Euroopa vastulöök: Hiina elektriautodele hakkavad kehtima palju kõrgemad tollimaksud

Euroopa Liit järgib USA eeskuju ja kehtestab Hiina elektriautodele kõrgemaid tollimakse, et kaitsta oma tööstust ametnike sõnul “ebaõiglase toetuse eest, mis kahjustab ELi aku-elektriautode tootjate majanduslikku seisundit”. Tollitariifide tõstmine viiakse läbi, sest paljud erakordselt konkurentsivõimelised ja soodsad Hiina elektriautod kahandavad Euroopa autotootjate, nagu Volkswagen ja Mercedes-Benz, võimekust nende koduturul.

USA-s neljakordustati Hiina elektriveokite imporditollimaksud hiljuti 25%lt 100%le. Euroopa Liidus olid tollimaksud 10%, kuid nüüd võivad need tõusta kuni 38,1%ni vastavalt valitsuse poolt tehtud esialgsele järeldusele.

Euroopa Komisjon, mis on ELi täitevorgan, oli kuude kaupa uurinud Hiinas aku-elektriautode tarneahela “ebaõiglast toetamist”, väites, et Pekingi valitsuse tohutu rahaline abi oli Hiina autotootjatele Euroopa tootjatega konkureerimiseks vajalike madalate hindade saavutamise võtmetegur. Komisjon ütles ka, et uued tollimaksud jõustuvad juba 4. juulil, “kui arutelud Hiina ametiasutustega ei too efektiivset lahendust”.

Huvitav on see, et uued ELi tollimaksud ei mõjuta kõiki Hiina elektriliikurite tootjaid võrdselt. Komisjon teatas, et mõned autotootjad tegid uurimisega rohkem koostööd kui teised. Reuters’i teatel on neil, keda peetakse uurimises osalenuteks, madalamad tollimaksud kui neil, kes väidetavalt ei osalenud.

Uus kaalutud keskmine tollimaks tootjatele, kes küll uurimises kaasa tegid, kuid neid ei valitud konkreetselt välja, on 21%. Teised aku-elektriautode tootjad, kes väidetavalt uurimisele vastu seisid, peavad maksma tollimaksu kuni 38,1%.

Lisaks nendele kahele üldisele kategooriale on kolm eraldi tollimäära kolmele tuntud suuremale Hiina tootjale:

  • BYD: 17,4%
  • Geely: 20%
  • SAIC: 38,1%

Meenutaks, et SAIC-il on mitu kaubamärki, näiteks MG, mille hitist müügil olev MG 4 asendab kiiresti Euroopa sõidukite ostmist. Hiina konglomeraadile Geely kuulub samuti mitu kaubamärki, sealhulgas Volvo, mis töötab praegu selle kallal, kuidas toota rohkem elektriautode mudeleid Euroopas, samuti Polestar, Zeekr ja Lotus. Mitmed nende kaubamärkide elektriautode mudelid on valmistatud Hiinas.
Kuna autotööstus ei tegutse tavaliselt väljaspool luksussegmenti väga kõrgete marginaalidega, siis teeb ka 5–10% suurune tõus konkurentsi keeruliseks. Ettevõtetel, kelle tollimaks tõuseb 10%lt 38,1%le, on vähemalt teoorias väga raske hakkama saada.

Ükski ülaltoodud number ei ole veel kindel. Reutersi teatel jätkub toetusevastane uurimine kuni 2. novembrini. Siis näeb Euroopa tõenäoliselt lõplikke tollimakse, tavaliselt viieks aastaks, ja võib-olla rohkem eraldi tollimakse valitud tootjatele, sealhulgas võib-olla ka Teslale – näiteks Euroopas müüdav Model 3 on valmistatud Hiinas.

See toobki esile selle tollimaksude poliitika huvitava punkti: EL uuris ja läks isegi oma autotootjate kallale, kes samuti Hiinas autosid toodavad ja Euroopas müüvad, näiteks BMW. Nii Baieri autotootjat kui ka Teslat loetakse seni “koostöötavateks ettevõteteks”, seega peavad nad praegu silmitsi seisma vaid 21% -lise potentsiaalse tollimaksuga.

Teine huvitav areng on see, et mitte kõik ELi riigid ei olnud otsusega rahul. Kõrgemaid tollimakse vastustasid Hiinaga tihedalt seotud Saksamaa, Rootsi, kelle Volvo omanik on Hiina Geely, ja Ungari, kes teeb samuti Hiinaga suuri investeeringuid näiteks akutootmisesse.

Nüüd on põhiküsimus, kas Hiina kavatseb vastata või mitte. Vastutaristifid Hiinast võivad mõjutada autotööstust või teisi sellest riigist imporditavaid kaupu. Associated Pressi teatel “ründas Hiina välisministeeriumi pressiesindaja Lin Jian ELi uurimist kui “tüüpilist protektsionismi” ja ütles, et Peking “võtab kõik vajalikud meetmed oma õigustatud õiguste ja huvide kaitsmiseks”.”

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox