Hiina elektriautod moodustasid 2024. aasta mai kuul Euroopas müüdud elektriautodest 18,5%

Eelmisel kuul imporditi Hiinast Euroopasse kaks viiest enim müüdud elektriautodest.

Euroopa uute elektriautode registreerimise andmed näitavad, et Hiinas valmistatud mudelid moodustavad juba peaaegu viiendiku kogu elektriautode segmendist. Kohalikule autotööstusele on see murettekitav märk veelgi tõsisemaks muutnud, sest Euroopas toodetud autode müük on nõrgenenud. Paistab, et Hiinas toodetud elektriliste autode imporditariifi kehtestamise taga on selge põhjus.

Jato Dynamics’i andmetel vähenes uute autode registreerimine 28-l Euroopa turul mais võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 2,5% (1 087 699-ni sõidukini). See on küll rohkem kui kaks või kolm aastat tagasi, kuid turg ei ole kunagi täielikult taastunud oma algsele pandeemia-eelsele tasemele, jäädes 75–80% tasemele.

Ka laetavate elektriliste autode segment oli languses, registreeriti 226 665 sõidukit, mis on umbes 9,5% vähem kui aasta varem. See puudutab nii puhtalt elektrikautosid (müük langenud 11%) kui ka laetavaid hübriide (müük langenud 7%).

Laetavate autode registreerimised Euroopas 2024. aasta mais 28-l valitud turul:

  • BEV-id (Battery Electric Vehicles – aku-elektriautod): 151 237 (müük langenud 11% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga)
  • PHEV-id (Plug-in Hybrid Electric Vehicles – laetavad hübriidautod): 75 428 (müük langennud 7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga)
  • Kokku: 226 665 (müük langenud 9,5% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga) ja turuosa 20,8%

Uute elektriliste autode hindu peetakse liiga kõrgeteks, samas kui paljudel turgudel on toetused kas piiratud või hoopis ära jäetud. Soodsamad Hiina mudelid oleksid turu kasvu jätkamiseks põnev valik, kuid Euroopa Liit ei soovi ilmselt oma autotööstuse arvelt oma turgu elektrifitseerida.

Arvestuses märgiti, et Hiinas toodetud elektriliste autode uued registreerimised kasvasid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 25% peaaegu 28 000 sõidukini, saavutades elektriautode segmendis umbes 18,5% turuosa, mis on 5,3 protsendipunkti rohkem kui aasta varem.

25% kasv võrreldes üldise 11% langusega näitab, et Hiina turg laieneb kiiresti. Samal ajal vähenesid Hiinas toodetud elektriliste autode registreerimised võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 16%.

Enim registreeritud mudelite edetabelis on viie hulgas kaks Hiinas toodetud elektriautot – Tesla Model 3 ja Volvo EX30. MG4 on samuti esikümnes.

Veel üks šokeeriv fakt on see, et Euroopas toodetud Tesla Model Y müük langes aastaga tohutult 46%. Erineva Dataforce’i raporti kohaselt on kogu brändi müük langenud 37%. Küll aga on uuendatud Model 3 müük kasvanud 25%. Oodata on, et Model 3 müük kasvab veel lähiajal enne kõrgemate tollide kehtestamist.

Üks aasta esimese poole suurimaid võitjaid on Hiinas toodetud Volvo EX30. Alates 2025. aastast hakatakse seda tootma Belgias (ka USA turu jaoks, kus selle saabumine on viibinud).

Hiina laienemine võib sel aastal hiljem aeglustuda. Jato Dynamics’i andmetel on MG Euroopas juba nihutatud fookus elektriautodelt sisepõlemismootoriga autodele, oodates ilmselt probleeme MG4 kõrgema hinnaga müümisel.

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox