Elektriauto toetus – elektrisõidukite ostutoetusest

Eesti Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) annab võimaluse saada elektriliste sõidukite soetamise toetust ehk nullheitega sõidukite ostutoetust. Antud toetusmeetme eesmärk on elektritranspordi propegeerimine ja süsinikdioksiidi emissiooni vähendamine transpordisektoris elektrisõidukite ulatuslikuma kasutuselevõtu abil.

Toetust saavad taotleda Eestis registreeritud juriidilised isikud ning Eesti isikukoodi omavad füüsilised isikud. Ühe sõiduki ostutoetus on 4000 eurot. Taotlust saab esitada siit.

Uuendatud 25.10.2023: Nullheitega sõidukite ostutoetuse tingimused selged
Uuendatud 21.12.2022: Riik toetab elektriautode ostu kuni 5000 euroga
Uuendatud 01.11.2022: Riik plaanib taas toetada elektriautode ostmist, kuid väiksemas mahus
Uuendatud 11.08.2021: ERR: Riik jätkab elektriautode ostutoetusega

Tingimused

Järgnevalt põgusalt ostutoetuse tingimustest. Elektriauto toetust saavad taotlevad nii füüsilised- kui juriidilised isikud.

Soetatud sõiduk peab olema uus. Ostetud alates 6. veebruar 2023. ning registris esmakordselt taotleja nimele registreeritud. Ehk kord juba registreeritud elektriautole pole lootust toetust saada. Üldjuhul kajastub see ka juba nende turuhinnas.

Mõlema, nii füüsilise- kui juriidilise isiku toetusteks on eraldatud 3875000 Eurot. võib soetada nii M1 kui N1 elektriauto. Toetus makstakse välja heitmekaubanduse kauplemissüsteemi vahenditest ning antud kampaaniaga tuli välja Keskkonnaministeerium.

Lisaks peavad olema täidetud järgmised tingimused:

  • Elektriauto peab olema ostetud tunnustatult tootjalt või müüjalt.
  • Sõidukit tuleb kasutada põhiliselt ainult Eestis.
  • Ettevõttetele kehtib ostupiirang kuni 15 auto ulatuses.
  • Taotleja ei tohi olla riigile võlgu makse ega karistatud teatud paragrahvide alusel.
  • Taotlus tuleb esitada 2 kuu jooksul pärast sõiduki registreerimist Maanteeametis.
  • Toetust makstakse kuni eelarvet jätkub.

Elektrisõidukite ostutoetuse eesmärk ning eelarve jääk

Elektriautode ostutoetuse eesmärk on vähendada Eesti transpordisektori CO2 ja teiste saasteainete emissiooni ja parandada seeläbi keskkonnaseisundit ning edendada alternatiivsete kütuste kasutuselevõttu, et vähendada sõltuvust fossiilsetest kütustest.

Liisinguleping peab olema sõlmitud Eesti krediidiasutusega või välisriikide krediidiasutuste filiaaliga.

Lubatud on soetatud sõiduki rendile andmine, autojagamine, sõidujagamine, taksona
kasutamine jmt tegevus.

Liisinglepingut sõlmides peab arvestama, et elektrisõiduki esmane sissemakse oleks vähemalt 4000€. Liisinglepingu kasutamisel maksab KIK toetuse summa 4000€, millest eraisikust taotleja puhul on kinni peetud tulumaksu osa 20%, otse liisinguandja kontole.

Eelarve kasutamine seisuga 23.10.2023 Sõidukeid Kasutatud Jääk
Nullheitega auto ostutoetus eraisikutele 239 1 195 000 2 680 000
Nullheitega autode ostutoetus ettevõtetele 269 1 076 000 2 799 000
Kastiga jalgratta ostutoetus eraisikutele 83 101 469 273 531
Kastiga jalgrataste ostutoetus ettevõtetele 71 70 758 304 242

Nimekiri toetuskõlbulikest elektriautodest

Toetuskõlbulikud elektriautod 2021. aasta alguse seisuga:

  • BMW i3
  • Dacia Spring
  • Honda E
  • Hyundai Ioniq Electric
  • Hyundai Kona Electric
  • KIA e-NIRO
  • Lexus UX 300e
  • Mazda MX-30
  • Mercedes-Benz EQA
  • Mercedes-Benz EQC
  • Mercedes-Benz eVito
  • Mini Cooper SE
  • Nissan E-NV200
  • Nissan Leaf
  • Peugeot e-208
  • Peugeot e-2008
  • Peugeot E-Expert Electric
  • Peugeot E-Traveller Electric
  • Peugeot E-Boxer
  • Opel Corsa e
  • Renault Kangoo ZE
  • Renault SUV ZE
  • Renault Zoe
  • Skoda Citigo E IV
  • Škoda Enyaq IV
  • Tesla Model 3
  • Volkswagen e-up!
  • Volkswagen ID.3
  • Volkswagen ID.4
  • Volkswagen e-Crafter

Antud nimekiri on kindlasti 2023. aastaks täienenud. Peamine on, et auto kasutaks liikumiseks 100% täiselektriline. Hübriidautode ostmist ei toetata.

Rohkem infot: Keskkonnainvesteeringute Keskus
Tutvu: Täiselektriliste sõidukite ostutoetuse andmise tingimused ja kord