Kas Euroopat vallutavad Hiina elektriautod võtavad üle ka Eesti?

Hiina elektriautod vallutavad Euroopat, kuid Eesti jääb selles osas maha. Kuigi Euroopas on Hiina autotootjate elektriautode osakaal juba 8%, pole Eesti tänavatel neid eriti näha.

2023. aastal müüdi Euroopas ligikaudu 160,000 Hiina tootja valmistatud täiselektrilist sõiduautot, moodustades 7,9% regiooni elektriautoturust. Populaarseim neist on MG, kes suutis mullu müüa üle 105,000 elektriauto, sealhulgas 72,212 MG4 mudelit.

Eestis on transpordiameti andmetel arvel 33 MG-d, kuid tänavatel liigub neist tõenäoliselt vaid üks. Enamus neist autodest on toodetud ajal, kui MG kuulus veel Briti autotootja MG Roveri alla.

Eestlaste eelistuste hulka kuulub aga pooleldi hiina bränd Polestar, kuigi tegelikult on see Rootsi autotootja, mille peakontor asub Göteborgis. Mullu müüdi Euroopas 35,697 Polestar 2 elektriautot, millest 34 on leidnud tee ka Eestisse.

Lisaks mainitud Hiina autotootjatele suutis üle 5000 elektrisõiduki Euroopas müüa ka Great Wall Motor (GWM). Nende mudelit ORA saab Eestist osta alates 25,000 eurost.

Hiina autotootjate osakaal Euroopa elektriautoturul jääb alla 10%, kuid koos teiste Hiinas toodetud autodega moodustavad nad juba viiendiku Euroopas müüdavatest autodest. Oodatakse, et Hiinas valmistatud elektriautode turuosa Euroopas kasvab tänavu 25%-ni.

Euroopa autotööstus ja Euroopa Liit on mures, et odavad Hiina elektriautod võivad kahjustada Euroopa autotootjate äri. Seetõttu on Euroopa Komisjon alustanud uurimist, et välja selgitada, kas Hiina impordib Euroopasse autosid kunstlikult madalate hindadega.

Tegelikult pole praegu Euroopa autotootjate suurimaks konkurendiks mitte Hiina autotööstus, vaid Tesla, kelle mudel Y oli mullu Euroopa enim müüdud sõiduauto. Hiinast pärit autodele kehtestatavad tollimaksud võiksid Teslat aga oluliselt mõjutada, sest mullu veeti USA suurtootja poolt Euroopasse tervelt 28% kõigist Hiinast toodud autodest.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

1 kommentaar

  1. Palun uuendate infot, suur tootja Euroopa turule on BYD, BYD dolphini saab Soomes praegu 259EUR/kuus, see on ID.3-st palju väiksema tarbimisega ja palju parema blade akuga auto, ning odavam, list umbes 35000, mis ID.3 puhul on kusagil 44000 sama varstusuega. Eestlane on kõigi uuenduste suhtes umbsuklik, samuti nagu venelane, kuigi on ikka kõvasti edasi arenenud aga kui vaadata energeetika ja transpordi arengut, siis oleme praegu ehk Soomega võrreldes 70ndates.

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox