Nissan panustab täielikult elektriautodesse

Toyota, Mazda ja Subaru teatasid hiljuti koostööst järgmise põlvkonna sisepõlemismootorite väljatöötamisel. Teine Jaapani autotootja, Nissan, on aga võtnud täiesti teistsuguse lähenemise, otsustades loobuda investeerimisest bensiini- ja diiselmootoritesse. Nissan kinnitab, et nad põhimõtteliselt lõpetavad raha kulutamise uute sisepõlemismootorite tehnoloogia arendamisele.

Austraalia ajakiri Drive rääkis Nissaniga Aafrika, Lähis-Ida, India, Euroopa ja Okeaania (AMIEO) piirkonna vanemnõuniku ja peaplaneerijaga tuleviku kohta. Francois Bailly’lt küsiti, kas Nissan kavatseb arendada uusi sisepõlemismootorid: “Meie tulevik on elektriautodes. Me kindlasti ei investeeri uutesse sisepõlemismootorite tootmisesse.”

Ta mainis, et üleminek traditsioonilise kütusega autodelt täiselelektrilistele mudelitele toimub Nissani e-Power tehnoloogia abil. See on tavatu hübriidlahendus, kus sisepõlemismootor toimib generaatorina akude laadimiseks. See ei vea otse rattaid, seega on see sarnane Mazda pöördemootoriga MX-30 crossoveris ja kahe pöördemootoriga Iconic SP kontseptsioonil.

Kütusesäästlikkuse maksimeerimiseks nendes hübriidautodes soovib Nissan tõsta sisepõlemismootori termilist kasutegurit muljetavaldava 50 protsendini. Nad on seda tehnoloogiat arendanud juba mitu aastat ning teatasid 2021. aasta alguses, et prototüüp e-Power saavutas katsetuste ajal selle verstaposti. Väärib märkimist, et Toyota Dynamic Force kolme-, nelja- ja kuuesilindriliste mootorite seeria on juba ületanud 40 protsenti.

Asjaolu, et Nissan ei investeeri enam täiesti uutesse mootoritesse, ei tähenda, et üleminek ainult elektriautodele juhtub üleöö. Bailley juhtis tähelepanu sellele, et heitgaasinormid on mõnes maailma piirkonnas jätkuvalt leebemad, näiteks Aafrikas, kus on Euro 2 autod endiselt legaalsed. Autotootja kohandab oma tooteportfelli piirkondlike nõuetega, seega sisepõlemismootorite kadumine on järkjärguline. Praegused mootorid tõenäoliselt uuendatakse rangemate normide vastavusse viimiseks.

Toyota, Mazda ja Subaru usuvad, et sisepõlemismootori saab päästa, kui see töötab peaaegu süsinikuneutraalsetel kütustel. Maailma suurim autotootja töötab kolme reas neljasilindrilise mootoriga, samas kui Zoom-Zoom bränd on loonud spetsiaalse pöördemootorite meeskonna. Subaru valmistab aga uut hübriidlahendust oma signatuur boxer-mootori ümber. Honda soovib minna juba 2040. aastal kõigil peamistel turgudel (sealhulgas Põhja-Ameerikas) puhtalt elektriautodele üle.

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox