Kõik teadaolev Tesla Robotaksost

Tesla plaanib oma kauaoodatud robotakso esitleda 8. augustil. Siin on seni teadaolev info “Cybercabi” kohta.

Viimasel ajal on Tesla tegevjuht Elon Musk tundunud autoärist üha enam tüdinud olevat. Ta kinnitab, et Tesla tulevik ei sõltu mitte rohkemate Teslade müümisest, vaid pigem tehisintellektist ja robootikast. Selle visiooni keskmes on isejuhtivate autode kasutuselevõtt “robotaksode” näol, mis eemaldavad autojuhi rolli täielikult.

Muski soov ei ole aga kasutada Model 3 sedaane ja Model Y linnamaastureid. Tesla sõnul töötatakse spetsiaalselt loodud robotakso kallal, mida Musk hiljutisel teenimiskõnel viitas nimetusega “Cybercab”.

See on metsikult ambitsioonikas plaan, mis tundub olevat Tesla pikaajaline panus Autopiloti ja nn Full Self-Driving süsteemidele. Samuti on see äärmiselt testimata, tugineb uue tehnoloogia väljatöötamisele, sõltub ebaselgest tarbijate toetusest, veel olematutest eeskirjadest ning nõuab seda, et Autopilot ja FSD suudaksid ellu jääda juriidiliste vaidluste labürindis ja isegi kriminaaluurimises.

Teisisõnu, see on ilmselgelt Muski seni suurim ja riskantsem katsumus – ja kaugeltki mitte kindel mitte ühelgi moel. Vaatame siiski lähemalt, mida me arvatavasti seni teame, lähtudes ettevõtte erinevatest avaldustest ja siin-seal nähtud kontseptsioonidest.

Mida teame Tesla Robotaxist?

Vähemalt kümme aastat on Musk trummeerinud, et isejuhtiv võimekus on Tesladesse jõudmas iga päevaga. Autonoomsed Teslad, nagu ta on aastate jooksul öelnud, võiksid teenida oma omanikele märkimisväärset lisasissetulekut, kui nad sõidutaksid reisijaid ringi aegadel, mil auto muidu pargitud oleks. Siiani pole midagi sellist juhtunud.

Viimastel aastatel hakkasid Tesla juhid mainima ka spetsiaalselt loodud Tesla robotakso ideed. See tähendab, et see pole lihtsalt tavaline Tesla, mis suudab vahel ka autonoomselt sõita, vaid pigem sõiduk, mis on algusest peale loodud just seda tegema.

Robotakso plaan on saanud Teslas eelduse üle tavapärasemate – ja väidetavalt mõistlikumate – projektide. Aprillis teatas Reuters, et Tesla oli loobunud odavast masstoodangu autost, mida kõnepruugis tuntakse Model 2 nime all, eelistades selle asemel kõike robotaksole panustada. (Musk on viidanud, et see taskukohasem mudel on endiselt plaanis, kuid see ei tundu olevat prioriteet.)

Millal Tesla Robotakso avalikustatakse?

Aprillis teatas Musk X-i postituses, et Tesla avalikustab robotakso 8. augustil. Siis peaksime rohkem teada saama robotakso väljalaskeaegadest, disainist ja funktsionaalsusest. Tesla on aga tuntud viivituste ning oma üritustel selliste asjade avalikustamise poolest, mis lõpuks teoks ei saa, seega jääb näha.

Millal on Tesla Robotakso väljalaskeaeg?

Senini pole Teslal õnnestunud praegustes autodes autonoomset juhtimist lahendada. Müügil on funktsioon nimega “Full Self-Driving” (Täielik isejuhtimine), kuid see süsteem nõuab juhi järelevalvet ja on kaugeltki täiuslik.

Enne roolideta robotaksode kasutuselevõttu peab Tesla pakkuma välja usaldusväärse isejuhtimise tehnoloogia ning ei ole selge, millal või kas see üldse juhtub.

See, et robotakso avalikustatakse sel suvel, ei tähenda tingimata, et see on valmis tootmiseks. Tesla avalikustas Cybertrucki pikapi 2019. aastal ja esimesed veoautod jõudsid klientideni alles terve viie aasta pärast. Tesla Roadsteri, tulevase superauto disain toodi päevavalgele 2017. aastal ja see pole siiani ilmunud.

Milline Tesla Robotakso välja näeb?

Konkreetseid detaile auto disaini kohta loodame augustis teada saada. Seni on aga välja käidud mõned vihjed.

2022. aastal ütles Musk, et robotaxil puudub rool ja pedaalid ning nimetas selle disaini “futuristlikuks.” Muski elulugu kirjutaja Walter Isaacson mainis, et sõiduki varasemal disainil oli “Cybertrucki futuristlik stiil.” See võib viidata teravamatele, polügoonilistele joontele, erinevalt voolujoonelisest Model 3-st ja Model Y-st.

Raamatus “Elon Musk” jagas ta illustratsiooni väikesest, kaheistmelisest tilgakujulisest sõidukist. Aprillis viitas Musk robotaxile kui Cybercabile. Ei ole selge, kas see on mudeli tegelik nimi, kuid see oleks mõistlik, arvestades väidetavalt Cybertrucki-sarnase stiiliga.

Hiljutisel X-is avaldatud videol näib Tesla olevat lisanud mõned vihjed. Klipil on näha see, mis võib osutuda robotakso esistangeks ja valge sisustus.

Varem on Tesla öelnud, et ehitab robotakso oma odavamale järgmise põlvkonna sõidukiplatvormile. Hiljuti aga teatas Tesla, et kiirendab uute sõidukite projekte, kasutades oma praeguste ja järgmise põlvkonna tehnoloogiate hübriidi. Pole selge, milline tehnoloogia robotakso aluseks võetakse.

Milles erineb Tesla Robotaxi Waymost, Cruise’ist ja Zooxist?

Waymo ja Cruise, vastavalt Alphabeti ja General Motorsi isejuhtiva taksoteenuse pakkujad, kasutavad mõlemad oma tegevuses seeriatootmisest pärit tootmises olevate autode modifitseeritud versioone. Waymo kasutab Jaguar I-Pace’i, Cruise aga Chevrolet Bolt’e.

Kuna nad on oma isejuhtivate sõidukite tehnoloogiaid avalikel teedel välja töötanud, on mõlemad ettevõtted kasutanud inimesi, kes saavad sõitu jälgida ja vajadusel rooli üle võtta. Cruise, kes peatas tegevuse pärast möödunud aasta lõpus jalakäijale otsasõitmist, hakkab aeglaselt oma sõidukeid uuesti kasutusele võtma, kusjuures inimesed istuvad taas juhiistmetel.

Zoox, Amazoni isejuhtivate sõidukite käivitusfirma, töötab taksoteenuse kallal, mis kasutab spetsiaalselt loodud kapslisarnaste sõidukeid ilma roolideta. Kuid see on endiselt testimisfaasis ega ole veel kommertstegevust alustanud.

Erinevalt ühestki neist firmadest väidab Tesla, et nad suudavad saavutada usaldusväärse isejuhtimise võime ainult kaamerate abil. Teised isejuhtiva sõidu arendused tuginevad rohkematel sensoritel, sealhulgas LIDAR-idel, mis kasutavad laserite abil kolmemõõtmelise pildi loomist ümbritsevast maailmast. Paljud isejuhtivate sõidukite eksperdid kahtlevad, kas Tesla lihtsustatud, ainult kaameratele tuginev lähenemine vilja kannab.

Millised on takistused?

Kui palju aega Teil on? Esiteks sõltub plaan sellest, et Tesla “lahendaks” täielikult isejuhtiva sõidu küsimuse, mille kohta paljud teised eksperdid on hoiatanud, et see on aastakümnete, mitte aastate kaugusel, kui see üldse kunagi juhtub. Ja Tesla on traditsiooniliselt väljunud muude autotootjate toetatavatest autonoomsete tehnoloogiate kasutamisest, näiteks LIDAR-ist. Selle asemel proovib see “treenida” tehisintellekti kaamerate, sensorite ja superarvutite abil.

Pealegi pole USA valmis mingisuguseks laiaulatuslikuks robotakso võrgustikuks. Kuigi robotaksode testimine ja pilootprogrammid toimuvad umbes 10-s osariigis, puuduvad tõelised, ulatuslikud föderaalsed eeskirjad nende jaoks. Esiteks tuleb lahendada õnnetusjuhtumite vastutuse ja muud küsimused. Ja nagu me varem mainisime, on Tesla olemasolevaid FSD ja Autopiloti tehnoloogiaid tabanud hulgaliselt kõrgetasemelisi avariisid, kohtuasju, riiklikke uurimisi ja isegi Justiitsministeeriumi uurimist, mis uurib, kas autotootja eksitas investoreid ja tarbijaid oma sõiduabisüsteemide võimete suhtes.

Miks siis Tesla Robotaxi oluline on?

Tesla, tema entusiastlikud investorid ja optimistlikud Wall Streeti analüütikud usuvad, et isejuhtiv sõit aitab autotootjal aja jooksul teenida tohutuid rahasummasid. See on osaliselt põhjus, miks Teslat nii kõrgelt hinnatakse.

Praeguse seisuga on see väärt 544 miljardit dollarit, mis on umbes kümme korda rohkem kui konkurentide nagu Ford ja General Motors turuväärtus. Funktsionaalne robotakso on Teslale võtmetähtsusega, kui ta soovib vastata oma aktsiate kõrgele hinnale seatud ootustele.

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox