka pikalt tahapoole.

Panipaikade ruumikus on suurepärane tänu suurtele vaipkattega uksetaskutele ja keskse käetoe all olevale tohutule sahtlile. Lisaruumi leiate armatuurlaua alt ja istmete vahelt, sealhulgas on seal kaks sobiva suurusega topsihoidjat. Ainus väike kaebus on pisut väike kindalaegas.

Tagaistmed

Enyaq on tagaosas tohutu, pakkudes rohkem kui piisavalt jalaruumi, et paar 1,80-meetrist inimest saaksid mugavalt istuda isegi siis, kui nende ees istuvad sama pikad inimesed.

Ka pea ruumi on küllaldaselt ja üldiselt sobib Enyaq suurepäraselt reisijate taga istumiseks. Kui soovite veelgi rohkem ruumi põlvedele, vaadake Hyundai Ioniq 5 ja Kia EV6 poole. Kõik see kehtib muidugi tavalise Enyaqi kohta – sportlikumas kupeeversioonis on ruumi pisut vähem.

On olemas ka palju muid mugavaid lisandeid, sealhulgas telefonitaskud esiistmete tagaosades. Editioni viimistluse puhul on tagumistel akendel ka päikesevarjud.

Istmete kokkuklappimine ja paindlikkus

Tagaistme seljatugi jaguneb ja voldib kokku 60/40 vahekorras ning kui soetate mõistliku hinnaga transpordipaketi, saate pakiruumi seinadele mugavad kangid, mis seda protsessi lihtsustavad.

Istmed ei liigu, ei kalluta ega tee midagi muud nutikat, kuid saate suusaluugi, mis võimaldab teil kahe reisija vahel pikki ja peenikesi esemeid vedada.

Pagasiruum

Transpordipakett lisab ka pagasivõre ja reguleeritava kõrgusega pagasiruumi. Tõstetud asendis silub see astme pagasiruumi põrandas, mis tekib tagaistmete kokkupanekul. Olenemata sellest, kas valite selle või mitte, on laadimisjuhtmete jaoks põranda all piisavalt hoiuruumi.

Peamine pagasiruum on väga ruumikas – isegi suurem kui VW ID.4-s – ja mahutab katte all kuni üheksa käsipagasit (kuigi Tesla Model Y mahutab tänu eesmisele pagasile kokku 10).

Lai tagaluugi ava ja mõistlikult madal laadimisäär teevad selle kasutamise ka lihtsaks. Elektrilise tagaluugi ja viipejuhtimise jaoks peate valima Editioni viimistluse.

Praktilisuse ülevaade

  • Tugevused: Esi- ja tagaistmetel palju pea- ja jalaruumi; tohutu pagasiruum
  • Nõrkused: Elektrilise eesmise pagasiruumi puudumine on väike puudus

Ostmine ja omamine

Kulud, kindlustusgrupid, kütusekulu ja CO2

Kui otsite praktilist igapäevast sõiduautot ja pikki sõite väga tihti ei tee, siis tasub kaaluda Škoda Enyaq 60 mudelit. Siiski soovitame suurema sõiduulatusega versiooni 85.

Pealegi maksab Enyaq 85 umbes sama palju kui samaväärne VW ID.4 ja on odavam kui Tesla Model Y. Järelturuväärtus on ennustuste kohaselt üsna kõrge.

Enyaq 60 maksimaalne laadimiskiirus on kuni 120 kW, et aku 10% -lt 80% -le laadida umbes poole tunniga. 85. versioon saab laadida kiiremini (umbes 135 kW), kuid suurema aku tõttu on 10% -lt 80% -le laadimine ainult umbes neli minutit kiirem kui 60 mudelil. 85X suudab laadida 175 kW võimsusega ja 10%–80% laadimiseks kulub 28 minutit.

Varustus, lisavarustus ja lisad

Enyaq on varustatud mõistliku hulga standardvarustusega, sealhulgas kahetsoonilise kliimaseadmega, 19-tolliste velgedega, elektriliselt kokkuvolditavate peeglitega, taustavalgustus, automaatsete klaasipuhastajate ja püsikiiruse hoidjaga. Mõned sisustuspaketid hõlmavad tagasihoidliku lisakuluga nahkistmeid või atraktiivseid tekstiile.

Editioni viimistluse valimisel saate suhteliselt väikese lisakuluga palju rohkem varustust. See sisaldab soojendusega esiistmeid, toonitud klaase, adaptiivset püsikiiruse hoidjat ja kolme tsooniga kliimaseadet ning soojendusega pritse esiklaasi puhastamiseks.

Sportline Plus on saadaval ainult neljarattaveoga Enyaq 85X mudelile ning lisab autole sportlikuma välimise väljanägemise, sportautole omased esiistmed, 20-tollised veljed ja soojendusega kolme kodaraga rooli (kahe kodara asemel).

Kõigi viimistluste puhul on soojapump (salongi soojendamiseks) valikuline. Soovitame transpordipaketti kõrgusega reguleeritava pagasiruumipõranda saamiseks.

Tippmudel L&K keskendub luksusele ja lisab Cantoni helisüsteemi, ventileeritavaid ja massaažiistmeid esiistmeid ning tuuleklaasile kuvatava display.

Valikuline Maxx-pakett tõstab hinna liiga kõrgele, et selle soovitamine õigustatud oleks.

Usaldusväärsus

Kõikidele Enyaqi mudelitele kehtib kolmeaastane / 100,000 km garantii enamikele osadele, aku garantii on aga kuni kaheksa aastat ja läbisõidu piirang 160,000 km. Kui aku mahtuvus langeb alla 70% selle algselt kasutatavast mahust, siis Škoda kinnitab, et tasuvad selle korda tegemise eest.

Ohutus ja turvalisus

Enyaq teenis Euro NCAP testimistes ohutuse eest maksimaalselt viis tärni. Täiskasvanud reisijate kaitse kokkupõrke puhul oli veidi parem kui selle lähedase sugulasest ID.4-st – mõlema auto lapsekaitse oli samal tasemel. Enyaq sai hea hinnangu ka jalakäijate kaitse eest.

Standardvarustusse kuulub palju ohutustehnoloogiaid, sealhulgas mitu õhupatja, e-Call hädaabikõne süsteem, automaatne hädapidurdussüsteem (AEB) ja sõiduraja hoidmise süsteem. Pimenurga jälgimine on saadaval alates Editioni viimistlusest.

Kuluülevaade

  • Tugevused: Rohkesti erinevaid mudeleid mille vahel valida; palju varustust; hea laadimiskiirus
  • Nõrkused: Kallimate mudelite hinna ja kvaliteedi suhe pole nii hea

 

Vaata meie ülevaadet Enyaqist:

Rohkem infot: Škoda