Hiina autotootja BYD möödus Teslast ja sai 2023. aasta neljandas kvartalis maailma suurimaks elektrisõidukite tootjaks.

Hiina ettevõtted on näidanud muljetavaldavat kasvu elektrisõidukite tööstuses ning selle laienemise esirinnas on BYD.

Börsi andmetel müüs BYD 2023. aastal rekordiliselt palju autosid.

Aasta viimase kolme kuu jooksul, kuni 31. detsembrini, müüsid nad 525 409 elektrisõidukit, samas kui Tesla müüs samal kvartalil 484 507 elektrisõidukit, kirjutab CNN Business.

Aastal 2023 tervikuna suutis Tesla siiski püsida eesotsas, müües 1,8 miljonit elektrisõidukit BYDi 1,57 miljoni vastu, mis on 2022. aastaga võrreldes 73-protsendiline müügikasv.

Siiski tähendab see, et Tesla edu oma Hiina rivaali ees, umbes 230 000 autot 2023. aastal, oli märkimisväärselt väiksem kui 2022. aasta edu, mis oli 400 000 autot.

Kiire kasv

BYDi kasv peegeldab Hiina kiiresti kasvavat elektrisõidukite tööstust, mis liigub kiiresti elektrisõidukite suunas – suuresti tänu tugevale riigi toetusele.

Samal ajal on Hiina autotootjad liikunud Euroopasse, mis tekitab muret traditsioonilistele konkurentidele nagu Volkswagen ja Renault.

Pekingi juhtkond on seadnud eesmärgiks, et vähemalt 20% Hiina iga-aastasest uute autode müügist peaks 2025. aastaks olema nn uute energiakandjate sõidukid (NEV-d), milleks on elektrisõidukid, pistikhübriidid ja vesinikautod. See eesmärk saavutati juba 2022. aastal.

Hiina ametivõimude sõnul peaksid NEV-d saama 2035. aastaks uute autode müügi “peamiseks vooluks”.

2023. aasta esimese 11 kuu jooksul müüdi 8,3 miljonit uut elektrisõidukit, mis moodustas üle 30% kogu autode müügist, teatas Hiina Autotootjate Assotsiatsioon eelmisel kuul.

Vahetult enne jõule teatas BYD, et Ungarisse ehitatakse elektrisõidukite tehas, mis on nende esimene sõiduautotehas Euroopas. BYDil on juba bussitehas Ungaris Komáromis.

Rubriigist: