Laadimiskiirus vs laadimisvõimsus: mis on vahe?

Laadimisvõimsuse ja laadimiskiiruse mõisted on omavahel seotud, kuid need ei ole sünonüümid ja neid võib segi ajada.

Elektriauto aku kiiret täitumist kirjeldades tuleb arvestada kahe erineva mõistega. Esiteks on maksimaalne laadimisvõimsus, mida mõõdetakse kilovattides (kW), ja teiseks laadimiskiirus, mis näitab, mitu kilomeetrit sõiduulatust tunni jooksul lisandub.

Lihtsamalt öeldes, saate võrrelda laadimisvõimsust vooliku läbi voolava vee kiirusega, samas kui laadimiskiirus on see kiirus, millega see tünni täidab. Seega, kui räägime laadimisvõimsusest, siis viitame sellele kiirusele, millega energiat auto akupakki üle kantakse. Mida suurem on võimsus, seda kiiremini sõiduk laadib ja seda vähem aega peate ootama, kuni see laadimise lõpetab.

Laadimisvõimsus on lihtne mõiste (selle saate voltide ja amprite korrutamisel) ning tootjad loetlevad seda kui ühte müügiargumenti, et aidata elektriautot müüki viia. Kuigi enamik ostjaid näevad harva maksimaalset reklaamitud laadimisvõimsust, kuna selle saavutamiseks peab olema täidetud palju tingimusi. Seega aitab ostjaid meelitada fakt, et sõiduk saab laadida näiteks 350 kW juures ja tagada kiirlaadimisjaamade kasutamise uhkuse.

Elektriauto kiireim laadimisviis on kasutada alalisvoolu (DC) kiirlaadijat, mille võimsus on tavaliselt vahemikus 50–350 kW. Seda tüüpi laadijat leiate ainult avalikust laadimisjaamast ja te ei saa seda oma garaaži paigaldada, kuna selle energiatarve on väga suur, see vajab võimsat elektrilist ühendust võrguga ja on väga kallis. Küll aga saate paigaldada 2. taseme vahelduvvoolu (AC) laadija, mille võimsus ulatub Euroopas 3 kW-st kuni 22 kW-ni).

Laadimiskiirust pole nii lihtne arvutada kui võimsust, kuna see sõltub mitmest tegurist. Kõige olulisem tegur on laadimisvõimsus, kuid olulised on ka laetava akupaki suurus ja laetuseisund. Samuti mängivad rolli auto aku termiline juhtimissüsteem ning välis- ja akutemperatuur, kui palju kilomeetrit sõiduulatust tunni jooksul lisada saab.

Mitu kilomeetrit sõiduulatust teatud arvu lisatud kilovatt-tundidest saadakse, sõltub ka elektriauto kulu- ja tõhususnäitajast. Näiteks kui anda väikese, kerge ja ökonoomse elektriauto akusse tunni jooksul 50 kWh ja laadida see peaaegu täis, saate märkimisväärselt rohkem sõiduulatust kui lisada 50 kWh ligi 200 kWh suuruse akuga suurele ja näljasele pikapile.

Paljud väikesed elektriauto mudelid, mille aku mahutavus on 50–60 kWh, ei vaja kõige kiiremat laadimisvõimsust, kuna nende akusid saab isegi 50–100 kW juures üsna kiiresti täiendada. Küll aga, kui sellisel suure akuga veoautol nagu Chevrolet Silverado EV oleks selline maksimaalne laadimisvõimsus, peaksite selle laadimiseks ootama mitu tundi, isegi kui see on ühendatud laadimisjaamaga, mis suudaks pakkuda selle maksimaalset lubatud võimsust.

Loe laadimise kohta lähemalt SIIT!

Recent Articles

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox