Saabumas 2024 sügisel hinnaga 55,000 € (eeldatav)

Uus 2024. aasta Peugeot E-5008 on müügil koos uusimate 5008 hübriidmudeliga ning tõenäoliselt on tegemist soodsaima saadaoleva seitsmekohalise elektriautost maasturiga.

Erinevalt näiteks jalanõudest poest või filmidest internetis on seitsmekohaliste elektriautode valik väga piiratud. Seega on uue Peugeot E-5008 saabumine hea uudis suurperedele, kes soovivad tankimise asemel laadimisele üle minna.

Auto on tulemas alates 2024. aasta sügisest ühe elektrimootoriga ja koos uue Peugeot 5008 hübriidmudeliga. Järgnevalt lisandub 2025. aastal ka pistikhübriid 5008 ja veel kaks E-5008 mudelit, sealhulgas suure akuga mudel, mille sõiduulatus on väidetavalt klassi parim (kuni 660 km).

Esimese tootmisse mineva mudeli ametlik sõiduulatus on 500 km, mis jääb küll alla Kia EV9 põhiversioonile, kuid on parem kui enamikel Mercedes EQB mudelitel.

Sõltumata valitud jõuülekandest peaks ruumi sirutamiseks olema rohkem kui senises 5008 mudelis, sest auto on kasvanud 4,6 meetrilt peaaegu 4,8 meetrini.

E-5008 on esimene mudel, mis on ehitatud Stellantis STLA Medium platvormi pikendatud versioonile, mida kasutatakse ka Peugeot E-3008 mudeli põhjana. Istmete paigutus järgib lahkuva 5008 mudeli 2/3/2 formaati, kuid teise rea istmetel on uus kokkuklappimismehhanism.

See võimaldab istmetel kalduda ja ettepoole liugeda ning koos tagumiste uste laiade avadega peaks see parandama juurdepääsu kahele kõige tagumisele istmele – mille puudlikkust oleme täheldanud väiksema EQB mudeli puhul.

Kui kõik seitse istet on kasutuses, on E-5008 pagasiiruumis 259 liitrit, mis on märkimisväärselt vähem kui EV9 puhul (333 liitrit). Võrdluseks – Toyota Yarisesse, mille pagasiiruum on 286 liitrit, mahtus meil neli käsipagasi suurust kohvrit.

Avades E-5008 pagasiiruumi põranda luuk, paljastub rohkem hoiuruumi (80 liitrit), ning tagumiste ja keskmiste istete allapanekul kasvab laadimisruum 748 liitrit, ehk siis 1815 liitrini. Fotod viitavad sellele, et pagasiiruumi äär on üsna kõrge, mis võib raskemate esemete sisse tõstmise keeruliseks muuta, kuid tipp-varustuses GT mudelil on elektriline tagaluuk.

Nii palju siis tagaistmetest reisijatest, aga mida saavad etteistmel istujad?

Igal E-5008 on armatuurlaual kumer 21-tolline HD Panoramic i-Cockpit ekraan (allpool oleva LED-valgustusega). See ühendab juhiekraani ja infomeedia puuteekraani rollid.

Armatuurlaua keskosas allpool on veel väiksem puutetundlik paneel, mis võimaldab teil kiiremini juurde pääseda oma lemmikfunktsioonidele. Lisaks on olemas hääljuhtimine ja Chat GPT funktsioon, mis peaks võimaldama autolt küsimusi esitada ja kasulikke vastuseid saada.

E-5008 fotodelt on näha, et juhti ja kõrvalistujat eraldab kõrge keskkonsool. Tänu pikale panoraamkatusele, mis esiosast avaneb, on palju valgust.

Mõlemad varustustasemed – põhivarustus Allure ja tippvarustus GT – on varustatud sisseehitatud navigatsioonisüsteemi, Android Auto ja Apple CarPlay nutitelefonide ühilduvusega ning tahavaatekaameraga (võite uuendada 360-kraadise kaamerale). Juhiabisüsteemide hulka kuuluvad adaptiivne püsikiirushoidja, pool-automatiseeritud rajavahetus (aktiveeritakse rooli nupuga) ja kiirusepiirangu tunnistamine.

Esialgselt saadaval olev versioon – E-5008 210 Single Motor – on varustatud 73 kWh akuga ja 157 kW (210 hj) elektrimootoriga. WLTP testimisega on kinnitatud selle 500 km ametlik sõiduulatus, kuid meie eeldaksime, et reaalne sõiduulatus jääb kuskile 450 km juurde.

Peugeot ütleb, et kuni 160 kW maksimaalne laadimiskiirus võimaldab 20% – 80% laadimist umbes poole tunniga.

Alghinnad pole veel kinnitatud, kuid me eeldaksime, et E-5008 maksab veidi vähem kui EQB ja umbes 15,000 eurot vähem kui EV9. Garantii raames tagab Peugeot’s Allure Care, et põhiaku säilitab 70% mahtu 8 aastat / 160,000 km jooksul.

Rubriigist:

Tagged in: