Tesla uus taskukohane elektriauto: kõik, mida me teame

Tesla on aastaid rääkinud 25 000 dollarilisest elektriautost. Vaatame, mida võiks oodata.

Nii-nimetatud Tesla Model 2 on võib-olla kõige rohkem reklaamitud elektriauto, millest maailm tegelikult peaaegu midagi ei tea. Keegi pole isegi kindel, kas uus mudel on tegelikult tulemas. Aga kui on, siis on see suur asi.

Tesla tegevjuht Elon Musk on rääkinud odavamast Tesla põhiversioonist vähemalt 2020. aastast. Selline mudel avaks elektriautotootjale tohutu uue turu ja aitaks oluliselt kaasa taskukohaste EV-de massideni toomisele. Kuid praegu on selle kohta peaaegu kõik teadmata.

Mida teame taskukohasema Tesla kohta?

Pikka aega uskusid Tesla investorid ja fännid, et Model 3 sedaanist väiksem ja odavam elektriauto on autotootja järgmine samm pärast Cybertrucki pikapit. Musk ja teised Tesla juhid rääkisid kõnede ja esitluste ajal madalama hinnaga “uue põlvkonna” sõidukist. Tesla fännid mõtlesid isegi uuele autole nime välja. “Model 2” pole aga ametlik.

Aprillis ilmunud Reutersi lugu heitis need ideed kahtluse alla, väites, et Tesla oli loobunud plaanist toota odavamat mudelit. (Musk lükkas need väited ümber.)

Musk alustas aprillikuu teenimiskõnet ootamatu pöördega: ta ütles, et Tesla kiirendab uute mudelite väljalaskmist.

“Need uued sõidukid, sealhulgas taskukohasemad mudelid, kasutavad nii järgmise põlvkonna platvormi elemente kui ka meie praeguste platvormide elemente ning neid saab toota samal tootmisliinil nagu meie praegust sõidukite valikut,” ütles Tesla esimese kvartali teenimisaruanne.

Nii et praegu tundub, et mingisugune uus põhiversiooni Tesla on valmimas. See lihtsalt tugineb Tesla praegusele tehnoloogiale, selle asemel, et kasutada brändi uut elektriautoplatvormi, mille tulekust on firma aastaid rääkinud.

Millal Tesla Model 2 müügile jõuab?

Jaanuaris ütles Musk, et Tesla järgmise põlvkonna sõiduk ilmub “loodetavasti” 2025. aasta teisel poolel. Seejärel aprillis ütles ta, et tootmine algab järgmise aasta alguses, kui mitte 2024. aasta lõpul. Muski prognoose ei saa aga alati usaldada, seega peame vaatama, kuidas see ambitsioonikas ajakava tegelikkuses toimib.

Veel üks hoiatus: kuigi Tesla teatas, et kiirendab uute mudelite valmimist, ei täpsustatud, milline neist uutest mudelitest esimesena tuleb.

Kus Tesla seda toodab?

Esialgu plaanis Tesla ehitada oma järgmise põlvkonna platvormi – mis pidi olema aluseks nii odavamale mudelile kui ka spetsiaalselt loodud robotaksole – uues tehases Mehhikos. Sellest plaanist on aga loobutud ning tootmine käivitatakse hoopis olemasolevas tehases Texase osariigis Austini lähedal, et Musk ja Tesla insenerid saaksid ise tootmise juures olla.

Siiski ei tea me täpselt, kuidas mõjutab Tesla üleminek järgmise põlvkonna platvormilt selle hübriidplatvormi lähenemisele tulevasi tootmisplaane.

Mille moodi järgmine Tesla välja näeb?

Muski sõnul pidi Tesla tulevane suurema müügimahuga mudel olema “palju tavapärasema” välimusega kui Cybertruck.

Jaanuaris teatas Reuters, et Tesla arendab kompaktset crossoverit koodnimega “Redwood”, mis peaks tootmisesse jõudma 2025. aastal. Selline kerekuju oleks mõistlik vähemalt USA-s, kus crossoverid on väga populaarsed. Samuti teatas The Information mais, et Model 2 meenutab “õhemakstehtud Model Y-d.”

Kuna Tesla plaanid on aga teadaolevalt olnud muutlikud, pole täiesti selge, mis meid ees ootab. Tesla teenimiskõnel aprillis vältis Musk küsimusele vastamist, kas “uued sõidukid” on olemasolevate Teslade variatsioonid või täiesti uued disainid.

Kui palju see Tesla maksma läheb?

2020. aastal ütles Musk, et 25 000 dollariline Tesla jõuab müüki kolme aasta jooksul (ilmselgelt seda ei juhtunud). Sellest ajast alates on Tesla järgmise põlvkonna sõiduki hinnakujunduse kohta vaikseks jäänud. Kuid Model 3 praegune hinnastruktuur annab meile mõned vihjed, sest mis tahes “taskukohasam” auto peaks maksma vähem.

Tagaveoline Model 3 maksab 38 990 dollarit (enne makse ja tasusid). Seega ei pea Model 2 maksma 25 000 dollarit, et silma paista. Hind 30 000 dollarilise piiri sees võimaldaks Teslal jõuda laiema ostjaskonna hulka. Ja kui Tesla suudaks teha näiteks 32 500 dollarilisest Model 2-st sellise mudeli, mis kvalifitseeruks 7500 dollarilisele föderaalsele elektriveokite soodustusele, siis oleks auto tegelik hind tarbijatele nagunii umbes 25 000 dollarit.

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox