Kia EV6

Hinnavahemik u. 55,000 – 65,000 €.

Kia EV6 on elektriauto, mida saab tootja väitel kiiremini laadida kui Teslat, sõita kaugemale kui Hyundai Ioniq 5 ja õige versiooni valiku korral isegi Porsche Taycan 4S-st kiiremini kiirendada.

Ja neid väiteid tuleks tõsiselt võtta, sest Kia pole elektriautode mängus uustulnuk. EV6 on algusest peale loodud puhtaks elektriautoks ja see peaks talle mitmes olulises valdkonnas eelise andma.

Kia EV6 on suurem, kui ta piltidel tundub (veidi pikem kui Jaguar I-Pace), asetsedes kuskil maasturi ja tavalise luukpära vahel. Ja kuigi EV6-l on Hyundai Ioniq 5-ga palju ühist, pole see lihtsalt sugulasettevõtte poolt ümber tehtud versioon.

Näiteks on Kia häälestanud EV6-te sõidurõõmu suurendamiseks ja sellel on suurem aku, et enamikul versioonidel oleks ametlik sõiduulatus üle 450 km. Pealegi, tänu ülikiirele laadimisele saate aku (10-80%) täis laadida kõigest 18 minutiga, kui leiate piisavalt kiire laadimisjaama.

Niisiis, kas Kia EV6 on üks parimaid turul olevaid elektriautosid või oleks teil parem valida Hyundai Ioniq 5 või ehk isegi Tesla Model Y? Loe edasi, et teada saada…

Sõiduomadused ja müra

Mootor, kiirendus ja käigukast

Odavama tagaveo (RWD) versioonil on Kia EV6-l üks 226 hj mootor, mis veab tagarattaid, pakkudes arvestatavat kui mitte erakordset elektrilist jõudlust.

Meie testides saavutas see kiirenduse 0-100 km/h ajaks 6,9 sekundit – see on kiirem kui samaväärsel VW ID.4-l ja Nissan Ariyal, kuid kaugeltki mitte nii kiire kui Tesla Model Y Long Range. Teoreetiliselt sõidab Model Y täislaetuna kaugemale, kuigi EV6 530 km sõiduulatust ei saa sugugi alahinnata (tegelikkuses kasutuses pigem 370-435 km).

Kallimal kahe elektrimootoriga (AWD) versioonil on esirattaid toitev teine elektrimootor, mis suurendab koguvõimsust 321 hj-le ja pakub Model Y Long Range’iga võrdväärset kiirendust. Katserajal on selle kiirenduseks mõõdetud 0-100 km/h 5,0 sekundit.

Selle lisa eest maksate veidi lühema sõiduulatusega, kuid ainult umbes 25 km võrra. Kia EV6 on saadaval ka veelgi kiirema GT versioonina.

Vedrustus ja sõidumugavus

Kia on meelega ohverdanud veidi amortisatsiooni arvelt, et luua autot, mis on natuke rohkem manööverdatavam ja sõidurõõmu pakkuv. Küll aga pole EV6 sõiduelamus kõvaks ja ebamugavaks muutunud – tegelikult eelistavad mõned hoopiski Hyundai Ioniq 5 poolt pakutavale rohkem kontrollitud ja vähem hõljuvale tundmusele seda, mida pakub EV6.

Kui teil on sügavamad taskud, on olemas mugavamaid elektrilisi linnamaastureid (näiteks Audi Q8 e-tron ja Jaguar I-Pace), samas kui odavam Škoda Enyaq pakub veidi meeldivamat sõitu. Siiski on EV6 oluliselt mugavam kui üsna ärritav Model Y ja palju stabiilsem kui Ariya.

Juhitavus

EV6 ei ole just see auto, millega te pühapäeva hommikul ärgates esimese asjana sõitma tahaks minna, kuid sama kehtib peaaegu iga teise turul oleva elektriauto kohta (välja arvatud näiteks Porsche Taycan).

See aga ei tähenda, et EV6 halvasti juhitav oleks – kaugeltki mitte. Sellel on kurvides hea pidamine ja kuna see on veidi madalam kui enamik linnamaastureid, kaldub see vähem kui paljud konkurendid, sealhulgas Ioniq 5, Ariya ja ID.4.

Ideaalis võiks roolis olles esiratastega parem tunnetus olla, kuid see on piisavalt täpne, et võimaldada teil autot kõigil kiirustel kindlalt juhtida.

AWD-versioonidel on rohkem veojõudu, nii et need tunnevad kurvidest välja kiirendades stabiilsemad ja kindlamad, eriti märjal rajal.

Müra ja vibratsioon

Elektriautodena on EV6-l ilmselge eelis bensiini- ja diiselmootoriga alternatiivide ees, sest kapoti all ei tööta ühtegi põrisevat mootorit.

Tõsi küll, tipptasemel GT-Line S mudeliga kaasas olevad 20-tollised veljed tekitavad märgatavat tee müra, eriti maanteekiirusel, kuid 19-tolliste velgedega (millega on varustatud Air ja GT-Line mudelid) on EV6 vaiksem kui enamik konkurente, sealhulgas Model Y ja ID.4. Selles hinnaklassis on EV6 tee müraga toime tulemisel üks parimatest.

Aeg-ajalt võib esineda amordilt kostuv kolksatus, kuid üldiselt on EV6 võrdne Ioniq 5-ga soovimatute mürade ja vibratsiooni summutamises. Ariya on selles osas veidi vaiksem, kuid kui hindate tõesti vaikset sõidukombermust, siis kaaluge ülivaikset Audi Q4 e-troni.

Sõiduomaduste ülevaade

  • Tugevused: Meeldiv kogemus 19-tolliste velgedega; hea juhitavus; pikk sõiduulatus
  • Nõrkused: Mõnest konkurendist kõvem vedrustus

Sisekujundus

Istme asend ja armatuurlaud

Kas Kia EV6 on linnamaastur või lihtsalt tavaline luukpära? Sellel on kõrgem juhiistme asend kui Tesla Model 3 sedaanil, kuid teistest liiklejatest ei ole te just ülemäära kõrgemal, nagu seda oleks Range Roveris istudes.

EV6 mugav juhiiste on keskelt kindlalt toetav, nii et kurvides te auto sees ringi libisema ei hakka.

Odavamatel Air mudelitel on esiistmed, millel on juhile elektriliselt reguleeritav seljatugi. Kui soovite muid istme osi elektriliselt reguleerida ja kaassõitjale kohandusi pakkuda, peate uuendama vähemalt GT-Line paketile.

Sisetemperatuuri reguleerimine on lihtne tänu armatuurlauas asuvatele füüsilistele nuppudele, kuid mis tahes muude kliimaseadme sätete jaoks peate kasutama puutetundlikku paneeli. See on tavaline ka EV6 konkurentide seas ning vähemalt on seda paneeli mugavam kasutada kui süveneda puuteekraani menüüsse, nagu näiteks Skoda Enyaqi puhul.

Vaateväli, parkimisandurid ja kaamerad

EV6 tugeva nurga all olevad esipaneeli sambad ei mõjuta liialt teie väljavaadet ristmikel ja ringteedel ning suhteliselt kõrge juhiistme asend annab teile hea vaate otse teele.

Hiiglaslikud tagumised sambad ja tõusev aknajoon muudavad üle õla vaate pigem kehvemaks, kuid parkimise hõlbustamiseks on kõigil mudelitel tagurduskaamera ja tagumised andurid. GT-Line pakett ja kõrgemad varustustasemed sisaldavad esimesi parkimisandureid. GT-Line S mudelitel on aga 360-kraadine linnuvaate kaamerasüsteem.

Siiski on tüütu, et tagumisel aknal puudub klaasipuhastaja, eriti kui soovite seda niisketel talvehommikutel kiiresti puhtaks saada.

Satelliitnavigatsioon ja infomeediasüsteem

Kõigis EV6 versioonides on armatuurlaua keskele kõrgele paigutatud kumer 12,3-tolline puuteekraan. Seda on hea näha ja sellel on suhteliselt intuitiivne operatsioonisüsteem, seega pole see sõidu ajal kasutades liiga häiriv.

Mõnikord võib ikooni vajutamise ja vastava toimingu juhtumise vahel olla paus – probleem, mis Tesla Model Y-d ei piina. Sellest hoolimata on EV6 infomeediasüsteem üldiselt palju parem kui VW ID.4-s olev ning pilt on Nissan Ariya ekraanil olevast teravam.

Kõigil mudelitel on nutitelefonide ühilduvuse võimalus Android Auto ja Apple CarPlay abil. GT-Line’i paketi ja kõrgemate mudelitega on kaasas ka traadita telefonilaadimine. Korralik standardne kuue kõlari stereo asendub GT-Line S mudelites 14 kõlari Meridian süsteemiga.

Materjalide kvaliteet

EV6 sisekujundus ei pruugi teid just jalust nõrgaks võtta, kuid pidage meeles, et see pole kallima klassi auto nagu Audi Q8 e-tron või BMW iX – see on (suhteliselt) taskukohane elektriauto.

Seda silmas pidades näeb see seest piisavalt luksuslik välja. On palju läikivaid musti ja kummistatud pindu ning kõik tundub hästi kokku pandud olevat. Kõigil mudelitel on kogu “nahk” tegelikult sünteetiline, mitte päris nahk.

Üldiselt ületab EV6 sisemuse kvaliteedis oma lähedast sugulast Hyundai Ioniq 5-e ning on umbes samal tasemel Audi Q4 e-Troni ja Model Y-ga.

Sisekujunduse ülevaade

  • Tugevused: Mugav juhiistme asend; hea sisekujunduse kvaliteet
  • Nõrkused: Infomeediumisüsteem võib olla aeglane; tagumine nähtavus võiks olla parem

Reisijate- ja pagasiruum

Esiistmed

Fotodelt võib olla keeruline hinnata, kuid Kia EV6 on tõesti suur auto, seega pole üllatav, et esiistmetel on palju ruumi.

Jalgade ruumiga ei tohiks teil probleeme tekkida isegi kui olete erakordselt pikk, ning lai interjöör pakub avarustunnet. Pearuumi on piisavalt ka 180 cm pikkustele inimestele, kuigi GT-Line S mudelitele paigaldatud katuseluuk vähendab veidi laepaneeli kõrgust, seega on seda pikkadel inimestele parem vältida.

Väikeste esemete jaoks sobivatest hoiukohtadest teil puudust tulla ei tohiks. Seda tänu tohutule avatud hoiuruumile “hõljuva” keskkonsooli all, kaanega kattele keskse käetoe all ja suurele kindalaekale. Ka uste taskud on piisavalt suure mõõduga.

Tagaistmed

EV6 tagumine jalaruum on ilmselt kõige paremini kirjeldatav kui “limussiinilaadne”. Isegi kui teie ees istub pikk inimene, on teil põlvede ees palju ruumi.

Pearuum pole küll nii erakordne, kuid on siiski oluliselt mugavam kui enamikel konkureerivatel mudelitel. Üle 180 cm pikkustel inimestel ei tohiks EV6 tagaosas erilisi kaebusi olla.

Ford Mustang Mach-E ja Nissan Ariya pakuvad selles piirkonnas paar sentimeetrit rohkem ruumi. Siiski tähendab lame põrand ja lai interjöör, et kolmele täiskasvanule ei ole tagumisel istmel üksteise kõrval istudes liiga kitsas.

Istete kokkuklapitamine ja mitmekülgsus

EV6 tagaistmeid saab mugavama istumisasendi jaoks tagasi kallutada või traditsiooniliselt 60/40 suhtes kokku klappida, kui peate vedama rohkem asju, kui põhipagasiruumi mahuks.

Tagumise keskistme seljatoes on luuk, mis võimaldab teil vedada pikki ja peenikesi esemeid (näiteks suuski) ja samal ajal sõidutada veel kahte tagaistmel reisijat.

Veel üks tore funktsioon GT-Line ja GT-Line S mudelitel on esiistmete ühe nupuvajutusega toimiv kallutusfunktsioon, mis võimaldab teil EV6-s laadimise ajal siruli visata.

Pagasiruum

EV6 suurust arvestades pole selle 490-liitrine pagasiruum just eriline. Sellegipoolest suutsime pakiruumi seitse käsipagasit mahutada – sama palju, kui Audi Q4 e-troni ja Mustang Mach-E sisse, kuid ühe vähem kui Ariyasse.

Juurdepääs on hea tänu suurele luugi avanemisele ning pagasiruum on ruudukujulise proportsiooniga, põranda all on ka laadimiskaablite jaoks veidi lisaruumi. Teslasse Model Y või VW ID.4 mahutab siiski veidi rohkem pagasit.

EV6-l on ka eesmine pagasiruum ja tagaveoga mudelites on see piisavalt suur tavalisele kandekotile või paarile väikesele ostukotletile. Nelikveoliste mudelite puhul on siin vähem hoiuruumi – vaevalt paarile toidukraamile.

Praktilisuse ülevaade

  • Tugevused: Esiistmetel on tõesti palju ruumi; ohtralt tagumist jalaruumi
  • Nõrkused: Pagasiruum võiks olla suurem

Ostmine ja omamine

Kulud ja CO2 heited

Kia EV6 algmudeli hinnale pilku heites võite arvata, et see on kallim valik kui Hyundai Ioniq 5 või Skoda Enyaq. Pidage meeles aga, et kõigil EV6 versioonidel on standardvarustuses suur aku ja (välja arvatud GT mudeli puhul) üle 480 km ametlik sõiduulatus, samas kui Ioniq 5 ja Enyaqi odavamate versioonide sõiduulatused on märgatavalt lühemad.

Kõigil EV6 versioonidel on maksimaalne laadimiskiirus kuni 238 kW. Ja pardalaadija võimaldab 800 V laadimist. Seega vastava kiirlaadijaga laadides kulub 10–80% laadimisele üldiselt alla 25 minuti.

Varustus, lisavarustus ja lisad

Isegi põhivarustuses olevad EV6 Air mudelid on päris hästi varustatud, sest neil on 19-tollised veljed, kliimaseade, niiskustundlikud kojamehed, soojendusega peeglid, adaptiivne püsikiirusehoidja, soojendusega rool ja soojendusega esiistmed juhi seljatoe reguleerimisega.

Pole paha mõte uuendada GT-Line’i paketile, sest lisaks mõnele sportlikumale stiililisandile on sellel ka elektriliselt reguleeritavad esiistmed mälufunktsiooniga, adaptiivsed LED-esituled, toonitud tagumised aknad ja seade, mis võimaldab laadimisportil toimida ka 3,5 kW ühe faasiga pistikupesana.

GT-Line S mudelitel on suuremad 20-tollised veljed, ukseklambrid, mis kätte haaramise hõlbustamiseks automaatselt välja hüppavad, ventileeritavad esiistmed ja soojendusega tagumised istmed. See võib olla aga liiga kallis, et seda soovitada.

Olgu teie valik GT-Line või kõrgem varustustase, soovitame külmematel temperatuuridel salongi tõhusamaks soojendamiseks valida lisavarustusena soojuspumba.

Usaldusväärsus

EV6-l on seitsmeaastane 160,000 km garantii, mis hõlmab enamikke komponente, sealhulgas akut. Ioniq 5-l on aku garantii kaheksa aastat, kuid ülejäänud auto garantii on vaid viis aastat.

Ohutus ja turvalisus

Euro NCAP hindamisel saavutas EV6 viie tähega ohutushinnangu, peamiselt seetõttu, et sellel on palju aktiivseid ohutusabinõusid, mis aitavad teil üldse õnnetustest hoiduda.

Kõigil mudelitel on automaatne erakorraline pidurdussüsteem (AEB), mis suudablisaks autodele ära tunda ka jalakäijaid ja jalgratturid, samuti sõiduraja hoidmise abi, kiirusepiirangu abi ja süsteem, mis jälgib juhi tähelepanu.

Kui loobute põhivarustusega Air mudelist, saate teiste varustustasemetega ka pimeala kokkupõrke vältimise ja tagumise ristliikluse jälgimise. GT-Line S mudelitel on rohkem ohutusabinõusid, sealhulgas rooli taha kuvatav pimeala kaamerapilt.

Kuluülevaade

  • Tugevused: Pikk garantii; hea hinna ja kvaliteedi suhe; ohtralt varustust
  • Nõrkused: Kallis tippvarustus

Proovisõit – Kia EV6

Kia EV6 tehnilised andmed

2WDLong Range 2WDLong Range AWD
Kiirendus8.5 sek7.5 sek5.4 sek
Maksimaalne kiirus185 km/h185 km/h185 km/h
Võimsus125 kW (170 PS)168 kW (228 PS)239 kW (325 PS
Pöördemoment350 Nm350 Nm605 Nm
Aku mahutavus62.0 kWh82.5 kWh82.5 kWh
Pikkus4680 mm
4680 mm
4680 mm
Laius1880 mm1880 mm1880 mm
Kõrgus1550 mm1550 mm1550 mm
Teljevahe2900 mm2900 mm2900 mm
Tühimass1885 kg1995 kg2105 kg
Pakiruumi maht1300 L1300 L1300 L
Istmete arv555