Elektriautode laadimisaeg: kas revolutsioon on käes?

Elektriautode laadimisaeg on pikka aega olnud üks suurimaid takistusi nende laialdasemale kasutuselevõtule. Praegused lahendused võivad võtta tunde, mis on ebamugav nii pikamaareisijatele kui ka neile, kellel pole võimalik oma autot kodus laadida. Nüüd aga on Briti idufirma Nyobolt välja töötanud revolutsioonilise lahenduse, mis suudab muuta mängureeglid.

Nyobolti loodud 35kWh liitiumioonaku suudab laadimise ajal 10 protsendist 80-ni vaid 4,5 minutiga. See on tohutult kiirem kui praegused lahendused, mis võivad võtta kuni 30 minutit (kiiremate puhul 10-15 minutit) ja on seega lähemal bensiiniauto paagi täitmisajale. See muudab elektriautode laadimise oluliselt kiiremaks ja mugavamaks, mis omakorda soodustab nende laialdasemat kasutuselevõttu.

Nyobolti tehnoloogia on loodud kümne aasta pikkuse teadusuuringute ja arendustegevuse tulemusena Cambridge’i ülikooli ja Nyobolti asutaja Sai Shivareddy koostöös. Akude ülikiire laadimisvõime on võimalik tänu nende ainulaadsele konstruktsioonile, mis vähendab soojuse teket ja muudab need ohutumaks. Lisaks võimaldavad anoodide valmistamiseks kasutatavad materjalid kiiremat elektronide ülekannet.

Nyobolt on juba läbirääkimistel kaheksale autotootjale oma akude müümiseks. Kuigi 35 kWh aku on väiksem kui enamikel Ameerika elektrisõidukitel kasutatavad akud (85 kWh), on Nyobolti tehnoloogiat võimalik tulevikus rakendada ka suuremates akudes.

Nyobolti lahendus pakub lahendust kahele peamisele takistusele elektriautode laialdasemale kasutuselevõtule: pikale laadimisajale ja avaliku laadimisinfrastruktuuri puudumisele. Kiire laadimisega saavad elektriautod olla bensiiniautodele reaalseks alternatiiviks nii igapäevasõiduks kui ka pikamaareisideks. Samal ajal kasvab kiirlaadijate arv nii USAs kui ka Euroopas, mis teeb elektriautode laadimise mugavamaks ja kättesaadavamaks.

Nyobolti tehnoloogial on aga ka teatud väljakutsed. Üks neist on nioobiumi kättesaadavus, mis on oluline komponent akude tootmisel. Maailmas kaevandatakse seda metalli igal aastal hinnanguliselt vaid 94 500 tonni. Seega on Nyobolti tehnoloogia laialdasema rakendamise ees veel teatud takistused, mida tuleb ületada.

Vaatamata nendele väljakutsetele pakub Nyobolt revolutsioonilist lahendust elektriautode laadimise probleemile. Kui seda tehnoloogiat saab edukalt tööstuslikus mahus rakendada, on see märkimisväärne samm edasi elektriautode laialdasema kasutuselevõtu suunas ja aitab kaasa rohelisema tuleviku loomisele.

spot_img

Related Stories

JÄTA OMA VASTUS

Jäta kommentaar!
Sisestage nimi siia

Stay on op - Ge the daily news in your inbox