Kõik teadaolev 2025 Kia EV3-st

Vaatame lähemalt kõike, mida teame tulevasest Kia EV3-st, mis saab tõenäoliselt olema üheks populaarseimaks elektriliseks crossoveriks.

Kia on vaid mõne aastaga kujunenud üheks globaalseks liidriks elektriautode tootmises. Nüüd peab ta aga oma positsiooni kindlustama ja laienema turule uute ja veelgi paremate elektriautodega. Kia on kaubamärgistanud kõik mudelinimed EV1-st EV9-ni ja plaanib enamikku neist toota, kuid eriti üks tundub olevat suurtele tegudele määratud.

Kia EV3 on otsene konkurent Volvo EX30-le või Alfa Romeo Juniori elektriversioonile ning selle hind peaks jääma umbes 32 000 USA dollari lähedale. See on umbes sama suur kui praegune Kia Niro EV, mis toodi turule juba 2017. aastal. EV3 asendab tõenäoliselt Nirot, kuid mitte kohe.

See põhineb Hyundai-Kia E-GMP platvormi odavamal ja madalama pingega esiveo versioonil, mis töötab 400 voldiga, mitte 800-ga nagu EV6 ja EV9. EV3 laadib ikka kiiresti ja pakub head jõudlust, kuid mitte tootja suuremate mudelite tasemel.

Milline EV3 välja näeb?

Tootmisse minev EV3 näeb kontseptsiooniga väga sarnane välja. Mõned detailid on siiski erinevad ja uus mudel kaotab tagumiste hingedega tagauksed ning kasutab tavapärasemat interjööri. Sellel on püstine ja kõrge maasturi stiilis kere, mis meenutab rohkem tema suuremat venda EV9-t kui sportlikumat ja madalamat EV6-t.

Esimene osa meenutab EV9 välimust, kuid sellel on unikaalsed V-kujulised esilaterna klastrid, mis aitavad mudelil eristuda. Silmatorkavad kiilukujuliste poritiibade küljed ulatuvad väljapoole, muutes selle märgatavalt sportlikumaks kui e-Niro. Tootmisversiooni tagatuled järgivad C-posti kuju, sarnaselt Volvo maasturite või Honda CR-V tagatuledega, kuid lisaks on olemas horisontaalne element, mis ulatub tagaluugi külge.

Täpseid mõõtmeid pole veel avaldatud, kuid me eeldame, et EV3 on umbes 4,3 meetrit pikk, mis on umbes sama pikk kui Volvo EX30.

Kia EV3 interjöör

EV3 salongi kontseptsioonis toodi esile väga lahe tagumine iste, mis tõusis, et mahutada ära kõrgemaid esemeid nagu jalgratas. See meenutab Honda pakutavaid Magic Seate, mida varem paljudes nende autodes näha sai. Me ei tea, kas Kia toob selle funktsiooni tegelikult tootmisse, kuid see annaks EV3-le konkurentide ees kindlasti eelise – väikeste crossoverite ostjad hindaksid sellist funktsiooni kindlasti.

Armatuurlaud säilitab suurema osa kontseptsiooni minimalistlikust välimusest ja selle 12,3-tolliste ekraanide massist, kuid rool on traditsioonilisem. Armatuur saab traditsioonilisemad kliima-avad, mitte kontseptsioonis näidatud edevaid õhuvoole. Multimeediasüsteem peaks olema Kia praegu pakutavast parem ning see toetab nii üleõhu värskendusi kui ka tellitavaid teenuseid (põhimõtteliselt valikulised funktsioonid, mis on lukustatud, kui te ei maksa tellimust).

Samuti on sellel AI-toitel põhinev häälkäskluste assistent, mis kasutab keerulistele küsimustele vastuste andmiseks ChatGPT-d.

Sõiduulatus

EV3 on saadaval kahe aku suurusega: 58,3 kWh ja 81,4 kWh. Viimane on selle suuruselise sõiduki jaoks päris suur (peaaegu sama suur kui EV6 pikamaa aku) ja peaks pakkuma ühe laadimisega 560 kilomeetrit.

Kuid arvestades pinge langust 800 voldilt 400 voldile, võib Kia otsustada EV3 jaoks uue aku luua ja sel juhul jääb selle mahtuvus kuskile kahe eelnevalt mainitud aku vahele. Tootja on globaalne elektriautode liider ja ta ei soovi seda positsiooni ohverdada, pakkudes elektrilist crossoverit, mille sõiduulatus jääb väiksemaks kui tema peamisel konkurendil, EX30-l..

EV3 töötab madalama pingega, seega ei saa see laadida nii kiiresti kui 800-voldised E-GMP autod. Turul on palju 400-voldiseid elektriautosid, mis saavad laadida 250 kW võimsusega, kuid EV3 on piiratud 128 kW laadimisvõimsusega, mis on piisav 10–80% laadimisajaks 31 minutiga. Samuti on sellel kahesuunaline laadimisvõimalus (vehicle-to-load).

Kia EV3 võimsus ja turuletulek

Kuna me pole näinud ühtegi näidet 400 voltile langetatud E-GMP esiveo platvormist, siis ei saa me öelda, kui palju võimsust EV3-l on. Mootori võimsus sõltub pingest ja seda on muudetud. Baasmudel võiks kasutada 167 hobujõulist / 258 lb-ft elektrimootorit, mis toestab ka EV6 algtaseme mudelid.

Kia on seni kinnitanud ainult 150 kW (202 hj) ühe elektrimootoriga versiooni, kuid tulemas on veel mudeleid. See võimaldab EV3-l kiirendada 60 miili tunnini 7,5 sekundiga.

Kahekordse elektrimootoriga nelikveolisi mudeleid pole veel kinnitatud, kuid need on tulemas, kuna platvorm seda toetab. Tippmudelil EV3 GT võib olla kahe omavahel ühendatud elektrimootori võimsus kokku üle 300 hj.

Millal jõuab EV3 müüki?

Tootmisse minev Kia EV3 avatati 23. mail ja selle müüki on kinnitatud USAs ja Euroopas. Tootmine algab esmalt ühes Kia tehases Lõuna-Koreas ning see peaks katma Korea ja osa Aasia turgude vajadusi. Kui EV3 tuleb müügile ka Hiinas, võib see saada ka kohaliku tootmise.

On juttu, et Mehhiko hakkab tootma EV3 Ameerika turule, muutes selle potentsiaalselt 7500 dollarilise maksukrediidi saamiseks sobivaks. See langetaks auto hinna 24 500 dollarile, muutes selle üheks taskukohasemaks elektriautoks turul.

Euroopas müüdavad EV3-d tulevad tehasest Žilinas, Slovakkias. See tähendab, et EV3-d võidakse toota samaaegselt kolmes erinevas tehases, võib-olla isegi rohkem, kui see osutub ümbritsetud kõmu järgi edukaks.

Esimesed Kia EV3 tarnimised peaksid Koreas algama paari järgmise kuu jooksul ja Euroopasse jõuab see 2024. aasta lõpuks. USA ostjad peavad EV3 kättesaamiseks ootama kuni 2025. aastani.

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox