Mercedes-Benz arvab, et paljulubavad juhita autonoomse sõidu funktsioonid on liig

Isegi väikesed intsidendid nn isesõitvate autodega võivad mõjutada oluliselt kogu tööstusharu.

Tunnistagem, Tesla niinimetatud Full Self-Driving (FSD) funktsioon on tõenäoliselt kõige tuntum näide arenenud juhiabisüsteemist (ADAS), mis lubab käevaba sõiduelamust.

Probleem on selles, et Tesla ise väidab oma veebilehel, et see funktsioon ei muuda tegelikult ühtegi seda sisaldavat autot autonoomseks sõidukiks ning nõuab juhilt igal hetkel sõidu ülevõtmise valmisolekut. See teeb sellest SAE (Society of Automotive Engineers) sõiduki autonoomsuse tasemete tabelis Level 2 võimega süsteemi, hoolimata Tesla tegevjuhi Elon Muski korduvatest lubadustest, et FSD hakkab ühel päeval juhtima terveid robotaksode laevastikke. See pole veel juhtunud ega meeldi konkurentidele nagu Mercedes-Benz, kes müüb juba Level 3 võimega ADAS-funktsiooni.

“Käevaba sõiduvõime võimaluste kasutuselevõtmine peaks toimuma samm-sammult,” ütles Jochen Haab, Mercedes-Benzi autonoomse sõidutehnoloogia juht Drive.com.au-le. “Tehke seda aeglaselt, kuid tehke seda õigesti. Looge usaldust, looge kindlustunnet,” lisas Haab.

Lisades Mercedes-Benz’i kriitikat Tesla FSD suunas ja tutvustades konkurentide süsteeme:

Vihjates tööstusharu suurimale isesõitva tehnoloogia propageerijale Teslale, kelle ADAS-funktsioonide kasutamise ajal on toimunud mitu kõmu tekitanud juhtumit, kus inimesed on saanud surma või vigastatud, ütles Mercedes-Benzi esindaja, et selline lähenemine on ohtlik kogu tööstusharule.

“Meile teeb muret see, kui teised lubavad liiga palju,” ütles Haab. “See pole meie lähenemine asjale. Probleem on selles, et kui lubatakse üleliia või jäädakse võlgu, kaotab usaldus iseenesesõitvasse sõidukisse tervikuna hoogu, isegi kui see juhtub harva. Ja see on halb.”

Mercedes-Benz oli esimene autotootja maailmas, kes sai loa müüa avalikel teedel kasutatavat Level 3 süsteemi. Drive Pilot funktsiooni saab kasutada Saksamaal ja USA osariikides Californias ja Nevadas, kus see toetab kiiruspiirangute tõttu maksimaalset kiirust 64 kilomeetrit tunnis (40 miili tunnis). Ka BMW müüb Saksamaal Level 3 sõiduassistenti nimega Personal Pilot L3.

Viidates Mercedes-Benzi Level 3 Drive Pilot süsteemile, ütles Tesla sõidukite arendusjuht Lars Moravy eelmisel aastal avalikult, et “see pole eriti kasulik” ja et Tesla süsteem on “mõeldud toimima terviklikult ja igasugustes tingimustes.”

Praegu pakub Tesla oma ADAS-funktsioonide jaoks kahte tasandit. Autopilot on standardvarustuses kõigile Ameerika ettevõtetele müüdud uutele elektriautodele ja sisaldab liiklusteadlikku kiirushoidikut (Traffic-Aware Cruise Control) ja automaatset roolimist (Autosteer). Järgmiseks tuleb 8000-dollariline nn Full-Self Driving Capability (FSD), mis sisaldab autopiloodil navigeerimist, automaatseid rajavahetusi, automaatset parkimist, välja kutsumist ja intelligentset välja kutsumist, automaatset roolimisfunktsiooni linnatänevatel ning liiklus- ja stopimärgi tuvastust. Varem oli olemas ka keskmise astme valik nimega Enhanced Autopilot, kuid see eemaldati hiljuti autotootja lisavarustuse loendist.

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox