GWM Ora 03

Great Wall Motorsi (GWM) mudel Ora 03 on nüüdseks ka Eestisse jõudnud. Ora 03 on kompaktne elektriauto suurepärase varustuse ja taskukohase hinnaga. Selle turuletoomise nimi oli veelgi kummalisem – Ora Funky Cat.

Selgituseks: Ora on Hiina autotootja Great Wall Motorsi (GWM) alambränd, mis on spetsialiseerunud elektriautodele. Kust tuleb aga Funky Cat? See põhineb Hiinas müüdaval autol Good Cat. Euroopas müüdava versiooni jaoks valiti aga nimi Funky ja muudeti lõpuks Ora 03-ks.

Hiina ja Euroopa versioon on väidetavalt peaaegu identsed, erinevused on vaid mõnedes tarkvararakendustes.

Valikusse lisandub tulevikus rohkem mudeleid, kuid praegu on saadaval kaks varustustaset ja üks jõuülekanne – 45,4 kWh aku, mis annab Ora 03-le ametliku sõiduulatuse 313 kilomeetrit laadimiste vahel.

Autol on üks 170 hj elektrimootor, mis veab esirattaid, ja 0-100 km/h kiirendus võtab ametlikult 8,3 sekundit, mis pole elektriauto kohta just eriti kiire. Sportlikuma varustustasemega mudelid, millel on kiirem jõudlus ja suurem aku pikema sõiduulatuse jaoks, on saadaval tulevikus.

GWM Ora 03-l on palju tehnoloogiat, pikk garantii ja väga head kokkupõrketesti tulemused, kuid kas sellest piisab konkureerimiseks konkurentidega, sealhulgas Cupra Born, Hyundai Kona Electric, Renault Zoe ja VW ID.3? Loe edasi, et teada saada…

Kuigi auto ametlik sõiduulatus on 313 kilomeetrit, siis talvisel ajal, mil enamik elektriautosid ei toimi nii hästi, suutis see läbida vaid 209 kilomeetrit. See on küll parem Mini Electricust, kuid jääb siiski alla mitmele teisele mudelile nagu näiteks Cupra Born.

Ora 03 peamine puudus on see, et peate hoolega jälgima, kuidas pedaalile vajutate – isegi kui veojõukontroll on peal saab rattad üsna lihtsasti keerlema lasta. Ja kiirteele sõites pole ka erilist põhjust jõudluse ülemisi piire avastada, sest see pole just kõige sportlikum auto.

Muidugi on sellega linnas lihtne sõita – nagu iga elektriautoga – kuid kui vonkleval teel kiirust tõsta, käitub see rohkem nagu kõrge elektriline linnamaastur. Kesine kontrollitavus tekitab kurvis palju kere kallet, millele järgneb sirgel teel olles üsna tugev tagasilöök. Samuti röövib autolt juhitavust ka aeglane ja kerge roolikäik.

Probleeme võib tekkida ka sõidumugavusega. Pigem jäik vedrustus ei ole küll ebamugav ega liiga karm, siiski on see natuke häiriv. Isegi siledatel teelõikudel tunnete, kuidas auto oma 18-tolliste velgede peal ringi nikerdab, mis sõidukiirusest ega tee kvaliteedist hoolimata tegelikult kunagi ei rahune. On teisi elektrilisi konkurente, kes pakuvad rahulikumat sõitu ja tasakaalustatumat juhitavust.

Ora 03 ei ole ka kõige vaiksem auto milles liigelda. Maanteel kostub salongi veidi tee müra. Piduripedaali tunnetus on siiski mõõdukalt sujuv ja autol on ühe pedaaliga sõidufunktsioon.

Juhiiste on hea. Istme ja rooli reguleerimisvõimalused on laiad, nii et leiate kindlasti mugava asendi. Ora 03 juhiiste joondub ideaalselt pedaalide ja rooliga.

Eesmine nähtavus on hea. Pidurid ei sega ristmikel teed nägemast. Sama kehtib ka üle õla vaatamise kohta, kuid tagumine klaas on üsna väike ja seetõttu on tagant nähtavus kehvem. Parkimisega aga probleeme ei teki, sest standardvarustusse kuuluvad tagumised parkimisandurid ja 360-kraadine kaamera.

Igal Ora 03-l on 10,3-tolline digitaalne juhiekraan. Graafika on terav, kuid osa tekstist ja numbritest on väikesed. Sõltuvalt istme ja rooli seadistusest võib mõnel juhil rooli ülemine osa ekraani varjata.

Juhiekraani kõrval on armatuurlauale keskele paigutatud 10,3-tolline puutetundlik infoteeninduse süsteem. Graafika on jällegi terav, aga tekst on väike ja seetõttu raskesti loetav. Lisaks võib menüü paigutus olla natuke segane ja ekraani reageerimine puutele on kuidas kunagi.

Lihtsaid toiminguid, mida saaks nuppudega teha (näiteks temperatuuri reguleerimine), peab tegema puutetundliku ekraani kaudu, mis ei pruugi just kõigile meeldida. Roolil ja keskkonsoolil on mõned nupud ning olemas on ka häälkäitlussüsteem.

Standardvarustusse kuulub sisseehitatud navigatsioonisüsteem, DAB-raadio ja Bluetooth. Android Auto ja Apple CarPlay pole veel saadaval, kuid GWM Ora plaanib need sel aastal lisada ning olemasolevate autode omanikud saavad neid tõenäoliselt tarkvarauuenduse teel uuendada.

Interjöör on saadaval erinevates erksates värvilahendustes, mis rõhutavad armatuurlauale ja usteklappidele meeldivat pehme puutega materjali. Lisaks on olemas mõned šikid kroomist lülitusnupud, mis näevad stiilsed välja ja jätavad katsudes kvaliteetse tunde.

Kahjuks, peale esialgset head muljet kvaliteedist, avastad, et on olemas ka suurel enamasti odavalt tunduv plastik. See hõlmab isegi embleemi, mis paistab olevat odav ja keskkonsooli põhja kiiresti liimitud. Kõrgemal olevad pehmendatud materjalid rikutakse ära keskkonsooli ümbritseva odavama plastiku poolt.

Ruumi on piisavalt. Pikemal juhil ja kaassõitjal pole ruumipuudust – nii pea- kui jalaruumi on küllaldaselt. Ka õlaruumi on piisavalt, nii et sõidu ajal ei pea külg-külje vastu olema. Lisaks leiate salongist kasulikke hoiuruume ja topsihoidjaid, kuhu mahutada kohvi ja muud vajalikku. Uksekoopad on aga väikesed.

Tagaistme jalaruum on üsna muljetavaldav, mahutades mugavalt ka üle 1,8 meetri pikkusi sõpru. Pea ruumi on samuti piisavalt, kuid langev katusejoon piirab pea toetuste kohal olevat ruumi, seega pole see nii helde kui olete üle 1,8 meetri pikk.

Kuigi tagaistmed on väikeste elektriautode standardite järgi üldiselt korralikud, on Ora 03 pagasiruum kahjuks pisike – mahuga vaid 228 liitrit. Puudub ka esipagasiruum, mis olukorda parandaks. Testimise käigus mahtus sinna vaid neli käsipagasi kohvrit. See on küll kaks rohkem kui Fiat 500e puhul, kuid kolm vähem seitsmest, mis Renault Megane E-Techi mahub.

Pagasiruumi ava on kõrge, mistõttu on raskete esemete sisse- ja väljavõtmine keeruline. Samuti vähendavad saadavalolevat laiust rattakoopaid. Suurema ruumi saamiseks saab tagaistmed 60/40 suhtes kokku klapitada, kuid kuna puudub reguleeritav pagasiruumi põhi, siis jääb istmetelt põrandani üsna kõrge astmeke.

Oma raha eest saate GWM Ora juures siiski palju standardvarustust. See sisaldab adaptiivset püsikiiruse hoidmist koos rooliabiga, võtmevaba sisenemist ja käivitamist, LED-esilaternaid kaugtulede abistamisega ja 360-kraadist kaamerat. Kummalisel kombel ei kuulu komplekti istmetemoodustus ja seda ei saa isegi lisavarustusega juurde tellida.

Ora 03 maksimaalne DC kiirlaadimiskiirus on pigem tagasihoidlik – 64 kW. See tähendab, et 10-80% laadimiseks kulub vähemalt 40 minutit.

Võib-olla kõige muljetavaldavam selle uue mudeli juures on ohutus. See sai Euro NCAPilt täieliku viie tähe hinnangu ning sisaldab standardvarustuses kasulikke seadmeid, sealhulgas liiklusmärkide tuvastamist ja juhi jälgimissüsteemi.

GWM Ora ja selle 03 mudeli kohta pole meil veel usaldusväärseid pikaajalisi andmeid, seega ei saa öelda, kui hästi see aastate jooksul vastu peab. Autole on standardvarustuses lisatud viie aasta pikkune garantii piiramatu läbisõiduga.

Tutvu autoga ametlikul lehel.